Hvem har været i Paris?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. juli 2010

Noah`s mor<3

Hej alle..

Jeg skal et par dage til Paris med min kæreste snart, det bliver dejligt med et par dage, til bare at nyde hinanden uden at være forældre..

Er der nogen der har har været i nogle fede butikker, spist noget godt mad eller set noget som i syntes bare skal opleves ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

AnneBJ

I skal selvfølgelig en tur op af Champs Elysses, så ender I ved Triumfbuen, som helt klart er et besøg værd! Inden I når Triumfbuen ved den store rundkørsel, ligger der på højre hånd en Bang og Olufsen butik, en dansk bager/butik med lakrids og wienerbrød og omme bagved ligger den danske kirke. Måske nogle mystiske ting at besøge, når man nu er taget til Frankrig, men meget sjovt alligevel Det var min redning da jeg boede derned

Så er der jo eiffeltårnet, Louvre, Sacre Cour, Disneyland hvis I er til forlystelser (men det ligger uden for Paris). Der er jo alle butikker, især på Champs Elysses. Louis Vitton, B&O, Disney Butikken, og alle mulige andre mærkevarer som jeg slet ikke har styr på.

Jeg er ret kræsen, så ude-spisning blev det ikke meget til, bortset fra crepes. Store pandekager, som de så også har i alle afskygninger, med forskelligt indhold - de er værd at prøve Desuden kan nævnes de små franske bagerier/konditorer som har et væld af (meget søde!!) kager, nærmest ligesom minimuffins eller store småkager...

Nåh, ved ikke om det var til megen hjælp, men håber I får en rigtig djelig tur!

Anmeld

23. juli 2010

GUSO

Hej Hej.. Ja har været i Paris 3 gange og ÆLSKER den by.. Shopping er det selvfølgelig champs-elysées shopping center "centre pompidou" som kan anbefales.. Seværdigheder uhh der er mange selvfølgelig eiffeltårnet, nye og gamle triumfbue er også et besøg værd, bestemt le louvre hvis man er til kunst, har man god tid er versailles slottet også smukt, men det tager nemt en hel / halv dag.. Så er der notre dame, og sacrée coeur (Staves??) frihedsgudinden kan man også lige se på en gåtur ved seinen.. Ja listen er lang men en god ide er at anskaffe bogen "turen går til Paris" det er mange forslag og gode guider til at planlægge efter.. Og rigtig god tur.. Hilsen Camilla

Anmeld

23. juli 2010

Pia.

Er lige kommet hjem der fra i dag... Skøn tur - dog I Disney land, gælder det..

Rigtig god tur.... knus Pia.

Anmeld

23. juli 2010

AnneBJ

GUSO skriver:

Hej Hej.. Ja har været i Paris 3 gange og ÆLSKER den by.. Shopping er det selvfølgelig champs-elysées shopping center "centre pompidou" som kan anbefales.. Seværdigheder uhh der er mange selvfølgelig eiffeltårnet, nye og gamle triumfbue er også et besøg værd, bestemt le louvre hvis man er til kunst, har man god tid er versailles slottet også smukt, men det tager nemt en hel / halv dag.. Så er der notre dame, og sacrée coeur (Staves??) frihedsgudinden kan man også lige se på en gåtur ved seinen.. Ja listen er lang men en god ide er at anskaffe bogen "turen går til Paris" det er mange forslag og gode guider til at planlægge efter.. Og rigtig god tur.. Hilsen Camilla

Jeg vil også lige anbefale Notre Dame

Anmeld

23. juli 2010

Noah`s mor<3

Mange tak tøser, glæder mig helt vildt, håber bare vejret holder

Anmeld

23. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Helt klart Sacré Coeur - Montmartre der er vidunderligt.

Hvis du har set Amélie vil du helt sikkert genkende den smukke gamle karussel, og den flotte udsigt.

http://www.parisdigest.com/monument/sacrecoeur.htm

Anmeld

24. juli 2010

Louise81

Er lige kommet hjem fra Paris. Rigtig dejlig by.

Vil også helt klart anbefale en tur til Montmatre, på trods af de mange turister er det et rigtig dejligt og hyggeligt sted.

Hvis I gerne vil op i Eiffel tårnet, så vil jeg anbefale enten at gøre det om aftenen, eller købe billetterne hjemmefra, da I så ikke skal stå i kø i timevis. Det er højsæson lige nu, så der er kø overalt.

Nu ved jeg ikke om du er gravid, men hvis du er, så er de meget opmærksomme på at tage hensyn. Jeg blev flere gange sendt foran i køen pga. den synlige mave :-)

Anmeld

24. juli 2010

Riksen

Hej!

Alle de nævnte steder er klart et besøg værd, men jeg har lige et par ekstra ting, der også bør anbefales.

Kirkegården, Père Lachaise, er utrolig smuk og virkelig et besøg værd. Der er en masse kendte filosoffer, skuespillere, sangere (fx Jim Morrison), kunstnere osv. begravet der, så der er en del at se på. Og så bliver man grebet af en helt utrolig ro og en særlig stemning, når man går sådan et smukt sted.

Det andet sted jeg vil anbefale, er Versailles, kongeslottet, der ligger en lille time uden for Paris. Den er også et besøg værd. Der er så flot, og man bliver så imponeret og storheden og historien, der præger stedet. Og så mener jeg at spejlsalen er blevet restaureret og er færdig, så man kan komme ind og se den.

God tur! - bare det var mig, ELSKER Paris!!!

Anmeld

24. juli 2010

tinasmor

Jeg håber det er ok, at jeg lige springer på tråden.

Jeg overvejer også en kærestetur der til. Vi har ikke så meget tid (vil ikke efterladen datteren mere end et par dage)

Hvor langt er der fra Lufthavnen og hvad koster det ca med toget (fra lufthavn til centrum) - Grunden til jeg spørger er fordi der helst ikke skal gå for meget tid med transport.

Er der nogle af jer der kan anbefale et godt hotel? (ved godt man kan google, men det var bare hvis én af jer vil anbefale et godt hotel)

Eller hvis I kan sige, hvilke sted der er bedst at bo hvis det skal være centralt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.