Hvordan med bækkenløsning efter fødslen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

904 visninger
16 svar
0 synes godt om
25. juli 2010

Dansker I Holland

Hejsa piger Jeg går og undrer mig over noget.. Jeg kan ikke huske hvor jeg har hørt det henne, men hvis man er sygemeldt pga bækkenløsning (hvilket jeg er) så skal man passe ekstra på efter man har født ? Og evt ligge på hospitalet en enkelt nat pga det? Nogen der ved noget om det ? For jeg gider helst ikke ligge på hospitalet i længere end nødvendigt. HADER hospitalsmad og selve lugten der.. Griner.. Men jeg er nok ikke den eneste som ikke er vild med det Men hvis nogen ved noget om det, må I meget gerne fortælle

Knus Sussie 23+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

mor_sabina

Jeg havde bækkenløsning sidst, og jeg har ikke hørt noget om at man skal blive på sygehuset og der var ingen ekstra tjek. Men jeg skulle selvfølgelig være opmærksom på om jeg fik brug for genoptræning osv. Men det var kun de to første dage efter fødslen hvor jeg ikke kunne bevæge mig ellers forsvandt det helt

Anmeld

25. juli 2010

Dansker I Holland

mor_sabina skriver:

Jeg havde bækkenløsning sidst, og jeg har ikke hørt noget om at man skal blive på sygehuset og der var ingen ekstra tjek. Men jeg skulle selvfølgelig være opmærksom på om jeg fik brug for genoptræning osv. Men det var kun de to første dage efter fødslen hvor jeg ikke kunne bevæge mig ellers forsvandt det helt

Ok Det er bare meget rart at vide hvad man skal forholde sig til. Kom du så hjem med det samme eller lå du i nogle dage ? Hvordan var dit bækkenløsning under graviditeten ?

Anmeld

25. juli 2010

mor_sabina

NR3ønskebarn skriver:

Ok Det er bare meget rart at vide hvad man skal forholde sig til. Kom du så hjem med det samme eller lå du i nogle dage ? Hvordan var dit bækkenløsning under graviditeten ?

Jamen det var min første så var på patienthotel men der var ingen der nævnte det.

Det sad bagtil og jeg var sygemeldt fra uge 27.

Her i min anden graviditet ere jeg begyndt at ane det igen, men håber jeg kan holde det nede med ro.

Anmeld

25. juli 2010

Dansker I Holland

mor_sabina skriver:

Jamen det var min første så var på patienthotel men der var ingen der nævnte det.

Det sad bagtil og jeg var sygemeldt fra uge 27.

Her i min anden graviditet ere jeg begyndt at ane det igen, men håber jeg kan holde det nede med ro.

Ok Ja jeg har haft det siden omkring uge 16 Og det er især i skambenet det gør nas og så det nederste af livmoderen/maven.... Symfysen hvis jeg ikke husker helt fejl ? Og patient hotel er KUN for førstegangs fødende ikke ? Eller hvordan ? Ikke fordi jeg overvejer det, jeg vil nemlig gerne hjem hurtigst muligt efter fødslen.

Anmeld

25. juli 2010

mor_sabina

NR3ønskebarn skriver:

Ok Ja jeg har haft det siden omkring uge 16 Og det er især i skambenet det gør nas og så det nederste af livmoderen/maven.... Symfysen hvis jeg ikke husker helt fejl ? Og patient hotel er KUN for førstegangs fødende ikke ? Eller hvordan ? Ikke fordi jeg overvejer det, jeg vil nemlig gerne hjem hurtigst muligt efter fødslen.

Jeg har en veninde der havde bækkenløsning fortil hun mærkede intet efter fødslen. Men har altså aldrig hørt om indlæggelse. Men jeg skal da ikke sige at nogle tilfælde kan ende sådan. Men sådan en meget grov generalisering, så mener jeg der er noget med at fortil, det aftager jo længere hovedet skruer sig ned i bæknet!?

Anmeld

25. juli 2010

Dansker I Holland

mor_sabina skriver:

Jeg har en veninde der havde bækkenløsning fortil hun mærkede intet efter fødslen. Men har altså aldrig hørt om indlæggelse. Men jeg skal da ikke sige at nogle tilfælde kan ende sådan. Men sådan en meget grov generalisering, så mener jeg der er noget med at fortil, det aftager jo længere hovedet skruer sig ned i bæknet!?

Ok jamen jeg siger heller ikke at jeg ved det med sikkerhed ... Det kunne bare godt være... men det gør ikke mig noget, hvis jeg IKKE skal indlægges ekstra pga det. Så nu må vi jo få at se hvordan det kommer til at gå Smiler... Ville osse bare lige høre ad

Anmeld

25. juli 2010

mor_sabina

NR3ønskebarn skriver:

Ok jamen jeg siger heller ikke at jeg ved det med sikkerhed ... Det kunne bare godt være... men det gør ikke mig noget, hvis jeg IKKE skal indlægges ekstra pga det. Så nu må vi jo få at se hvordan det kommer til at gå Smiler... Ville osse bare lige høre ad

Jamen man ved jo heller aldrig hvad de kan finde på, og det er sikkert ligeså forskelligt som alt mulig andet.

God bedring, håber du kommer hurtigt ovenpå

Anmeld

25. juli 2010

Dansker I Holland

mor_sabina skriver:

Jamen man ved jo heller aldrig hvad de kan finde på, og det er sikkert ligeså forskelligt som alt mulig andet.

God bedring, håber du kommer hurtigt ovenpå

Mange tak Smiler.. Hvornår i dec er du sat til ?

Knus

Anmeld

25. juli 2010

Trolde_mor

Jeg skal selv føde hjemme og har bækkenløsning. Jeg forhørte mig om det ved min jordmoder og hun sagde at der er slet ingen problenmer i at føde hjemme, og at man slet ikke skænker det en tanke om man har bækkenløsning.

Så vil umiddelbart sige at du ikke skal være nervøs for at skulle blive liggende på hospitalet Idet jeg ikke engang behøver at føde der på trods af bækkenløsning.

Ang. bagefter, skal man så vidt jeg ved, blot lave knibeøvelser og fortsat være opmærksom og ikke gøre noget der gør at man får ondt i bækkenet, hvis det så bliver ved, skal man til noget genoptræning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.