Nogen der ved om man må spise rå fisk?!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.131 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. juli 2010

Maria-s

For jeg har SÅÅÅÅÅÅ meget lyst til sushi!!!!.... Jeg lider rigtig meget af kvalme og har rigtig svært ved at spise ret meget andet end spagetti, brød og andre kuldhydrater. Og siden i går aftes har mine tanker kredset MAX omkring HVOR MEGET JEG GODT KUN TÆNKE MIG AT SPISE SUSHI!! med soya og ingefær!... namnamnamnamnam

MEN må jeg det? Eller er der bare enkelte slags fisk jeg ikke må? Nogen der ved det?

Hilsen den hungrende der som det eneste har lyst til at spise lækker, lækker sushi, sushi, sushi, sushi, sushi, sushi, sushi.....!!!...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

VIPpigen

Har læst at man gerne må spise det, men du skal være sikker på at det kommer fra en restaurant som har haft det frosset ned til
-21 grader, ellers lever de ting du ikke må få vidst stadig i fisken...

Anmeld

23. juli 2010

VIPpigen

23. juli 2010

Sofia

Jeg har hørt at det er ok at spise sushi hvis fisken forinden har været frosset ned i 24 timer! Så du kan jo evt. lave sushien selv og sørge for at fryse fisken. På den måde er du sikker på at parasitorme er dræbte! Ellers er det vist ikke godt med tun, da der er tungmetaller i.

Anmeld

23. juli 2010

Maria-s

Nøøøjjjj jeg er glad!!

Jeg skal virkelig snart have sushi!!

Så er der bare lige den der med ingefæren. Synes altså jeg har set nogen steder at der er nogen der siger at det ikke er farligt, men har også set at der er mange der skriver at man skal holde sig langt væk fra det..... Er det det samme få rå ingefær som for syltet?

Anmeld

23. juli 2010

VIPpigen

Den er her... Så med måde må du gerne spise ingefær også.

http://www.graviditet.dk/advarer-mod-kosttilskud-med-ingefaer/

Anmeld

23. juli 2010

Nadia&Daniel

Det er et lovkrav i DK - at alt fisk (som bruges til sushi) har været frosset ned (så er spørgsmålet bare om restaurenterne følger loven)..

Vi fik af vide til forældredag på Gentofte Hospital  og af vores jordemoder - at man godt må spise sushi som gravid..

Anmeld

23. juli 2010

CS

Al sushi fisk skal være frosset ned i 24 timer i DK, det siger lovgivningen - så du kan sagtens spise AL den sushi du vil bare det er i DK - Velbekomme

Anmeld

23. juli 2010

Maria-s

VIPpigen skriver:

Den er her... Så med måde må du gerne spise ingefær også.

http://www.graviditet.dk/advarer-mod-kosttilskud-med-ingefaer/

VIPpigen; du styrer!! mange tak for din hjælp. Har hermed informeret kæresten om at der skal stå sushi på menuen inden weekenden er omme!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.