Foreslag til billig måde at holde fødselsdag på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.102 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. juli 2010

Maja_4000

Jeg har lige haft fødselsdag og min kæreste har i december - Men eftersom jeg har termin i december har vi snakket om at slå vores fødselsdage sammen og så holde noget i f.eks. september .. 

Problemet er at jeg er på kontanthjælp og kæresten på elevløn , så penge er ikke dét vi har mest af :b

Det skulle være for begge sider af vores familie og hvis alle kommer , bliver vi nok omkring 60

Er det for plat at leje et beboerlokale og så kun invitere på boller og kage ? Jeg tænker lidt at folk måske vil synes det er for lidt , når det ligesom "forventes" at de skal komme med to gaver til os .. 

Hvad synes I ? Andre (billige) forslag modtages gerne ;D

- Maja , 18 + 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

Low

Hvis man laver det meste af maden selv så tror jeg at man kan gøre det ret billigt. Det behøver vel ikke at være store bøffer folk får . Pasta salater, noget kartoffel haløj eller sådan noget . Har du/i et max beløb ca.?

Bare lige et side spørgsmål: Har du fået forhøjet din kantanthjælp i forbindelse med at du er gravid?

Anmeld

26. juli 2010

Maja_4000

Low skriver:

Hvis man laver det meste af maden selv så tror jeg at man kan gøre det ret billigt. Det behøver vel ikke at være store bøffer folk får . Pasta salater, noget kartoffel haløj eller sådan noget . Har du/i et max beløb ca.?

Bare lige et side spørgsmål: Har du fået forhøjet din kantanthjælp i forbindelse med at du er gravid?

Altså .. Jeg synes jo max (!) 100 kr. pr. hoved .. Så løber det jo op i 6000 Der er godt nok en del børn , men de skal jo også have mad :p

Hvad kan man lave af billigt kød så ? Det skal jo også være noget som smager godt :p

Ja .. Al den tid jeg har fået kontanthjælp , har jeg været gravid :p Så det har jeg styr på :b

Anmeld

26. juli 2010

moniquesmor

har i et beløb så er det lidt nemmer..

Anmeld

26. juli 2010

mor_sabina

Jeg tænker lidt om det måske kan udsættes at holde fødselsdag?

Er det fordi i gerne vil holde fødselsdag eller fordi det forventes?

Men 60 personer er lidt voldsomt at invitere på kaffe og kage. Hvad med at invitere på morgenbord? Så bliver det jo automatisk boller og kage, men når man skriver morgenmad er det jo indforstået? Så kan man jo koge nogle æg og lave nogle små portionsyoughurter med musli.

Anmeld

26. juli 2010

Nadia&Daniel

60 mennesker???? lyder nærmeste som barnedåb eller bryllup. Vi har også valgt at slå vores fødselsdage sammen i år, og vi har kun inviteret de aller nærmeste med - det vil sige: forældre, onkel, tanter/mostre, bedsteforædre og børn.

Vi har valgt at det skal være: boller med varm kakao og fødselsdagslagkager..

Anmeld

26. juli 2010

moniquesmor

jamen pasta salat, frekadeller, kylling filer, fløde kartofler, og en steg.

måsk nogen grønsager ved sidden af så man selv kan blande i pasta salat. noget brød og dressinger der til

også noget chokolade kager med frisk frugt og is

Anmeld

26. juli 2010

Maja_4000

Vi har begge to store familier .. Så omkring de 30 fra hver side er virkelig kun de aller nærmeste :b Hvis vi inviterer ALLE bliver vi over 100 .. Tør slet ikke tænke på at vi skal holde barnedåb engang

Det er mere fordi jeg ikke har holdt noget siden jeg blev 18 .. Og min kæreste siden han blev 17 :b Så vi synes det er ved at være på tide .. 
Desuden brokker vores familier sig over at de ikke har mødt hinanden :p 

Anmeld

26. juli 2010

Low

Maja_4000 skriver:

Altså .. Jeg synes jo max (!) 100 kr. pr. hoved .. Så løber det jo op i 6000 Der er godt nok en del børn , men de skal jo også have mad :p

Hvad kan man lave af billigt kød så ? Det skal jo også være noget som smager godt :p

Ja .. Al den tid jeg har fået kontanthjælp , har jeg været gravid :p Så det har jeg styr på :b

Det tror jeg nu godt at i kan få noget god mad ud af . Måske nogle koteletter  i fad på en eller anden måde.. i Metro kan man købe mad i store mængder kød.

Anmeld

26. juli 2010

frk. Citron

Måske kunne I ønske jer maden eller lave det som et sammenskud, så gæsterne i stedet for gaver havde mad med?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.