Hvor meget frugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.902 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. juli 2008

1977

Profilbillede for 1977
Er der en max mængde frugt man må spise når man er 2½ år? For hvis det står til Jesse selv spiser han en hel melon om dagen. Kan huske at der var noget med ½ stk frugt om dagen da han var mindre, men gælder det stadig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2008

Honningblomst

Næ, tror jeg ikke....hvis han ikke ødelægger maven ved det eller spiser så meget frugt at han ikke får alt det andet der også er vigtigt, af proteiner, mineraler osv osv, så tror jeg ikke det betyder noget.
Eva

Anmeld

1. juli 2008

1977

Profilbillede for 1977
Mange tak :D Han er et madøre og spiser alt hvad der er på hans tallerken. Så får han bare det melon han vil have

Anmeld

1. juli 2008

Monique

Tror nu heller ikke at der er nogle max mængde.
Og så længe det er frugt så er det jo bare super..
Havde nok været værre hvis det var slik hehe :D

Anmeld

1. juli 2008

1977

Profilbillede for 1977
Monique skriver:

Lige på det punkt tror min unge er en anelse underlig ;) Han fravælger ALTID og jeg mener ALTID slik, is og kage hvis der er vindruer, melon eller pærer. Og det samme til frokost og aften..han spiser ALTID sine grøntsager før noget andet, og hvis der er sorte oliven ryger de først, hvorefter han spiser mine. :)) :)) Fortæl mig lige at det er helt normalt

Anmeld

1. juli 2008

Monique

Jeanne skriver:

Monique skriver:

Lige på det punkt tror min unge er en anelse underlig ;) Han fravælger ALTID og jeg mener ALTID slik, is og kage hvis der er vindruer, melon eller pærer. Og det samme til frokost og aften..han spiser ALTID sine grøntsager før noget andet, og hvis der er sorte oliven ryger de først, hvorefter han spiser mine. :)) :)) Fortæl mig lige at det er helt normalt

Det minder lidt om Josephine hehe :D hvis der er bananer og æbler så vil hun ikk have slik og hellere vand og mælk end sodavand og saft og så Elsker hun grøntsager :D

Anmeld

7. august 2008

charlottekri

Jeanne skriver:

Monique skriver:

jeg synes da bare at du skal nyde det så længe det varer for der kommer jo nok et tidspunkt hvor det bliver lige omvendt ;):))
(H)

Anmeld

15. august 2008

Jordbærpigen

Man skal altid huske på, at der er meget frugtsukker i frugt, hvilket i længden kan være lige så "usundt" som slik, hvis man indtager meget store mængder. Voksne siges at skulle have 600 g. frugt og grønt om dagens, mens det for børn er 400 g.
Men det er dog altid bedre at vælge frugt frem for slik og kage.
Vær især opmærksom på rosiner, hvis han spiser meget af det, da de indeholder nogle svampesporer, som børn ikke må få for meget af. Et alm. barn må faktisk KUN få EN lille pakke rosiner om dagen, for ikke at få for meget af de svampesporer:-o

Anmeld

20. august 2008

Pernille84

Nej det tror jeg egentlig ikke der er. Frugt er jo meget sundt for børnene :) Eneste ulempe er jo at der er frugtsukker i.

Anmeld

22. august 2008

H+S Skjolgborg.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.