Det ser ud som om, vi måske ikke kan få de to børn som vi ønsker. Vi har haft de fertilitetsforsøg som vi orker. Man ved jo aldrig hvad fremtiden bringer. Måske der en dag alligevel kommer et mirakel. Men indtil da (hvis det sker) så prøver jeg egentlig at forlig mig med tanken om kun 1 barn.
Dette er ikke en debat om et barn har det bedre ved at have en søster eller en bror mv. Dette er simpelthen bare en tråd hvor jeg vil høre om nogle af jer som bare har et enkelt barn (efter eget ønske) vil dele lidt ud omkring jeres tanker.
Jeg prøver at finde det positive, nu hvor jeg ikke selv kan bestemmer om der skal være 1 eller to.
Derfor har jeg prøvet at tænke over nogle af de ting som jeg tænker på kan være fordele:
Mere tid til Tina, mere egoist tid til mor og far (når den ene har Tina kan den anden slappe af) ingen søskende at skændes med konstant, alt den opmærksomhed hun kan få, mindre stress i hverdagen fremover, nemmere at lave noget (når de er små med at rejse osv) tænker at ikke alle som har søskende er tæt som voksne (selv om de fleste er)
Det som jeg så er ked af er selvfølgelig: Ingen at dele livet med som andre der har søskende, bliver hun mere egoistisk?, når vi er væk har hun ingen tæt på, ingen at lege med, og selvfølgelig fra vores vinkel vil vi gerne have et barn til.
Vil I dele ud af jeres tanker??
Anmeld