Kære alle debat piger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. juli 2010

Eliza/lykke

Hej med jer alle

Tak fordi I så positive herinde. Det er virkelig rart at skrive her. Jeg har så mange spørgsmål - men det løber rundt i hovedet på mig.

Jeg har skrevet et par indlæg; bumbostolen, rytme, god nat og sov godt metoden osv. Jeg oplever, at man skriver pænt til hinanden - og tak for det.

Jeg har en pige på næsten 2½ mrd., og en søn på 9 år med ADHD. Jeg er gift og er 33 år. Jeg fik en fødselsdepression med sønnen, og mon ikke også, at jeg sørme fik en reaktion med lillepigen også.... øv. Det er VILDT hårdt det her!

Jeg spørger også meget indtil babyer på 3-4 mrd., og grunden til det, er fordi jeg hænger mig meget i den alder. Jeg håber, at det bliver nemmere og sjovere med baby til den tid. Jeg har læst, set og hørt andre mødre fortælle, at deres babyer griner i den alder, pludre meget, og kan være meget mere taknemlig over selv de mindst ting som at kigge på mor, der laver mad.

Lige nu skal jeg have flasken til at passe med hendes søvn - det gør den ikke. Hun vil ikke tage den, har fået MME fra starten.Vi har en slags rytme herhjemme, hvilket er nødvendigt pga. sønnen med ADHD. Og lillepigen tilpasser sig fint. Hendes behov bliver naturligvis tilgodeset - det er umuligt andet.

Hvis I vil dele lidt guld korn om tiden med en 3-4 mrd., gammel baby, hverdagen, jeres morgen - hvornår starter den, er det okay? Er I også trættet? Bliver det her nogen sinde bedre?

Tak for alle jeres svar. Jeg ser frem til lys forude om et par uger...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

B&J

daniel er 4mdr og nu svinger det lidt med daniel da han ikke helt køre en rytme i nu griner men ellers ser den næsten sådan ud

kl 4-5 vågner vil have flaske. efter den er han nogle gange vågen i en time ellers falder han i søvn lige efter og sover i 2 timer til kl 7.00 ca.

i mellem kl 8-9 får han en flaske

kl 9-10 sover han til kl 11 eller 12

kl 12 får han grød

meget forskelligt men sover nogle gange fra 14 til 15 ikke altid

kl 15 får han flaske

kl 17.30-18.00 får han grød igen skal nu begynde med kartoflemos med gulderøder

(i mellem 18-20) godnat nogle gange godnat flaske nogle gange ikke

men der om morgen når han sover og jeg er træt sover jeg også fordi så er jeg frisk resten af dagen

og skal lige siges at i starten var vi oppe mange gange om natten da han spiste meget lidt men tit og han kan bare så mange ting nu, begyndt af spise grød elsker det og er begyndt af lære af drikke selv af tude kop vi gav ham den med lidt vand og han ved hvor munden er men vi bliver våde men vi skifter bare  det er slet ikke så hårdt mere som det var da han var 1-2-3 mdr... håber du kan finde rundt i det hihihi

Anmeld

23. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

hej...

tror ALLE forældre oplever den "trætte" periode.. er selv i den nu.. min kom da min lille søn var 4 måneder (han er 6 måneder nu) men på et tidspunkt skulle det gerne ændre sig..

lige nu har vi en hård tid ved lillemanden døjer med maven og vores datter(2år) er i en trods periode... så nu har vi også den trætte periode....

men for hver dag der går er vi tættere på de gode tider så der er ikk andet at gøre end at hænge i...

Anmeld

24. juli 2010

Eliza/lykke

B&J skriver:

daniel er 4mdr og nu svinger det lidt med daniel da han ikke helt køre en rytme i nu griner men ellers ser den næsten sådan ud

kl 4-5 vågner vil have flaske. efter den er han nogle gange vågen i en time ellers falder han i søvn lige efter og sover i 2 timer til kl 7.00 ca.

i mellem kl 8-9 får han en flaske

kl 9-10 sover han til kl 11 eller 12

kl 12 får han grød

meget forskelligt men sover nogle gange fra 14 til 15 ikke altid

kl 15 får han flaske

kl 17.30-18.00 får han grød igen skal nu begynde med kartoflemos med gulderøder

(i mellem 18-20) godnat nogle gange godnat flaske nogle gange ikke

men der om morgen når han sover og jeg er træt sover jeg også fordi så er jeg frisk resten af dagen

og skal lige siges at i starten var vi oppe mange gange om natten da han spiste meget lidt men tit og han kan bare så mange ting nu, begyndt af spise grød elsker det og er begyndt af lære af drikke selv af tude kop vi gav ham den med lidt vand og han ved hvor munden er men vi bliver våde men vi skifter bare  det er slet ikke så hårdt mere som det var da han var 1-2-3 mdr... håber du kan finde rundt i det hihihi

Hej igen

Tak for dit svar. Det hjælper meget :-)

Sover han så slet ikke fra kl. 15.00 til han skal i seng?

Hvilken grød startede I på? Hirsegrød eller risgrød?

Hej fra Lone

Anmeld

24. juli 2010

Kb

Mit råd må være at du ikke skal hænge dig så meget i tid, men kig på din baby og se hvad hun har brug for. Det er jo faktisk sådan at selv små spædbørn kan give udtryk for deres behov, så er det bare op til mor at læse og forstå de udtryk der bliver givet. 

Har selv to små børn. Med den store hang jeg mig meget i klokkeslet. Når kl er tolv skal han spise når kl er to skal han sove. Om drengen var sulten eller træt var egentlig underordnet for sådan havde jeg jo lavet hans rytme. Med min datter var jeg til gengæld meget mere opmærksom på hvad hun gav udtryk for og lavede en rytme derudfra, det betød også at rytmen ikke nødvendigvis var fuldstændig ens fra dag til dag, men det var ikke meget galt. Jeg kiggede sjældent på klokken, kiggede i stedet på hende og kunne konstatere om hun var træt, sulten eller kedede sig.

Jeg besluttede mig også for at tænke positive tanker, slut med at syntes alting var SÅ hårdt og synd for mig, for jeg kunne jo ikke bruge den selvmelidenhed til noget. Det her var livet med små børn, jeg havde selv valgt det og nu måtte jeg stå inden for mine valg. Selvfølgelig skulle der være plads til brok, men det skulle ikke dominere, det skulle til gengæld de positive tanker og holdninger. 

Ved ikke rigtig om du kan bruge det her til noget, men nu fik du lige et par råd herfra.

Held og lykke og positive tanker

Anmeld

24. juli 2010

Na-Wi

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer alle

Tak fordi I så positive herinde. Det er virkelig rart at skrive her. Jeg har så mange spørgsmål - men det løber rundt i hovedet på mig.

Jeg har skrevet et par indlæg; bumbostolen, rytme, god nat og sov godt metoden osv. Jeg oplever, at man skriver pænt til hinanden - og tak for det.

Jeg har en pige på næsten 2½ mrd., og en søn på 9 år med ADHD. Jeg er gift og er 33 år. Jeg fik en fødselsdepression med sønnen, og mon ikke også, at jeg sørme fik en reaktion med lillepigen også.... øv. Det er VILDT hårdt det her!

Jeg spørger også meget indtil babyer på 3-4 mrd., og grunden til det, er fordi jeg hænger mig meget i den alder. Jeg håber, at det bliver nemmere og sjovere med baby til den tid. Jeg har læst, set og hørt andre mødre fortælle, at deres babyer griner i den alder, pludre meget, og kan være meget mere taknemlig over selv de mindst ting som at kigge på mor, der laver mad.

Lige nu skal jeg have flasken til at passe med hendes søvn - det gør den ikke. Hun vil ikke tage den, har fået MME fra starten.Vi har en slags rytme herhjemme, hvilket er nødvendigt pga. sønnen med ADHD. Og lillepigen tilpasser sig fint. Hendes behov bliver naturligvis tilgodeset - det er umuligt andet.

Hvis I vil dele lidt guld korn om tiden med en 3-4 mrd., gammel baby, hverdagen, jeres morgen - hvornår starter den, er det okay? Er I også trættet? Bliver det her nogen sinde bedre?

Tak for alle jeres svar. Jeg ser frem til lys forude om et par uger...

Vil bare sige at alt bliver meget bedre Du skal bare hænge i, jeg havde det også sådan da min var så lille tænkte tit hvad f*nden er det jeg har rodet mig ud i.. Tror det var det kæmpe søvn underskud jeg havde der gjorde jeg tænkte sådan, hvilket er meget normalt.. Da vi var kommet til de 3½-4 måneder blev alt meget bedre, der stoppede Williams kolik og han blev mere obs på hele verden Så bare rolig det skal nok blive bedre alt sammen

Knus

Anmeld

24. juli 2010

tinasmor

Min datter have kolik. Jeg må helt ærlig indrømme at jeg fra hun blev født indtil hun var en 4 måneder tænkte: Er det virkelig sådan at blive mor, så skulle jeg helt sikkert have ventet!" Jeg synes virkelig ikke det var det bedste i verden at blive mor. Den der Jeg elsker dig ubetinget-følelse var der altså ikke hos mig. Hun nægtede at sove, og jeg var meget alene med hende. Jeg synes det var R.. hårdt for at sige det mildt.

Da hun blev omkring 4-5 måneder. Havde jeg kørt en rutine ind så hun fik sovet mere og jo mere tid jeg fik med hende hvor hun ikke græd osv. blev det bare bedre og bedre. Da hun var et halvt år, var jeg bare død forelsket i hende og klar til en ny

Jeg kan ikke huske meget fra tiden 3-4 måneder andet end jeg synes det var møg hårdt. Men det bliver bedre !!

Anmeld

24. juli 2010

Noah`s mor<3

Min søn noah er snart 4 måneder

Han vækker mig kl 8 om morgenen hvor kan får en flaske, de næste par timer kommer han i tøjet og bliver vasket, ellers ligger  han i kravlegård og bruger mere tid på at føle ved sit legetøj. kl 10 bliver han træt igen hvor han tager en lur på 1 1/2 time, når han vågner med middagstid får han en flaske igen hvorefter vi ofte er ude at handle eller går tur med barnevogn, eller besøger hans farmor som bor lige om hjørnet. Eftermiddagen går hurtig og så skal han have flaske igen omkring kl 17 , Efter det sidder han i sin autostol på køkkenbordet imens jeg laver aftensmad, hvor han snakker løs og kigger på hvad jeg laver.. Når vi har spist går vi kører vi som regl en tur mere med barnevogn.

Når vi er færdige med det er klokken omkring 19.30 så får han vasket hænder og hage, og kommer i nattøjet igen, mens vi snakker o´g han pludrer løs, og griner højt med lyd, det er så fantastisk  .

så bliver klokken 20-20.30 , så får han en flaske og han bliver puttet og vågner først næste morgen kl 8.00 hvor dagen begynder forfra.

du har noget at glæde dig til, jeg kan virkelig mærke hvor lettere og sjovere dt er blevet efter min søn har rundet de 3 måneder, han har fået meget mere personlighed, og han slev ligge på maven og underholde sig selv mere. da han var mindre gik jeg med ham på armen næsten hele sagen og det var vildt hårdt for min ryg da jeg i forvejen har piskesmeld..

Så du har ihvetfald noget at se frem til

Anmeld

24. juli 2010

Eliza/lykke

Hvor lyder det godt - jeg er rigtig glad for jeres tilbagemeldinger. Og jeg glæder mig også rigtig meget til den alder.

Anmeld

24. juli 2010

B&J

Eliza/lykke skriver:

Hej igen

Tak for dit svar. Det hjælper meget :-)

Sover han så slet ikke fra kl. 15.00 til han skal i seng?

Hvilken grød startede I på? Hirsegrød eller risgrød?

Hej fra Lone

det er meget forskelligt hvornår han tager en lur i dag tog han lige fra kl 13 til 15 han tog lige 2 timer det er sjælden han gør det så der er ikke het styr på det men fra kl 15 til 18-19 stykker sover han ikke hvor han så kommer i seng mellem kl 18 og 19...

han startede på risgrød med pære og banan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.