baby i cykelanhænger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.645 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. juli 2010

LHB

Jeg har fået en cykelanhænger og glædede mig rigtig til at skulle cykle med min søn på 2 måneder i anhængeren hvor han skal ligge i en babyindsats, men nu tænker jeg så om det alligevel er for farligt, når man ikke kan give ham hjelm på.
Nogen der cykler med deres små børn i anhænger?
Babyindsatsen er nærmest som en autostol til de helt små!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

Dansker I Holland

LeneHH skriver:

Jeg har fået en cykelanhænger og glædede mig rigtig til at skulle cykle med min søn på 2 måneder i anhængeren hvor han skal ligge i en babyindsats, men nu tænker jeg så om det alligevel er for farligt, når man ikke kan give ham hjelm på.

Jeg tror ikke du skal være bange Jeg så engang en dame som havde en cykel anhænger på sin cykel og sin knapt 3 årige søn i anhænger siddende og ved siden af ham var der en autostol spændt godt fast.

Anmeld

26. juli 2010

klmf

Hvis babyindsatsen sidder godt fast og Aksel sidder godt så turde jeg godt. Du drøner jo ikke rundt med 60 i timen formodentlig Vi skal også have sådan en anhænger og jeg vil nok aaaaltid være nervøs for, om der er en bil, der kommer til at køre ind i os, men altså... Man skal jo også turde bevæge sig ud i verden.

Bare afsted med dig

Anmeld

28. juli 2010

LC

LeneHH skriver:

Jeg ville aldrig køre med min datter i en cykelanhænger uden cykel hjelm..

Jeg har lige fået sat barnstol bag på min cykel og fået en cykel hjelm til hende.

Men er blevet frarådet af alle jeg kender til at købe en anhænger, da mange billister ser cyklen og venter med at køre til cyklen er forbi men så ikke ser anhængeren, og køre direkte ind i børnen..

ikke for at komme med skræk historier, men for din babys sikkerhed, så brug en cykelhjelm, man kan altså få dem helt ned til str. 45, og yderligere købe større puder til at sætte inden i, så man kan godt få en der passer.

Anmeld

30. juli 2010

LHB

LC skriver:

Jeg har lige fået sat barnstol bag på min cykel og fået en cykel hjelm til hende.

Men er blevet frarådet af alle jeg kender til at købe en anhænger, da mange billister ser cyklen og venter med at køre til cyklen er forbi men så ikke ser anhængeren, og køre direkte ind i børnen..

ikke for at komme med skræk historier, men for din babys sikkerhed, så brug en cykelhjelm, man kan altså få dem helt ned til str. 45, og yderligere købe større puder til at sætte inden i, så man kan godt få en der passer.

Jamen hvis det kan lade sig gøre at han kan ligge ned med en cykelhjelm, så var det da helt klart de bedste, men så længe at han skal være i anhængeren i noget der minder om en autostol, så kan han jo ikke ligge med en hjelm?

Jeg aner ikke hvornår jeg kommer afsted med cyklen, er noget splittet!

Anmeld

30. juli 2010

LC

LeneHH skriver:

Jamen hvis det kan lade sig gøre at han kan ligge ned med en cykelhjelm, så var det da helt klart de bedste, men så længe at han skal være i anhængeren i noget der minder om en autostol, så kan han jo ikke ligge med en hjelm?

Jeg aner ikke hvornår jeg kommer afsted med cyklen, er noget splittet!

Er ikke helt sikker, har som sagt ikke selv en cykelanhænger, men er de babyindsatser man kan få til cykelanhængere ikke først beregnet til babyer på 6måneder og op efter...

Synes jeg så det flere steder at man ikke må bruge dem før de er så gamle ihvertfald.

Anmeld

30. juli 2010

SpunkenJo

LC skriver:

Ja, en anhænger er desværre ikke helt ligeså sikekr som en model Christiania.

Tilgengæld, kan man købe sådan et højt flag man sætter på anhængeren. Det gør det nemmere for bilister i højresving ikke at overse anhængeren.

Men er der babyindsats, cykelhjelm på barnet og et flag i toppen kan du vidst roligt cykle dig en tur med lillefisen

Anmeld

31. juli 2010

LHB

LC skriver:

Er ikke helt sikker, har som sagt ikke selv en cykelanhænger, men er de babyindsatser man kan få til cykelanhængere ikke først beregnet til babyer på 6måneder og op efter...

Synes jeg så det flere steder at man ikke må bruge dem før de er så gamle ihvertfald.

Har ikke hørt at de først må bruges fra 6 mdr, men det skal jeg da have undersøgt. Har været ude og se på hjelme i dag og konstateret at der er lidt vej endnu inden han får sådan en på og dermed nok også nogle måneder inden vi cykler ud i det blå...

Men om ikke andet så kommer jeg da nok stdig afsted tidligere end hvis jeg skulle vente til de 9 mdr hvor han kan sidde i en alm cykelstol, så tror nu traileren er en god ting for mig og så må vi bare vente lidt endnu..

Anmeld

31. juli 2010

IAH

SpunkenJo skriver:

Ja, en anhænger er desværre ikke helt ligeså sikekr som en model Christiania.

Tilgengæld, kan man købe sådan et højt flag man sætter på anhængeren. Det gør det nemmere for bilister i højresving ikke at overse anhængeren.

Men er der babyindsats, cykelhjelm på barnet og et flag i toppen kan du vidst roligt cykle dig en tur med lillefisen

Anmeld

31. juli 2010

twinboys

Måtte bare visse disse billeder

Majbritt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.