Sirimor skriver:
Jeg har hørt at akupunktur kan hjælpe os utålmodige gravide, der er eller snart går over tid. Er der nogen der har kendskab til det og evt. har prøvet det?
Jeg er selv i uge 39 og ser virkelig frem til at føde snart - jeg vil bare ikke gå over tid!
Hejsa:0)
Selv tror jeg ikke på at noget kan sætte fødslen igang - er overbevist om at baby først kommer det sekund den er klar:0)
Men da jeg selv gik 12 dage over med Anton og var ved at gå ud af mit gode skind - sendte en bekendt mig denne. Den virkede ikke på mig - men tog den heller ikke så seriøst - men prøv den og så kan du spare pengene:0)
Tips og tricks til at sætte fødslen igang...
Nedenstående forsøgte jeg da jeg var gravid sidste gang, og halvanden time senere gik vandet og 7 timer senere fødte jeg jordens skønneste pige.
Brug af Akupressur; tryk med hånd eller finger i stedet for nåle.
Punkt A - det bedste punkt at sætte fødslen igang - punktet er på lilletåens udvendige side bag neglefaldshjørnet.
Punkt B - aktivere livmoderen - punktet er beliggende mellem fordybningen mellem den udvendige ankelkno og achillesscenen, der hvor ankelknoen slutter.
Punkt C - hjælper også med igangsætning - punktet sidder mellem tommeltot og pegefinger i svømmehudsfolden, der hvor tommelfingerspidsen røre højre håndryg.
Metode: Du finder punktet og presser forsigtigt i 25-30 sekunder, hvor du gradvist øger trykket til det er fast. Derefter skal du holde på punktet 2-3 minutter og slippe langsomt igen.
God fornøjelse. Husk der er ingen garanti, men det er et forsøg hver.
Anmeld