Uhhhh vi har udfordret skæbnen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. juli 2010

DK

Ja vi har så!

Vi har samlet tremmsengen OG Kirstine har redt den!!!

Hun kom hjem fra ferie og jublede over kassen med tremmesengen: "Kan vi ikke godt åbne og kigge, hva mor? Må jeg ikke godt se? Den skal jo stå på mit værelse?" Tjooo det skader jo ikke og kigge vel? Vi åbner og kigger. Kirstine finder instruktionen. "Se Mikkel, den kan vi lige samle, kan vi ikke også? Man putter bare lige de her trædimser i her i enden, det ved jeg liige hvordan man gør!" Mikkel og jeg kigger på hinanden, og så trækker Mikkel på skuldrene og sååå.... Samler vi tremmesengen. Jeg tænker: cool nok, så har vi et sted at smidt alle babyting i indtil Bimmeren kommer ud, lidt som en fin flyttekasse!

Så er sengen samlet. Den er fin. Kirstine har hjulpet med at samle, og læse brugsvejledningen. Hun er lykkelig og synes den er sååå fin! Og så fluks fandt hun hendes gamle babydyne, lagen, dynebetrækker og hele mulevitten frem, og redte så fint, så fint op. Så fint at hun nu faktisk mener at hun vil arbejde i Baby Sam når hun bliver stor, fordi hun er så go'!

Hun var bare såååå entusiastisk og glad og stolt og jeg kunne bare ikke stoppe hende, selv om jeg stod lidt med hjertet i halsen og tænkte: neeeej det må man altså bare ikke.

Så nu har vi en tremmeseng redt op til en baby i maven der kun er i uge 15!

Jebus, hvordan skal det dog ikke gå!

Bekymrede hilsner, moderen med verdens svageste nej-rygrad overfor glad, stolt og lykkelig storesøster in spe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

Maddox

Nårhh, hvor sødt! Det bliver en laaang ventetid, for den stolte storesøster

Jeg er overhovedet ikke overtroisk, men tror på at hvis det er forudbestemt til at gå galt, med baby i mavsen, så gør det det, uanset om man har redt seng eller ej

Anmeld

24. juli 2010

DK

Solajma skriver:

Jeg er overhovedet ikke overtroisk, men tror på at hvis det er forudbestemt til at gå galt, med baby i mavsen, så gør det det, uanset om man har redt seng eller ej

Ja jeg prøver også at lade være med at være overtroisk. Altså jeg tænker at alle der venter 2. barn jo har barnevognen derhjemme allerede osv osv. Derudover skal jeg føde hjemme, og så bliver vi vel for filan da nødt til at have redt sengen så den er klar til når babyen kommer ud! Jeg havde nok bare ikke forestillet mig at vi skulle være i så god tid!

Men hva! Kirstine er så glad! Og hun ved godt at Bimmeren først kommer efter jul, og mærkeligt nok er hun faktisk ikke sådan utålmodig. Hun siger aldrig "kommer den ikke snart", men mere "bliver din mave ikke snart riiiigtig tyk?". Heldigvis er hun da så stor nu at hun godt ved at der fra sommer til jul er lang tid, he he

Anmeld

24. juli 2010

Maddox

Ja, det er dejligt når de er så store, at de alligevel godt kan forstå hvor lang tid det tager.

Her fandt vi en graviditetskalender på nettet, som vi printede ud. Og så snakkede vi hver uge om, hvor stor baby nu var og hvad den kunne. Det synes Filippa var utrolig spændende

Anmeld

24. juli 2010

Riksen

Uh, det lyder spændende! Altså... jeg er godt nok heller ikke overtroisk, men kan da godt sætte mig ind i dine overvejelser. Men som du nævner, så har forældre, der venter barn nr. to eller tre jo allerede meget af udstyret, så det går nok.

Vi har arvet en del tøj og lidt udstyr såsom en autostol, så vi har en del af det herhjemme i en flyttekasse. Tror liiige det går

Anmeld

24. juli 2010

SpunkenJo

Solajma skriver:

Lige mine tanker

ingen seng eller barnevogn kan jage en baby ud af hulen

Anmeld

24. juli 2010

Willa's mor

Jeg ved ik om jeg virkelig er overtroisk... Men jeg ville ik selv samle seng eller ordne barnevogn eller noget der kan vente til efter...

Måske lidt..

Tillykke med graviditeten..

Anmeld

25. juli 2010

Mettemus

Det er da kvindelist af høj kaliber allerede i så ung en alder - så fik hun lige snørret Mikkel til at samle seng ved at tale til urmanden og håndværkeren i ham? SEJT!

Når det så er sagt er jeg overhovedet heller ikke overtroisk. Mere noget hen i retningen af "det kan jo godt stadig nå at gå galt" (jf. mit indlæg om skal/skal ikke købe barnevogn). Men helt ærligt - man kan jo lisså godt komme i gang, man skal jo starte et sted!

Dejligt med en glad og forventningsfuld storesøster - du må glæde dig helt vildt til at se hende in action til januar?

Anmeld

25. juli 2010

DK

Willa's mor skriver:

Jeg ved ik om jeg virkelig er overtroisk... Men jeg ville ik selv samle seng eller ordne barnevogn eller noget der kan vente til efter...

Måske lidt..

Tillykke med graviditeten..

Uanset hvad var vi blevet nødt til at samle seng og redde op inden fødslen, da jeg skal føde hjemme, og det vil være rimeligt noller at skulle til at samle lidt Ikea og finde dyne og dynebetræk mm. frem, liiiige efter at jeg har født!

Men derudover er jeg nok også lidt overtroisk. Men det er for sent nu!   jeg satser på at alt den storesøster lykke der er lagt i det projekt langt opvejer evt. dårlg karma!

Anmeld

25. juli 2010

DK

Mettemus skriver:

Det er da kvindelist af høj kaliber allerede i så ung en alder - så fik hun lige snørret Mikkel til at samle seng ved at tale til urmanden og håndværkeren i ham? SEJT!

Når det så er sagt er jeg overhovedet heller ikke overtroisk. Mere noget hen i retningen af "det kan jo godt stadig nå at gå galt" (jf. mit indlæg om skal/skal ikke købe barnevogn). Men helt ærligt - man kan jo lisså godt komme i gang, man skal jo starte et sted!

Dejligt med en glad og forventningsfuld storesøster - du må glæde dig helt vildt til at se hende in action til januar?

Ja snøren og kvindelist, det mangler hun ikke noget af. Gad vide hvor hun har det fra, he he!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.