Auto stol hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2010

SHERO

Diana... skriver:

Hoved må IKKE stikke lidt over så hvis din søn er for lang så skal den skiftes det er farligt det andet. Hvor gammel er han? 

Knus

Det gør det heller ikke, hans ben kan bare ikke være der længere (den er bagudvendt) så han sidder efterhånden med halv meget bukket ben.... Han er 6 måneder... Nu har jeg ikke bil, så heldigvis meget sjældent han sidder i den....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

Diana...

Tullen85 skriver:

Det gør det heller ikke, hans ben kan bare ikke være der længere (den er bagudvendt) så han sidder efterhånden med halv meget bukket ben.... Han er 6 måneder... Nu har jeg ikke bil, så heldigvis meget sjældent han sidder i den....

Nåå ok hi hi Lucas sad også med bukket ben. Bare hoved ikke går over 

KNUS

Anmeld

22. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Tullen85 skriver:

At de sidder med bukked ben gør intet. Bare deres hoved ikke stikker over kanten og selerne passer. 6 mdr er alt for ung til at rykke i næste stol.

Hvor lang er han?

Vi tog stol og frederic under armen og gik ud i kære børn og bad om hjælp, da dreng og stol ikke passed sammen mere. For hverken seler eller det der hoved beskytter kunne rykkes længere.

Nu står vi igen i det samme problem, da vores reservestol ikke kan flytte seler højere op. Så vi køber en 9-36 kg stol fra recaro, da han aldrig når op på 15 kg før han må komme i den næste.

Anmeld

22. juli 2010

SHERO

Nååårh okay, synes bare det ser SÅ ubehageligt ud, men han skriger ikke eller noget, falder bare i søvn så snart bilen kører, så det er nok ikke et problem. Tænkte egentlig bare hvis han blev ved med at være så slank så ville det blive et problem hvis man SKULLE vente til han vejede 13 kg... :-D

Tror ikke han er længere end normalt, i hvert fald mindre end de 2 børn jeg kender på hans alder.. han var 69 cm for en lille månede siden.... :-)

Anmeld

22. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Tullen85 skriver:

Nååårh okay, synes bare det ser SÅ ubehageligt ud, men han skriger ikke eller noget, falder bare i søvn så snart bilen kører, så det er nok ikke et problem. Tænkte egentlig bare hvis han blev ved med at være så slank så ville det blive et problem hvis man SKULLE vente til han vejede 13 kg... :-D

Tror ikke han er længere end normalt, i hvert fald mindre end de 2 børn jeg kender på hans alder.. han var 69 cm for en lille månede siden.... :-)

Så tror jeg ikke det påvirker ham at side med bøjed ben, når han falder i søvn...

Men kender det alt for godt herhjemme fra. Frederic var 78 cm da vi skifted stol, vægt snakker vi ikke om....

Mener at de går fra 0-13 kg (0-18 kg) / 9-18 kg (9-36 kg) / 15 - ? kg.

Anmeld

22. juli 2010

Maddox

Silas var 10 mdr. og vejede lige knap 11 kg, før vi skiftede..

De skal HELST opfylde ihvertfald ét af følgende krav:

1. 9 måneder.

2. Mindst 9 kg

Og det er fordi at man dér forventer, at barnet også kan sidde nogenlunde stabilt.

Ifølge dette er barnet først for stor til autostolen, når ørerne flugter med kanten http://www.sikkerautostol.dk/34643844

Endnu en grund til ikke at skifte før barnet er stort nok, er at de skal kunne "fylde selerne ud", så de ikke risikerer at blive slynget ud af stolen i tilfælde af sammenstød - hvem husker ikke historien om den lille pige på 8 mdr. som sidste år d. 17 maj i Roskilde, blev slynget ud af sin autostol og dræbt af sine kvæstelser

Anmeld

22. juli 2010

Maddox

Tullen85 skriver:

Silas sad også med bøjede ben det sidste stykke tid, han sad i babystolen - men hellere et brækket ben i tilfælde af sammenstød, end en brækket nakke, fordi den ikke er stærk nok

Anmeld

22. juli 2010

Stepmom87

Vi skifter autostol så snart vi har fundet en, min datter vejer 9.6kg og er 70cm og er næsten 9 mdr nu, babyautostolen vil jeg ikke have hende i længere da hun får mast hendes ben, selvom den ellers passer perfekt i hoved og seler..

Anmeld

22. juli 2010

klmf

Vi har lige skiftet, fordui han ikke ville sidde i baby'en mere. Han er 8 mdr d.11/8 og vejer de 9 kg og kan fint sidde selv. Han sidder meget bedre i den store så tror han er glad for at vi ikke ventede til han var 9 mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.