Akupunktur som fødselsfremmende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.952 visninger
12 svar
2 synes godt om
27. juli 2010

Sirimor

Jeg har hørt at akupunktur kan hjælpe os utålmodige gravide, der er eller snart går over tid. Er der nogen der har kendskab til det og evt. har prøvet det?

Jeg er selv i uge 39 og ser virkelig frem til at føde snart - jeg vil bare ikke gå over tid!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2010

Ann.

Jeg ville nok ikke forsøge det.

Baby kommer ud når den er klar og ikke 1 sekundt før

Anmeld

27. juli 2010

Sirimor

TrineLærke skriver:

Jeg ville nok ikke forsøge det.

Baby kommer ud når den er klar og ikke 1 sekundt før

Jeg er også i tvivl om virkningen. Og da det koster 400 kr per gang, kan det pludselig blive mange penge, hvis det ikke virker efter et par gange, og hvis det så faktisk ikke er det der er årsagen til at fødslen går i gang.

Anmeld

27. juli 2010

Valle81

Sirimor skriver:

Jeg har hørt at akupunktur kan hjælpe os utålmodige gravide, der er eller snart går over tid. Er der nogen der har kendskab til det og evt. har prøvet det?

Jeg er selv i uge 39 og ser virkelig frem til at føde snart - jeg vil bare ikke gå over tid!

Hejsa:0)

Selv tror jeg ikke på at noget kan sætte fødslen igang - er overbevist om at baby først kommer det sekund den er klar:0)

Men da jeg selv gik 12 dage over med Anton og var ved at gå ud af mit gode skind - sendte en bekendt mig denne. Den virkede ikke på mig - men tog den heller ikke så seriøst - men prøv den og så kan du spare pengene:0)

Tips og tricks til at sætte fødslen igang...

Nedenstående forsøgte jeg da jeg var gravid sidste gang, og halvanden time senere gik vandet og 7 timer senere fødte jeg jordens skønneste pige.

Brug af Akupressur; tryk med hånd eller finger i stedet for nåle.

Punkt A - det bedste punkt at sætte fødslen igang - punktet er på lilletåens udvendige side bag neglefaldshjørnet.

Punkt B - aktivere livmoderen - punktet er beliggende mellem fordybningen mellem den udvendige ankelkno og achillesscenen, der hvor ankelknoen slutter.

Punkt C - hjælper også med igangsætning - punktet sidder mellem tommeltot og pegefinger i svømmehudsfolden, der hvor tommelfingerspidsen røre højre håndryg.

Metode: Du finder punktet og presser forsigtigt i 25-30 sekunder, hvor du gradvist øger trykket til det er fast. Derefter skal du holde på punktet 2-3 minutter og slippe langsomt igen.

God fornøjelse. Husk der er ingen garanti, men det er et forsøg hver.

Anmeld

27. juli 2010

Sirimor

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Selv tror jeg ikke på at noget kan sætte fødslen igang - er overbevist om at baby først kommer det sekund den er klar:0)

Men da jeg selv gik 12 dage over med Anton og var ved at gå ud af mit gode skind - sendte en bekendt mig denne. Den virkede ikke på mig - men tog den heller ikke så seriøst - men prøv den og så kan du spare pengene:0)

Tips og tricks til at sætte fødslen igang...

Nedenstående forsøgte jeg da jeg var gravid sidste gang, og halvanden time senere gik vandet og 7 timer senere fødte jeg jordens skønneste pige.

Brug af Akupressur; tryk med hånd eller finger i stedet for nåle.

Punkt A - det bedste punkt at sætte fødslen igang - punktet er på lilletåens udvendige side bag neglefaldshjørnet.

Punkt B - aktivere livmoderen - punktet er beliggende mellem fordybningen mellem den udvendige ankelkno og achillesscenen, der hvor ankelknoen slutter.

Punkt C - hjælper også med igangsætning - punktet sidder mellem tommeltot og pegefinger i svømmehudsfolden, der hvor tommelfingerspidsen røre højre håndryg.

Metode: Du finder punktet og presser forsigtigt i 25-30 sekunder, hvor du gradvist øger trykket til det er fast. Derefter skal du holde på punktet 2-3 minutter og slippe langsomt igen.

God fornøjelse. Husk der er ingen garanti, men det er et forsøg hver.

Tusind tak. Jeg er i fuld gang med at forsøge, så skal jeg nok give lyd fra mig, hvis det virker

Anmeld

27. juli 2010

Mikkel's mor <3

Sirimor skriver:

Hej jeg er under aukpuntur behandling for migræne, kvalme og bækkenløsning.
det har resulteret i at jeg har haft migræne 1-2 gange i løbet af 3 uger, hvor jeg før led under det hver dag. og kvalme har jeg heller ikke længere.. Fik nåle i for bækkenløsning igår, så de skal lige have tid til at virke.
men det er klart noget jeg vil anbefale og vil også bruge det hvis jeg evt skulle gå over tid. da det er så tæt på juleaften

(Jeg troede heller ikke på det, men gav det en chance istedet for alle de piller jeg skulle spise)

Anmeld

27. juli 2010

Sirimor

Jennifer skriver:

Hej jeg er under aukpuntur behandling for migræne, kvalme og bækkenløsning.
det har resulteret i at jeg har haft migræne 1-2 gange i løbet af 3 uger, hvor jeg før led under det hver dag. og kvalme har jeg heller ikke længere.. Fik nåle i for bækkenløsning igår, så de skal lige have tid til at virke.
men det er klart noget jeg vil anbefale og vil også bruge det hvis jeg evt skulle gå over tid. da det er så tæt på juleaften

(Jeg troede heller ikke på det, men gav det en chance istedet for alle de piller jeg skulle spise)

Det lyder som noget af en omgang du er igennem. Dejligt at høre at det virker.

Jeg er heller ikke helt afklaret med om jeg skal prøve akupunktur igen. Jeg har prøvet det en gang og det satte gang i en del plukkeveer, men så heller ikke mere. Men måske er min krop mere klar nu?

Anmeld

27. juli 2010

Mikkel's mor <3

Sirimor skriver:

Det lyder som noget af en omgang du er igennem. Dejligt at høre at det virker.

Jeg er heller ikke helt afklaret med om jeg skal prøve akupunktur igen. Jeg har prøvet det en gang og det satte gang i en del plukkeveer, men så heller ikke mere. Men måske er min krop mere klar nu?

Det er også rigtig hårdt, og er glad for at jeg har fundet noget der hjælper..

hende der gør det på mig har sagt at der godt kunne gå 1-3 gange før at det virkede. alt efter hvor hurtig kroppen arbejder
selfølgelig er det en del penge man må ofre på det, men igen så bruger man jo også penge på så meget andet (:

Anmeld

27. juli 2010

roenlund

Jennifer skriver:

Det er også rigtig hårdt, og er glad for at jeg har fundet noget der hjælper..

hende der gør det på mig har sagt at der godt kunne gå 1-3 gange før at det virkede. alt efter hvor hurtig kroppen arbejder
selfølgelig er det en del penge man må ofre på det, men igen så bruger man jo også penge på så meget andet (:

Kan du ikke få det gratis hos enten din læge/jordmor eller på sygehuset...

Jeg for hos jordmor og det koster ikke noget...

Anmeld

27. juli 2010

Mikkel's mor <3

roenlund skriver:

Kan du ikke få det gratis hos enten din læge/jordmor eller på sygehuset...

Jeg for hos jordmor og det koster ikke noget...

jo men så kun for bækkenløsning.. men skal alligevel have det for migræne og kvalme og skal ikke betale mere for at få 2 ekstra nåle i så kan hun ligeså godt gøre det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.