CD- og DVD-opbevaring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2010

mariamiss6

idamaria83 skriver:

Har en mand, der mener, at musik og film skal købes på cd og dvd og det bestemt ikke er "godt nok" at have det til at ligge på computeren....og da både musik og film er nogle af hans store interesser så har vi MANGE cd'er og MANGE dvd'er - vi står nu og skal flytte til mindre lejlighed for en periode på et par år...og skal tænke i kreative opbevaringsløsninger. Indtil nu har vi haft cd'er dels i reoler hængende på væggen og dels i sådan en høj reol, der står på gulvet - dvd'erne har vi i kasser fra IKEA - men synes ikke rigtig at noget af det funger optimalt. Det fedeste ville være, hvis man kunne finde en løsning, hvor det er muligt 1. at overskue musik og film uden at skulle åbne 10 forskellige kasser og 2. at det var lidt gemt væk, da jeg synes, at alle de farvestrålende covers er rod for øjnene.....

Hvordan opbevarer I jeres musik og film? - det kan da ikke kun være her i huset, vi har bjerge af den slags

Du tager et ringbind, smider en helvedes masse plastiklommer i. Skriver nummer på alle siderne, og lægger så papircoveret i plastik lommerne - 1 på hver side - for og bag....

Så køber du en stor cd kasse, og smider skiverne ved de numre der passer til numrene på plastiklommerne....

Så kan du se i mappen, hvilken film du vil se, og hvad nummer den har, og så går du over i kassen og henter den rigtige skive....

Du kommer dog til at undvære alle plastikcovers....

http://dk.wesellcd.dk/index.php?page=pi&l1=5&a mp;l2=21

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

Ida.

VIPpigen skriver:

Har en fin skuffe under mit tv hvor de kan ligge indtil videre, der er dog ved at være for mange, så de ligger lidt i uorden... Men ellers har jeg dem skrevet ind  i excel, så hvis man lige kommer i tvivl om hvad man har, så skal man ikke rode rundt i skuffen, men kan slå det op på pcen... Og så er det selvfølgelig også i alfabetisk orden

Det der med excel-ark det er også noget, han forstår - han har lavet et over de cd'er, han gerne vil have i prioriteret rækkefølge, som selv henter priserne fra tre-fire forskellige internetsider ned, så han hele tiden kan se, hvor han kan få dem billigst...christ hvor er han bare en nørd ind imellem så måske han skulle sættes igang med at kategorisere, organisere og systematisere de film og cd'er, han allerede har - slet ikke en dårlig idé, for så kan de jo gemmes af vejen uden problemer...idéen med en skuffe er god...hvis ikke det var fordi, vi har i omegnen af 300 cd'er og halvanden hundrede dvd'er....

Anmeld

28. juli 2010

Ida.

mariamiss6 skriver:

Du tager et ringbind, smider en helvedes masse plastiklommer i. Skriver nummer på alle siderne, og lægger så papircoveret i plastik lommerne - 1 på hver side - for og bag....

Så køber du en stor cd kasse, og smider skiverne ved de numre der passer til numrene på plastiklommerne....

Så kan du se i mappen, hvilken film du vil se, og hvad nummer den har, og så går du over i kassen og henter den rigtige skive....

Du kommer dog til at undvære alle plastikcovers....

http://dk.wesellcd.dk/index.php?page=pi&l1=5&a mp;l2=21

idéen er god...men han går ikke med til at kyle sine covers ud...ikke-nikke-nej...det stædige apparat

Anmeld

28. juli 2010

mariamiss6

idamaria83 skriver:

idéen er god...men han går ikke med til at kyle sine covers ud...ikke-nikke-nej...det stædige apparat

Det regnede jeg heller ikke med han ville

Anmeld

29. juli 2010

Bondepigen

Hvad med noget CD hylde-ting helt oppe under loftet...og så en fin stige i træ, som kunne hænge på væggen, når han skulle bruge noget af det?? Så er det da rimeligt af vejen, men alligevel tilstede i covers og det hele....?

Jeg kender en der har bøger fremme på den måde, og har altid syntes det var ret fikst!

Anmeld

29. juli 2010

Lullaby

idamaria83 skriver:

Har en mand, der mener, at musik og film skal købes på cd og dvd og det bestemt ikke er "godt nok" at have det til at ligge på computeren....og da både musik og film er nogle af hans store interesser så har vi MANGE cd'er og MANGE dvd'er - vi står nu og skal flytte til mindre lejlighed for en periode på et par år...og skal tænke i kreative opbevaringsløsninger. Indtil nu har vi haft cd'er dels i reoler hængende på væggen og dels i sådan en høj reol, der står på gulvet - dvd'erne har vi i kasser fra IKEA - men synes ikke rigtig at noget af det funger optimalt. Det fedeste ville være, hvis man kunne finde en løsning, hvor det er muligt 1. at overskue musik og film uden at skulle åbne 10 forskellige kasser og 2. at det var lidt gemt væk, da jeg synes, at alle de farvestrålende covers er rod for øjnene.....

Hvordan opbevarer I jeres musik og film? - det kan da ikke kun være her i huset, vi har bjerge af den slags

Vi gør det at vi har sat dem i mapper med numre. Så bruger vi programmet moviecollector. Dette program har så al information om dine film så hvis du feks. gerne vil se pirates of the caribbian 2 så skriver du navnet i programmet og vupti så fortæller den at den står på nummer 201s plads  Findes også til cder

Anmeld

29. juli 2010

Lullaby

idamaria83 skriver:

Desværre. For de fylder for meget

Anmeld

29. juli 2010

VIPpigen

idamaria83 skriver:

Det der med excel-ark det er også noget, han forstår - han har lavet et over de cd'er, han gerne vil have i prioriteret rækkefølge, som selv henter priserne fra tre-fire forskellige internetsider ned, så han hele tiden kan se, hvor han kan få dem billigst...christ hvor er han bare en nørd ind imellem så måske han skulle sættes igang med at kategorisere, organisere og systematisere de film og cd'er, han allerede har - slet ikke en dårlig idé, for så kan de jo gemmes af vejen uden problemer...idéen med en skuffe er god...hvis ikke det var fordi, vi har i omegnen af 300 cd'er og halvanden hundrede dvd'er....

Du kan også på excel tilføje en kommentar, så når jeg åbner den, og ikke kan huske hvad filmen handler om, så er det også skrevet ligesom hvis det stod bag på coveret... Jeg har også lidt over 100 dvder, og cderne har jeg så i en skuffe i vores ekstra værelse, de bliver sjældent brugt. Men dvderne bliver flittigt brugt. Men skriv dem ind i excel, og tilføj kommentar, så kan man se hvad filmen handler om når man køre musen hen til navnet...

Anmeld

29. juli 2010

Ansemusen

idamaria83 skriver:

Vi har CDer i en bedroller under sengen og film i en kommodeskuffe og en reol og resten på computeren.

Anmeld

29. juli 2010

otlitrom

idamaria83 skriver:

Se dét var måske en idé, selvom jeg haaaaader at have noget under sengen!!...vil fremlægge forslaget for programmøren

Det gør jeg også, for der samles så frygteligt med støv dernede. Men vores er nem at rulle ud, så det er hurtigt lige at støvsuge. Hvis det er det du tænker på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.