Svangerskabsforgiftning - hvilke symptomer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.119 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. juli 2010

Lunae

Hej tøser!

Lige en klagesang - nu er jeg ved at være godt træt af det her graviditetshalløj! Ikke nok med at jeg har døjet med blødninger i starten af graviditeten, konstant kvalme de første 20 uger og meget svimmelhed, så får jeg da også lige konstateret svær bækkenløsning nå så tænker man jo, at der ikke findes andet lort, men bliver i uge 32 akut indlagt, da jeg åbenbart har svær blærebetændelse og oveni hatten finder de da også en omgang nyrebækkenbetændelse! Efter en uge på hospitalet sender de mig nogenlunde rask hjem! De har måttet stoppe behandlingen med antibiotika, da man finder ud af, at jeg er et af de få mennesker i Danmark, som desværre får slemme allergiske reaktioner på penicillinen

Nå men jeg kommer hjem og har det sådan okay under omstændighederne. Jeg får taget urinprøver jævnligt og man finder desværre en del protien! I starten er det bare noget, som vi skal være ekstra opmærksomme på, men siden søndag er min svimmelhed tiltaget og jeg har besvimet flere gange!

Efter samtale med læge i dag sender hun mig til undersøgelse for svangerskabsforgiftning! Min læge ringer om lidt og fortæller hvornår de har tid til mig!

Nu tænker jeg, ja ja jeg besvimer og har protein i urinen, men mit blodtryk er fint og jeg har ikke synderligt hovedpine!

Er der nogle af jer andre, som har haft eller kender nogen, som har haft svangerskabsforgiftning og som kan fortælle mig hvilke symptomer i/de har døjet med!?

Jeg føler mig nemlig ikke syg på den måde, hvilket jeg troede jeg ville, hvis man havde fået svangerskabsforgiftning!

På forhånd tak for hjælpen tøser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

lollandpigen

ved min første gradivitet havde jeg meget slem svangerskabs forgiftning.

-Jeg havde for højt blodtryk det lå på 144/ 84.

-Havde protein i urin,

-hovedpine.

- flimmer for øjene

- svimmel og kvalme

- og ikke mindst var jeg hævet på fødder, hænder, ansigt og det var meget hævet......

Ved min anden gradivitet og min 3 som jeg er i nu har min JM og læge sagt de holde ekstra øje med mig, men for at man har svangerskabs forgiftning skal der var min 3 symptome rog for højt blodtryk er det ene..... Men igen jeg synes de hele tiden finde på nyt så er ikke til at regne med..... Kunne forestille mig de tager en blodprøve på dig som helt sikkert kan fortælle om det er svangerskabs forgiftning....

Held og lykke emd det krydser finger og håber at få en tilbage meldning når du ved noget mere....

Dorthe

Anmeld

23. juli 2010

Lunae

Puha, det lyder som en hård omgang! Jeg tror personligt ikke, at jeg har svangerskabsforgiftning, men der må være et eller andet galt! Jeg har på intet tidspunkt i denne graviditet haft for højt blodtryk, så lad os krydse fingre for, at det er sommervarmen, som spiller mig et pus!

Tusind tak for svar!

Anmeld

23. juli 2010

MarieMor

Lunae skriver:

Puha, det lyder som en hård omgang! Jeg tror personligt ikke, at jeg har svangerskabsforgiftning, men der må være et eller andet galt! Jeg har på intet tidspunkt i denne graviditet haft for højt blodtryk, så lad os krydse fingre for, at det er sommervarmen, som spiller mig et pus!

Tusind tak for svar!

hold da op for en omgang du har været igennem allerede nu !! håber også det (bare) er sommervarmen !! 

men da lige en KÆMPE-tror jeg da at du må trænge til ... godt det snart bærer mod slutningen så du kan få jeres lille pige ud og forhåbentlig få det meget bedre igen !!

jeg var inde ved lægen tidligere i denne uge fordi jeg synes jeg havde nogle af symptomerne, men det var varmen blev vi enige om da min urin og blodtryk så ud som det skulle ..

Anmeld

23. juli 2010

Lunae

MarieMor skriver:

hold da op for en omgang du har været igennem allerede nu !! håber også det (bare) er sommervarmen !! 

men da lige en KÆMPE-tror jeg da at du må trænge til ... godt det snart bærer mod slutningen så du kan få jeres lille pige ud og forhåbentlig få det meget bedre igen !!

jeg var inde ved lægen tidligere i denne uge fordi jeg synes jeg havde nogle af symptomerne, men det var varmen blev vi enige om da min urin og blodtryk så ud som det skulle ..

Ja, jeg synes sgu også at jeg har været hårdt ramt men det er jo helt sikkert det hele værd, når lillepigen kigger ud om ca 5 uger jeg glæder mig bare rigtig meget til det hele er overstået! Tak for de varme tanker, håber da også at du har fået det bedre så!

Anmeld

24. juli 2010

Lunae

Så har jeg været på Skejby og blive testet i hoved og røv alt tyder på, at jeg ikke har svangerskabsforgiftning, men de vil stadig holde et godt øje med mig! Mine besvimelser skyldtes for lav blodprocent! Dejligt nyt må jeg sige! Nu skal jeg bare slappe godt og grundigt af i de sidste 5 uger og så lytte til min krops signaler!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.