Hvorfor søge læge, hvis man alligevel ikke kan få hjælp???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

767 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. juli 2010

Sujan

Ja som nogle af jer ved har vi prøvet i 15 mdr. uden at det lykkes for os at blive gravid....

Vi overvejer at søge læge... Men vi har ikke råd til at betale for fertilitetsbehandling hvis det er.. Er der så nogen ide i at gå igang med en udredning. Selvfølgelig ville vi kunne få at vide om der er noget fysisk galt med os. og det kan jo være rart at få at vide.. Men hvis vi alligevel ikke kan komme i behandling så er det måske bare at pine os selv.

Jeg blev gravid for 5 år siden med samme fyr, men valgte af forskellige årsager abort. Så derfor burde det sagtens kunne lykkes for os.

Ja jeg opretter egentlig bare dette indlæg for at høre hvad i andre der har prøvet længe gør jer af tanker.... Hvad har i tænkt jer at gøre hvis det bare ikke vil lykkes????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

oo

der er jo nogle der ryger i puljen af folk der skal have økonomisk hjælp til fertilitetsbehandling og hvis I får lavet en udredning og finder ud af hvad jeres barnløshed skyldes, kunne det jo være det var JER - og så ville det jo ikke være helt tabt

udover det ville jeg nok få lavet en udredning alligevel blot for at få svar på hvad det skyldes - eller ikke skyldes

Anmeld

26. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Sujan skriver:

Ja som nogle af jer ved har vi prøvet i 15 mdr. uden at det lykkes for os at blive gravid....

Vi overvejer at søge læge... Men vi har ikke råd til at betale for fertilitetsbehandling hvis det er.. Er der så nogen ide i at gå igang med en udredning. Selvfølgelig ville vi kunne få at vide om der er noget fysisk galt med os. og det kan jo være rart at få at vide.. Men hvis vi alligevel ikke kan komme i behandling så er det måske bare at pine os selv.

Jeg blev gravid for 5 år siden med samme fyr, men valgte af forskellige årsager abort. Så derfor burde det sagtens kunne lykkes for os.

Ja jeg opretter egentlig bare dette indlæg for at høre hvad i andre der har prøvet længe gør jer af tanker.... Hvad har i tænkt jer at gøre hvis det bare ikke vil lykkes????

Synes helt klart i skal søge læge. Om ikke andet så for at få en eller anden form for afklaring. Hvis i er heldige, kan i også sagtens nå i behandling inden egenbetalingen træder i kraft.

Vi har prøvet i 2 år til okt. og startede udredning i nov. 09. Blev godkendt til behandling i marts hos den klinik vi har valgt, men udsatte opstart nogle måneder efter eget ønske - lang forklaring.

Vi har så ingen afklaring fået, da ingen af os fejler noget, og nogle gange savner jeg et svar... Så ville klart prøve at få et hvis jeg kunne.

Anmeld

26. juli 2010

Muffinmus

Hvis i før har kunne er der gode chancer for i kan igen..

vi var 14 mdr om det første gang jo, men havde en MA, startede forfra, men der gik 2 år før jeg blev gravid med min søn. Og næste graviditet tog kun 4 mdr, endte dog i en SA, men 4 uger efter var jeg gravid igen.

Valgte IKKE at blive testet for vi mente vi selv kunne...og det kunne vi jo også de første 2 gange tog det bare RET lang tid.

Men de sidset 2 skete det jo temmeligt hurtigt. så vi er lidt i den der kategori, uforklarligt barnløse...men vi kome selv ud af den.

Det kan være det samme med jer jo.

Så lige i tv at en hel del procent i den kategori rent faktisk bliver gravide af sig selv men ofte først når de går i gang med udredning eler lign...så det må jo ligge psykisk et eller andet sted selv om en del mener det modsatte:-)

Anmeld

26. juli 2010

oo

MariaE skriver:

Hvis i før har kunne er der gode chancer for i kan igen..

vi var 14 mdr om det første gang jo, men havde en MA, startede forfra, men der gik 2 år før jeg blev gravid med min søn. Og næste graviditet tog kun 4 mdr, endte dog i en SA, men 4 uger efter var jeg gravid igen.

Valgte IKKE at blive testet for vi mente vi selv kunne...og det kunne vi jo også de første 2 gange tog det bare RET lang tid.

Men de sidset 2 skete det jo temmeligt hurtigt. så vi er lidt i den der kategori, uforklarligt barnløse...men vi kome selv ud af den.

Det kan være det samme med jer jo.

Så lige i tv at en hel del procent i den kategori rent faktisk bliver gravide af sig selv men ofte først når de går i gang med udredning eler lign...så det må jo ligge psykisk et eller andet sted selv om en del mener det modsatte:-)

vi var i hvert fald også klassificeret som uforklarligt barnløse og efter 6 IUI behandlinger og en GUL blev jeg helt og aldeles naturligt gravid den ENE måned på 3 år hvor vi overhovedet ikke gad at prøve mere. det er selvfølgelig supernemt at sige "lad være med at tænke så meget på det" og jeg har selv været ved at pande en del mennesker ned for den bemærkning, men jeg tror meget hurtigt man kommer til at se sig selv som barnløs før noget andet. sådan havde jeg det i hvert fald selv!

Anmeld

2. august 2010

Kruse90

selvfølgelig skal i søge lægen det er der ingen tvivl om.

Vi har også prøvet i 15 mdr. uden held endnu.
Vi er blevet udredt nu, og det viste sig at være manden sæd der ikke var optimal til at kunne selv. Så vi er blevet sendt videre til klinikken, går bare og venter på svar derfra.

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.