Skråstol (afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har i / har i haft skråstol til jeres barn/børn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.476 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. juli 2010

Trolde_mor

Godaften skønne kvinder..

Har lige brug for lidt råd ang. skråstol

Vi har snakket meget om hvor vidt vi skal købe en skråstol, og har måske et familiemedlem der vil købe en til os.

• Men hvor gode er de at have?
  • Påvirker den kroppen negativt?
  • Hvor lang tid ad gangen må han sidde i den?

Ja, hvad er generelle fordele og ulemper ved en skråstol? Hvad er jeres erfaringer?

Jeg har hørt at baby kan tippe forover i dem, hvis de får for meget "fart" på, nogen der har oplevet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

JustAnotherName

Brugte den af og til med vores første.
Brugte den næsten ikke med vores andet barn.

Jeg kan ikke sige en masse for og imod. Den er rar nok at have, syntes jeg. Jeg ville ihvertfald ikke have undværet den, da det kan være praktisk, når man gerne vil have TO hænder ledige et øjeblik, og baby får en alder, hvor de bare IKKE gider ligge i en lift og glo lige op i loftet. Så hjælper den til, at de kan komme lidt mere op, så de kan sidde og kigge lidt med.
Så må man jo bare selv sørge for at tænke over, at de ikke sidder der for meget eller for længe! For det er jo ikke sundt for deres små utrænede rygmuskler.

Anmeld

22. juli 2010

Miss Tina

Jeg tror ik at jeg havde overlevet uden min, havde sådan en som kunne indstillelse i ryggen og slå vippe til/fra. Trolden her var oz glad for at sidde iden, kunne blive vild hys når det var slut.

Men det er helt klart en smagssag om man er til dem eller ej.

Anmeld

22. juli 2010

Susanne79

ville aldrig have undværet min.....

Anmeld

22. juli 2010

SpunkenJo

Vi var MEGET glade for vores.

Det er ikke en stol de ska sidde alt for længe i af gangen. Den første tid ligesom med en autostol ca. 15-30 minutter af gangen. Og som de blir ældre, gider de allligevel ikke sidde i den i længere tid, og de har jo også bedst af at ligge på maven

men den er en fantastisk opfibdelse, til de tidspunktet på dagen man har brug for frie hænder (tøjvask, madlavning etc...)

kan varmt anbefale dig at købe en. Babybjørn havde vi hjemme, og den billigste fra babysam i sommerhuset. Helt klart en kvalitetsforskel, men idet den ikke ska bruges så længe, så køb en billig eller evt en brugt babybjørn

kh Jo

Anmeld

22. juli 2010

dorthemus

Trolde_mor skriver:

Godaften skønne kvinder..

Har lige brug for lidt råd ang. skråstol

Vi har snakket meget om hvor vidt vi skal købe en skråstol, og har måske et familiemedlem der vil købe en til os.

• Men hvor gode er de at have?
  • Påvirker den kroppen negativt?
  • Hvor lang tid ad gangen må han sidde i den?

Ja, hvad er generelle fordele og ulemper ved en skråstol? Hvad er jeres erfaringer?

Jeg har hørt at baby kan tippe forover i dem, hvis de får for meget "fart" på, nogen der har oplevet det?

Jeg har købt en Babybjörn Babysitter Balance og den er jeg og min datter glade for...da hun kun er 8 uger sidder hun max i den i 10 min. mens jeg kan komme i bad

Her kan du læse mere om den:

Babysitter Balance skråstol træner motorikken og balancen. Herlig gyngning gør babyen glad og træner motorikken og balancen. Rolig, naturlig gyngning træner barnets motorik og balance. Ingen brug for batterier, barnets egne bevægelser får
babysitteren til at gynge. Korrekt støtte for ryg og hoved, ergonomisk design med formet siddeflade. Babybjørn Babysitter er udviklet i tæt samarbejde med børnelæger, og har mere end 45 års produktudvikling og erfaring bag sig. Denne skråstol har 3 positioner - lege, hvile, sove. Maskinvask 40C. Tekstilerne i babysitteren er garanteret ufarlige for børns følsomme hud, og kan ikke fremkalde fx allergier. Kan risikofrit smages og suttes på. Anbefalet alder: 0-2 år 3,5-13 kg

Anmeld

23. juli 2010

moniquesmor

synes den var super når jeg skulle lave mad af hun kunne sidde i den og hver med.. som hun stadig er den dag i dag af en aldere af 3 hun elsker og lave mad med mor

Anmeld

23. juli 2010

DK

Min sundhedsplejerske sagde at det bare var meget vigtigt at man fik en af dem der var lige i ryggen, altså ligesom den fra Baby Bjørn, og ikke den der knækkede så barnet sad som i en autostol.

Det der er godt ved dem der er lige i ryggen er at du kan ligge dem helt ned, så de ikke sidder op, men ligger ned med strakt ryg og benene op ad. Så kan man når de bliver større justere skråstolen så den bliver mere skrå og barnet kommer mere op og sidde.

Anmeld

23. juli 2010

Diana...

Åhh jeg ville aldrig kunne have undværet vores. bare de når man lige skal i bad eller lige lave lidt med el el el el el. Den er GULD vær. 

Anmeld

23. juli 2010

dorthemus

DK skriver:

Min sundhedsplejerske sagde at det bare var meget vigtigt at man fik en af dem der var lige i ryggen, altså ligesom den fra Baby Bjørn, og ikke den der knækkede så barnet sad som i en autostol.

Det der er godt ved dem der er lige i ryggen er at du kan ligge dem helt ned, så de ikke sidder op, men ligger ned med strakt ryg og benene op ad. Så kan man når de bliver større justere skråstolen så den bliver mere skrå og barnet kommer mere op og sidde.

Lige præcis...Runa sidder supergodt i sin Babysitter fra Babybjörn (ja det hedder den altså )

Og så er den æstetisk flot..noget hendes mor også sætter pris på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.