NF-scan og tal ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. juli 2010

Anonym trådstarter

Jeg har for et par uger siden fået det afvide, men nu har jeg "glemt" det med de tal... Hvor går grænsen med stor og lav risiko ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2010

misslea

Anonym skriver:

Jeg har for et par uger siden fået det afvide, men nu har jeg "glemt" det med de tal... Hvor går grænsen med stor og lav risiko ?

Hvis tallene er lavere end 1:300, vil man blive henvist til flere undersøgelser... Mener det er fostervandsprøve! Er tallene er højere end 1:300 - vil det sige, at risikoen er lav!!

Mine tal var 1:4.000 - så det var fine tal!

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

27. juli 2010

maria_wlt

Men hvis det er lave tal så tag det med ro inden man ved noget 100 procent.. Min kusine fik tallet 72 og hendes dreng fejler INTET 

Anmeld

27. juli 2010

hulubaloo

af samme grund / misforståelse fik jeg intet tal afvide. Jeg fik bare afvie at jeg var  lavrisko gruppen.

Min jm sagde, ganske rigtigt, at vi kvinder sammenligner vores tal og hurtigt kan gå helt i selvsving. Tallet beregnes ud fra nogle bestemte faktorer som gør at et tal kan hedde 1:74 og være i lavrisiko grp ligesom tallet 1:24000 kan være i lavrisikogruppen.

Med den forskel er der ikke noget at sige til at nogle går i panik... derfor synes jeg ikke de burde opye tallene..

Anmeld

27. juli 2010

maria_wlt

hulubaloo skriver:

af samme grund / misforståelse fik jeg intet tal afvide. Jeg fik bare afvie at jeg var  lavrisko gruppen.

Min jm sagde, ganske rigtigt, at vi kvinder sammenligner vores tal og hurtigt kan gå helt i selvsving. Tallet beregnes ud fra nogle bestemte faktorer som gør at et tal kan hedde 1:74 og være i lavrisiko grp ligesom tallet 1:24000 kan være i lavrisikogruppen.

Med den forskel er der ikke noget at sige til at nogle går i panik... derfor synes jeg ikke de burde opye tallene..

Jeg fik faktisk afvide dengang at de IKKE ville sige et tal, netop fordi vi kvinder kan tænke hvad som helst om ingenting..

Så ja, de skulle la være med det...

Anmeld

27. juli 2010

Low

Mine tal vat 1:1055 og min smukke Alexander fejler intet

Anmeld

27. juli 2010

Anonym trådstarter

hvor ligger 1:357 ?

Anmeld

27. juli 2010

oo

Anonym skriver:

hvor ligger 1:357 ?

det ligger automatisk i den gode ende. så længe det er over 1:300 så regner man det ikke for at være i højrisiko gruppen og er dermed ikke noget man undersøger nærmere.

Jeg giver de andre ret i, at tallene ikke burde oplyses. vi havde valgt ikke at få vores tal at vide, af den simple grund, at hvis vi fik 1:301 så ville vi jo være bekymrede, men ikke kunne gør en dyt ved det, hvorimod hvis vi fik tallet 1:299 så ville vi kunne gå videre med fostervandsprøve (hvis vi ville). doktoren kom så til at sige vores tal, så sådan blev det, men der er virkelig absolut ingen grund til at få oplyst tallet, blot om man er i højrisiko eller lavrisiko gruppen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.