Cyklus efter fødsel/kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

384 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. juli 2010

Jeamou

Hej piger

jeg håber i kan hjælpe mig! d. 22. juni fik jeg akut kejsersnit. Nu her snart 5 uger efter har jeg staid ikke haft en "almindelig" menstruation, hvilket jeg går og venter på så jeg kan komme i gang med p-piller.

Hvornår kom I tilbage i normal rytme igen??

Knus Jeanette og Freya på knap 5 uger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

Decoban

jeg fødte godt nok ved en verginal fødsel, men jeg fik først min første mens da Smone var knap 8 mdr gammel....

jeg fuldammende hende til hun var 5 mdr, og stoppede først helt med at amme da hun var 10½ måned....

nåede at have mens 3 gange inden jeg blev gravid igen, men den var ikke i nærheden af at være regelmæssig, eller samme længde som min cyklus var inden graviditeten...

men altså, det er ganske normalt, især hvis man ammer, at der går flere måneder efter fødslen før man får sin mens igen...

andre får den hurtigt efter...

der er nok ikke andet for end at ente, eller snakke med lægen om at begynde på p-piller/mini-piller uden at have fået mens først...

Anmeld

26. juli 2010

spj

Min læge sagde til mig, at jeg bare skulle starte på p-piller en tilfældig dag. Når man starter på dem efter en fødsel skulle man ikke vente på at man fik mens, så kan man jo vente længe.

Anmeld

26. juli 2010

Muffinmus

der er ingen regler ....

der kan gå 5 mdr, 1 år eller 4 uger...

Så det er sådan set bare at vente på at det kommer:-)

Fik mit efter 8 uger første gang 6 uger anden gang. Men MANGE af dem jeg kender har venter 5-8 mdr på den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.