Spørgsmål, spørgsmål, spørgsmål :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.339 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. juli 2010

Ox.

Hejsa piger!

Lilje bliver 1 år her d. 10 August, og Jonas og jeg er så småt begyndt at snakke om hvornår vi vil gå igang med projekt lillebror/søster, for Jonas kan det slet ikke gå hurtigt nok, men jeg har sagt jeg gerne lige vil vente 2-3 måneder med at begynde da jeg er færdig med min uddannelse om 8 måneder, plus jeg lige mangler mine sidste 10 kilo og det er også helt fint, så er Lilje også ca 2 år (hvis vi bliver hurtigt gravide) til den tid.

Men, men, men ...

Hvis det så viser sig at jeg bliver hurtigt gravid, er jeg ca en 6 mdr henne lige efter endt uddannelse, og så bliver det et bøvl at få job, og så har vi snakket om alt det økonomiske, som jeg håber i dejlige damer herinde har styr på.

Jeg kommer jo på DP efter jeg er færdig med min uddannelse hvis ikke jeg får job, hvilket jeg nok ikke når, hvad er DP satsen når man er færdigudlært men uden job? ...

Hvad er reglerne for barsel mv?

Ville det være bedre at vente 1 års tid mere (selvom det slet ikke er det vi har lyst til ...) 

Pyha en masse forvirring

Stort knus!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

Anne85

Sussie&Lilje skriver:

Hejsa piger!

Lilje bliver 1 år her d. 10 August, og Jonas og jeg er så småt begyndt at snakke om hvornår vi vil gå igang med projekt lillebror/søster, for Jonas kan det slet ikke gå hurtigt nok, men jeg har sagt jeg gerne lige vil vente 2-3 måneder med at begynde da jeg er færdig med min uddannelse om 8 måneder, plus jeg lige mangler mine sidste 10 kilo og det er også helt fint, så er Lilje også ca 2 år (hvis vi bliver hurtigt gravide) til den tid.

Men, men, men ...

Hvis det så viser sig at jeg bliver hurtigt gravid, er jeg ca en 6 mdr henne lige efter endt uddannelse, og så bliver det et bøvl at få job, og så har vi snakket om alt det økonomiske, som jeg håber i dejlige damer herinde har styr på.

Jeg kommer jo på DP efter jeg er færdig med min uddannelse hvis ikke jeg får job, hvilket jeg nok ikke når, hvad er DP satsen når man er færdigudlært men uden job? ...

Ville det være bedre at vente 1 års tid mere (selvom det slet ikke er det vi har lyst til ...) 

Pyha en masse forvirring

Stort knus!

Jeg ved ikke om det er anderledes for dig... men som nyuddannet sygeplejerske uden job får man 700 kr mindre om ugen end hvis du havde været i job.

jeg mener det er 6 måneder man skal have været på arbejdsmarkedet for at få max sats.

Anmeld

24. juli 2010

Ox.

Anne85 skriver:

Jeg ved ikke om det er anderledes for dig... men som nyuddannet sygeplejerske uden job får man 700 kr mindre om ugen end hvis du havde været i job.

jeg mener det er 6 måneder man skal have været på arbejdsmarkedet for at få max sats.

Ah super, det vil jeg da lige forhøre mig videre om så - det er under alle omstændigheder langt mere end jeg fik sidst, fik kun 7200,- i måneden da jeg var på barsel sidst.

Anmeld

24. juli 2010

Anne85

Sussie&Lilje skriver:

Ah super, det vil jeg da lige forhøre mig videre om så - det er under alle omstændigheder langt mere end jeg fik sidst, fik kun 7200,- i måneden da jeg var på barsel sidst.

Den kan jeg slå jeg fik kun su sidst (4500 eller hvor meget det nu er man får)

Anmeld

24. juli 2010

saxa

Anne85 skriver:

Hehe.. Samme her.. Hårdt men vi klarede det Lidt sejt..

Anmeld

24. juli 2010

saxa

Sussie&Lilje skriver:

Hejsa piger!

Men, men, men ...

Pyha en masse forvirring

Stort knus!

Er du medlem af en a-kasse?

Anmeld

24. juli 2010

Ox.

Anne85 skriver:

Ja okay, pyyyyha da! DET var ikke meget

Anmeld

24. juli 2010

Ox.

saxi skriver:

Er du medlem af en a-kasse?

Er jeg faktisk ikke engang ..

Anmeld

25. juli 2010

Anne85

Skal man ik ha været medlem i et år?

Anmeld

25. juli 2010

Trine_H

Hej Sussie,

spændende med baby projektet

Jeg blev udlært 1. august sidste år, der havde jeg lige opdaget, at jeg var gravid.

Jeg fik lov, at blive i virksomheden i 3 mdr. efter endt uddannelse, derefter kom jeg på dagpenge (satsen er i dag 13.368 kr. som nyuddannet i Krifa, som jeg er medlem af). For at du kan få dagpenge som nyuddannet er det vigtigt, at du melder dig ind i en a-kasse senest 14 dage efter du er udlært, ellers har du ikke ret til dagpenge (se Krifas hjemmeside vedr. dagpenge som nyuddannet: http://www.krifa.dk/fs/dagpenge/nyuddannet.aspx).

Fordi jeg havde arbejdet i 3 sammenhængende måneder efter endt uddannelse, havde jeg ret til fuld dagpengesats da det var 6 måneder siden jeg var udlært - altså fik jeg fuld dagpenge sats fra d. 1. marts 2010 (læs evt. dette på Krifas hjemmeside: http://www.krifa.dk/fs/dagpenge/nyuddannet/dagpengesats.aspx).

Jeg havde faktisk planlagt det helt perfekt. Blev gravid ca. samme tid som jeg var udlært, arbejdede 3 måneder, gik ledig i 4 måneder og gik så på barsel i starten af marts månede. Jeg nående lige, at få den høje dagpengesats inden jeg gik på barsel - det er vist nok sådan, hvis man som ledig skal på barsel, så får du den samme barselsdagpenge sats, som du fik i alm. dagpenge.

Håber ikke dette blev alt for rodet, men dagpenge reglerne er bare rodet, har brugt en del tid på, at sætte mig ind i det hele. Det vigtigste er, at du får meldt dig ind i en a-kasse når du er udlært, ellers får du ingen penge.

Håber det hele flasker sig for Jer... Held og lykke med baby projektet

Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.