Hjælp til afførring? :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. juli 2010

Frøken Sørensen

Min søn på 6 ½ mdr har ikke haft afføring i nogle dage nu. Og dagene inden har det kun være et par små klumper (dog ikke helt hårde).

Han har været fast på flaske i 14 dages tid nu (Har ammet ham før).

Jeg har prøvet sveskemos, massage osv, men intet hjælper.

Han er ikke generet, men spiser så næsten ingenting  Men heller ikke noget at sige til det hvis man har en masse i maven som helst gerne skal ud...

Nogle ideer til hvad jeg kan prøve? Vil helst ikke give laktose, da han ikke er generet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

Barbamama

zoneterapi!!! Jeg giver min datter det når hun døjer med maven og ca 2 timer senere har hun skidt!

Anmeld

26. juli 2010

Vial

Du kan prøve at tage en vatpind med vaseline på og dreje rundt lige ved numsehullet. Det kan stimulere tarmen til at arbejde, og det kan give afføring.

Det virker måske lidt grænseoverskridende, men er ikke meget værre end at måle hans temperatur.

Flere jeg kender har haft rigtig god effekt af det.

Her et link, du kan læse:

http://voresborn.dk/sundhed/4403-av-min-mave-nar-baby-har-forstoppelse

Som der står, så fraråder de sådan set den metode, jeg har beskrevet, da barnet selv skal kunne den refleks, men mange forældre bruger den, da det er ret effektivt. Jeg ville gøre det - så længe det er i NØDSTILFÆLDE!

Anmeld

26. juli 2010

Betteisen

Hejsa!

Når du skriver, der kun kom små faste klumper ville jeg nok ty til lidt andre midler end sveskemos mm. Min datter har døjet meget med maven og det kan ikke anbefales at vente endnu længere, da de kan få meget ondt.

Min læge anbefalede Movicol pulver, der skal opløses i vand og det virker her.

Håber der kommer gang i det

Anmeld

26. juli 2010

centrifugali

Hej

Du skriver at du giver flaske, er det med erstatning eller din egen mælk?

Hvis det er erstatning så skulle du prøve med grøn allomin, den er syrnet og hjælper maven til bedre at komme af med afføringen. Jeg har bruger den stadigvæk til min nu 8 mdr. gamle søn som virkelig har døjet med mave-problemer... Ellers så kan jeg også kun anbefale at du prøver med enten et termometer ell. en vatpind forsigtigt i numsen...

Håber du får løst problemet..

Knus

Anmeld

26. juli 2010

Frøken Sørensen

Betteisen skriver:

Hejsa!

Når du skriver, der kun kom små faste klumper ville jeg nok ty til lidt andre midler end sveskemos mm. Min datter har døjet meget med maven og det kan ikke anbefales at vente endnu længere, da de kan få meget ondt.

Min læge anbefalede Movicol pulver, der skal opløses i vand og det virker her.

Håber der kommer gang i det

Kunne være jeg skulle prøve det så! For ja vil heller ikke blive ved med at vente og at det så ender med forstoppelse eller rigtig ondt i maven...

Anmeld

26. juli 2010

Frøken Sørensen

centrifugali skriver:

Hej

Du skriver at du giver flaske, er det med erstatning eller din egen mælk?

Hvis det er erstatning så skulle du prøve med grøn allomin, den er syrnet og hjælper maven til bedre at komme af med afføringen. Jeg har bruger den stadigvæk til min nu 8 mdr. gamle søn som virkelig har døjet med mave-problemer... Ellers så kan jeg også kun anbefale at du prøver med enten et termometer ell. en vatpind forsigtigt i numsen...

Håber du får løst problemet..

Knus

Han får erstatning!

Havde os overvejet allomin... Så må nok på jagt efter det i morgen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.