Baby sover hele natten - råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

692 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. juli 2010

Eliza/lykke

Vores pige på 2½ mrd., har gennem de sidste uger sovet fra kl. 19.30-20.00 til kl. 04.00 - rigtig flot. Pludselig sov hun til kl. 05.30, og et par dage efter helt til kl. 7.00..... WOW........... tænkte mor her.

Jeg har godt læst om andre, hvor deres barn på 2½-3 mrd., blev lagt kl. 20.00 og sov til kl. 8.00 næste dag, men de tager også rigtig meget mælk i løbet af dagen. Det gør hende her jo ikke.. hun kan slet ikke holde sig vågen mere end 1½ time af gangen. Og hendes storebror var næsten på samme måde.

Ihh.... det var dejligt. Vi har også samme putteritual hver aften, siden hun var 5 uger. Og det tager max. 15 min. så sover hun.

MENNNNNNNNNNNNNNN så pludselig vågner hun igen om natten? Denne gang faktisk tidligere end hun plejer. Og det er selvom, at hun har taget 210 ml kl. 18.30 (tager normalt max. 120-150 ml).

Okay, tænker jeg så - de andre dage hvor hun sov hele natten, har hun været mere vågen i løbet af dagen. Hun har spist hyppigere også - igår sov hun 8 timer i løbet af dagen og spiste kun 3 måltider. Måske er det derfor, at hun så vågnede om natten?

Da hun ikke er ældre, hænger jeg mig naturligvis ikke så meget i det - men det ku da være KANON, hvis hun så småt begynder at tage længere træk om natten.

Hvad tror I? Er det fordi, at hun ikke har spist så meget iløbet af dagen?

Hvis jeres baby vågner kl. 15.30 om eftermiddagen - powernapper den så indtil den skal i seng? Eller lægger I baby igen kl. 17.00 eller hvad gør I? Her hjemme har hun det med at powernappe. Hun vil ikke ud i barnevognen igen, når hun har sovet 2 lure.

Det er en svær periode, denne her mellem 2½-3½ mrd., de vil gerne være vågne, men kan ikke. De er trætte, men gider ikke at sove om dagen, de er sultne, men skriger ved flasken osv sosv...

Jeg glæder mig til at hun kan være lidt mere oplagt i sine vågne perioder.

Lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

baby2010

Det svinger hele tiden - mht. hvor meget de er vågne om dagen og natten. Det vil sikkert primært være styret af appetitspring og hvad de oplever i løbet af en dag. Der er nok ikke andet at gøre end at give slip og følge med  System og rutine kommer kun i perioder...

Anmeld

25. juli 2010

Svei

baby2010 skriver:

Det svinger hele tiden - mht. hvor meget de er vågne om dagen og natten. Det vil sikkert primært være styret af appetitspring og hvad de oplever i løbet af en dag. Der er nok ikke andet at gøre end at give slip og følge med  System og rutine kommer kun i perioder...

Så held og aldeles enig...

Anmeld

25. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Tænker mere om hun er mæt nok... Og som de andre siger et appetit eller tigerspring. Plus det med hun lige er begyndt at sove mere i dagtimerne.

Har nok været en del stædig med at have en dag og nat rytme. Og faste sove tider. Så når han belv ældre ikke havde forvekslet dag med nat. Tror aldrig frederic har sovet 8 timer i dagtimerne, da han tog 10 -12 timer hver nat.

Han blev godnat ammet senest kl 20 i vores soveværelse og lagt i hans vugge. Han vågned gerne ved 6/7 tiden igen næste morgen. Blev vasket - kom i tøjet - ligge og lege lidt - ammet og ud at sove til formiddag på altan. Sove i max 2 timer. Ind og lege lidt - skifte ble og blive ammet. Sove til middag i 3-4 timer. Skifte ble og blive ammet. hygge - leg og evt en bette lur alt efter hvor meget han havde sovet gennem dagen.. Omkring kl 18.30 i bad - hygge - nattøj og godnat bryst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.