Kender I det....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

590 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. juni 2008

MorCamilla

At man er inviteret til aftensmad hos svierforældrene, og glæder sig til at komme der ud.. (min svigerfar kom hjem i fredags, efter at have været væk i 7 uger) Kaspers søster og hendes datter var der også.
Så Mikkel og Nanna legede rigtig fint og hyggede sig - og ja de larmede lidt, men sådan er det jo med børn;)

Da vi så skal spise bliver Mikkel hurtigere færdig end Nanna og vil ned.. Jeg siger så til ham at han lige skal blive siddende ved bordet til Nanna også er færdig med at spise. (sådan plejer vi at gøre, børnene må gerne gå fra bordet - når de begge to er færdige med at spise)

Mikke VIL ned og jeg bliver ved med at sige at han lige skal vente lidt, det var et spørgsmål om 3 bidder kartofler Nanna manglede at spise.. Han bliver lidt sur og begynder at pylre.. Hvor til svigerfar så siger til Kasper at han bare kan løfte ham ned..!! Så sur og ked af det jeg blev:( Når jeg nu havde siddet og sagt til ham at han skulle blive siddende... og Kasper løfter ham ned!!!

Der havde været en underlig stemning hele eftermiddagen, svigerfar havde været lidt sur og gået og skældt børnene ud over ingenting..:( og truede dem med en i røven hvis de ikke snart kunne lege stille og roligt:(

Så da klokken endelig blev 19.30 kunne vi tillade os at køre hjem og ligge Mikkel i seng.. :)

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med mit indlæg, skulle vist bare have det ud.. Hader når andre blander sig - på den måde, i hvordan jeg/vi opdrager Mikkel..>(

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2008

Honningblomst

Hej Camilla...
Kan godt forstå du bliver irriteret over at han blander sig og så var jeg blevet tosset hvis nogen truede mine børn med en røvfuld, hvad er da det for en måde at tale til børnene på.
Når det er sagt, så synes jeg også man skal vælge sine kampe også i forhold tl barnets alder og hvad det magter.
Hvorfor skal små børn holde bordskik og hvorfor skal de overhoved holde bordskik?? Nå, men det er jo en helt anden debat.
Knus Eva...som også har en mor der kan finde på at overrule mig og som regel siger jeg bare at mormor siger I gerne må, så gør bare det...så det kan nok ikke hidse mig voldsomt op.

Anmeld

30. juni 2008

MorCamilla

Hej Eva..

Ja du kan have helt ret i det du skriver med at børn skal holde bordskik.. Det er jo hvad forældrene beslutter.. Vi valgte at gøre det, når der er andre børn ved bordet, skal Mikkel vente til de er færdige med at spise, lige som de andre børn skal vente på Mikkel...
Det er ikke sådan at han skal vente på at de voksne er færdige med at spise og hyggesnakke osv.. Han gør det også i dagplejen og der fungere det fint..;)
Men ja det er vildt træls når nogle blander sig i måden jeg/vi opdrager på, på den måde..
Jeg må også indrømme at jeg blev tosset da jeg hørte at han truede dem med røvfuld.. Sådan noget går jeg SLET IKKE ind for, hvis man ikke kan opdrage sine børn uden vold, skulle man ikke have haft dem.. (bare min mening:$)

Anmeld

30. juni 2008

Monique

Hej

Nej hvor jeg kender det :D
Mine forældre gør lige nøjagtigt det samme når vi er inviteret ud til dem og spise.
Ved ikke om vi er strenge forældre, men vi vil gerne have at Josephine lige sidder lidt efter vi har spist og slapper lidt af og holder bordskik. Så hun må meget gerne vente med og fise rundt til vi andre har spist og så har vi jo også lidt tid til og høre om hvordan hendes dag har været i børnehaven og sådan, men når vi kommer ud til mormor og morfar har vi åbenbart ikke længere noget og skulle have sagt.. Selvom vi har sagt at hun skal vente til vi andre er færdige, så siger mormor og morfar at selvfølgelig må hun herne gå ned, og som regel har vi det sådan at når man har sagt tak for mad og er gået ud med sin tallerken og gået fra bordet så er det fordi man er mæt og så får man ikke mere (Det var en måde vores dagpleje fortalte os at vi kunne prøve for at hun så ville spise lidt mere af sin mad) og det er vi så blevet ved med, men ude hos mormor og morfar kommer hun op hos dem og få lov til og spise mere, selvom vi har sagt at når man har sag tak for mad og er gået fra bordet er der ikk mere mad.

Det er bare SÅ irriterende.

Anmeld

1. juli 2008

Plysbjørnen

Hm tja nu er min lille datter ikke så stor i nu at hun når at blive færdig før os andre... hun er 11 mdr i dag, så hun spiser ikke så hurtigt... Men når den tid kommer skal hun også lære at holde bordskik, det gjorde vi også da vi var børn, og det blev der sat pris på i familien...
Til jer hvis forældre/svigerforældre der ikke vil acceptere at det er JER der bestemmer sæt jer ned og tag en snak med dem... For det er altså JER der opdrager de små poder og ikke dem...
Den gang jeg var barn fik min bror altid lov til at larme med et zink-askebæger af min farfar, og det var selv om der var noget de andre gerne ville se i fjernsynet... Det skete kun ind til den dag han sad og larmede med det mens farfar skulle se nyheder, og ja han ville have ham til at holde op... men nej... sådan gik det ikke...
Stå på JERES ret til at opdrage JERES børn som i vil have dem til at være...

Betina1978

Anmeld

1. juli 2008

MorCamilla

Det er dejligt at høre at jeg ikke er den eneste med det problem... ;)
Men ja, det er jo rigtig, vi burde banke i bordet og sige at det er vores børn, vores ansvar og vores regler.. :) Men det er bare ikke rigtig så nemt synes jeg ikke.. Især ikke overfor svigermor/svigerfar, jeg bryder mig ikke om at "diskuterre" med dem, for ofte er de "bedre vidende" fordi de begge har gode uddannelser og gode job og har opdraget 4 børn.. Jeg har ingen uddannelse og ingen job, og "kun" et barn.. :$ Jeg ved godt at det lyder underligt, men sådan tænker jeg bare overfor svigermor og svigerfar, orker ikke at tage snakken op.. Da jeg ved at emnet hurtigt vil vende til job/uddannelse osv..
Men tak for svar og den lille påmindelse om at det er vores børn :)

Anmeld

2. juli 2008

Loggidut

MorCamilla skriver:

At man er inviteret til aftensmad hos svierforældrene, og glæder sig til at komme der ud.. (min svigerfar kom hjem i fredags, efter at have været væk i 7 uger) Kaspers søster og hendes datter var der også.
Så Mikkel og Nanna legede rigtig fint og hyggede sig - og ja de larmede lidt, men sådan er det jo med børn;)

Da vi så skal spise bliver Mikkel hurtigere færdig end Nanna og vil ned.. Jeg siger så til ham at han lige skal blive siddende ved bordet til Nanna også er færdig med at spise. (sådan plejer vi at gøre, børnene må gerne gå fra bordet - når de begge to er færdige med at spise)

Mikke VIL ned og jeg bliver ved med at sige at han lige skal vente lidt, det var et spørgsmål om 3 bidder kartofler Nanna manglede at spise.. Han bliver lidt sur og begynder at pylre.. Hvor til svigerfar så siger til Kasper at han bare kan løfte ham ned..!! Så sur og ked af det jeg blev:( Når jeg nu havde siddet og sagt til ham at han skulle blive siddende... og Kasper løfter ham ned!!!

Der havde været en underlig stemning hele eftermiddagen, svigerfar havde været lidt sur og gået og skældt børnene ud over ingenting..:( og truede dem med en i røven hvis de ikke snart kunne lege stille og roligt:(

Så da klokken endelig blev 19.30 kunne vi tillade os at køre hjem og ligge Mikkel i seng.. :)

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med mit indlæg, skulle vist bare have det ud.. Hader når andre blander sig - på den måde, i hvordan jeg/vi opdrager Mikkel..>(

Knus fra Camilla.

aj...det er da ikke i orden, jeres regler er da jeres...jeg kan forstå hvis nu det andet barn var timer om at blive færdig...men for 3 bider?

hmmm...jeg havde engang en svigerfar som truede min den store hvalp en juleaften, med at hvis ikke han spiste op (han kunne altså ikke lide det vi skulle spise) så kom julemanden ikke...jeg blev så paf og mundlam...indtil min svigerinde, som dengang var 14 år, sagde...jammen far, kommer han da?
der var ikke arrangeret nogen julemand, og ikke planlagt noget, så min svigerfar valgte bare at holde sin mund, og så fik kasper lov at gå fra bordet, uden at spise op!

hun var sgu ikke altid for klog den svigerinde, men der ramte hun ham lige i mellemgulvet...så ku han lær det.

morcamilla...ja jeg kender det godt!

træls situation, især når i havde glædet jer!:(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.