Ja puha en dag jeg har været igennem. Igår startede jeg med at have utrolig ondt. Sådan lidt ala mens. smerter, bare mange gange værre. Jeg gik tidligt i seng for at hvile og besluttede at ringe til vagtlægen idag hvis jeg stadig have ondt her til morgen. Det havde jeg, meget endda. Tog en g-test og den var sku negativ!!! Ringede til vagtlægen og fortalte at jeg havde rigtig ondt og han bad mig komme ind. Først mente han det var min ryg den var galt med, da jeg er stå-skæv og han satte en knogle eller hvad det var på plads. Fortalte ham så om mine g-tests, både den positive og negative. Han siger så at der måske er tale om en graviditet unden for livmoderen, det kan give et negativt resultat. Men det kan også være at det stadig er så tidligt at det ikke altid kan vises.
Bliver sendt op på gyn. afd. først bliver der foretaget en alm. gyn. undersøgelse og derefter en scanning. Da det stadig er meget tidligt (hvis jeg da er gravid) kan hun ikke se foster eller forstersæk/hinde. Men min slimhinde ved livmoderen er forstørret, hvilket kan være tegn på at en graviditet er begyndt eller at mens. kommer inden for kort tid. Men jeg skal/skulle jo egentlig først have mens. om 5-6 dage.
De har så svært ved at finde æggestokken i venstre side og det er også der jeg har mest ondt, så gyn. lægen tilkalder overlægen og han konstatere at der højst sandsynligt har været en cyste som har efterladt noget/meget væske og det gør det meget sløret på billedet, derfor var den svær at se. De mener at det var derfor at jeg havde så ondt igår, fordi at den sprang.
Pga. den negative test, for jeg taget en blodprøve for at se om jeg har noget HCG hormon i mig, men det får jeg først svar på, på mandag, hun ville dog ikke love at den ikke sad unden for livmoderen. Men den graviditet kan også have sat sig som den cyste. Så nu venter jeg bare til det bliver mandag. Hvis den viser HCG skal jeg ind og have foretaget endnu en blodprøve for at se om det stiger.
Sikke noget - er man gravid eller ikke???
Hvilken dag altså!
Anmeld