Bøger om Baby/Børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

360 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. juli 2010

Sky

Hej Alle

Er der nogen der kan anbefale bøger om børn, opdragelse, søvn osv?

Gerne store bøger/opslagsværker

Sky

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

Valle81

Sky skriver:

Hej Alle

Er der nogen der kan anbefale bøger om børn, opdragelse, søvn osv?

Gerne store bøger/opslagsværker

Sky

Kan anbefale denne - har denne til salg:0)

https://www.baby.dk/debat/56392pi1/andet/jesper-juul--samtale-med-foraeldre--saelges.aspx

Er villig til at forhandle lidt om prisen hvis du skulle være interesseret:0)

Anmeld

23. juli 2010

Mumto3

Ja, det kan jeg!!!

Jeg har nu i mange mange år skrevet boganmeldelser af bøger om børn og jeg har stort set læst alle bøger der er på markedet. Der er særlig en bog jeg vil fremhæve over alle andre bøger.

Sov godt. En guide til forældre med små børn.

Den er skrevet af Harry Zehnwirth og med forord af Sigrid Riise. (den må endelig ikke forveksles med bogen: Godnat og sov godt. Det er en HELT anden bog!).

Denne bog beskriver ALT hvad man har brug for at vide som forældre. Alt lige fra mad, beroligelse af barnet, søvn, samvær, leg, og en ting der er rigtig godt, er at den er skrevet af en børnelæge, så den har et rigtig godt afsnit om børns sygedomme og hvornår man skal ringe 112, og hvornår man bare skal tage det helt roligt fordi det er gangske ufarligt.

Det er en autralsk bog (men altså oversat til dansk), og som med al angelsaksisk litteratur, så har de en helt anden tradition for hvordan layout skal se ud. Billederne og den måde er opsat på er ikke videre skøn at se på. Men det skal du bare se helt bort fra, for INDHOLDET i bogen er helt i top!!! Bedre bog findes ikke.

Der følger iøvrigt også en sove-CD med til bogen, som er udviklet af forfatteren og som virker meget beroligende på børn. (også kolik børn!!!)

God læselyst!!!

P.S. Den er nok ca. 5 år gammel og derfor kan den være lidt svær at skaffe. Prøv på nettet, eller bestil den hjem hos boghandleren. Du skal ikke regne med at der er nogen der har den stående på hylden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.