Grød (Et hit)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.503 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. juli 2010

LouiseNielsen

"Lille" Mathias på 3 mdr er staret på grød..... Han afviser flasken, og efter at have spist 210 Ml MME er han stadig sulten, så jeg tænkte at nu ville jeg prøve med grød, selvom det lige var ca en mdr for tidlig i forhold til hvad der anbefales.... Men han er min søn, så er jo heldigvis mig der bestemmer......

Og gud i himlen hvor har jeg truffet den rigtige beslutning! Han ELSKER det..... Har en dreng der pludselig er tilfreds hele tiden, han er så glad, pludrende og sover som en drøm....

Han får grød 1-2 gange om dagen alt efter hvordan det lige passer ind. Da han ik er gammel nok til at undvære MME og skal have en vis potion af det om dagen, så i stedet for at blande hans grød i vand, blander jeg det med MME, så han får det han skal i løbet af en dag.... Til grøden drikker han kogt vand, i sutteflaske!

GIDER IK HAGLES NED AF MØDRE SOM SYNTES JEG ER VILD FORFÆRDELIG FORDI JEG ER BEGYNDT EN MDR FØR TID!!!!

Kram fra LouiseNielsen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

B&J

LouiseNielsen skriver:

"Lille" Mathias på 3 mdr er staret på grød..... Han afviser flasken, og efter at have spist 210 Ml MME er han stadig sulten, så jeg tænkte at nu ville jeg prøve med grød, selvom det lige var ca en mdr for tidlig i forhold til hvad der anbefales.... Men han er min søn, så er jo heldigvis mig der bestemmer......

Og gud i himlen hvor har jeg truffet den rigtige beslutning! Han ELSKER det..... Har en dreng der pludselig er tilfreds hele tiden, han er så glad, pludrende og sover som en drøm....

Han får grød 1-2 gange om dagen alt efter hvordan det lige passer ind. Da han ik er gammel nok til at undvære MME og skal have en vis potion af det om dagen, så i stedet for at blande hans grød i vand, blander jeg det med MME, så han får det han skal i løbet af en dag.... Til grøden drikker han kogt vand, i sutteflaske!

GIDER IK HAGLES NED AF MØDRE SOM SYNTES JEG ER VILD FORFÆRDELIG FORDI JEG ER BEGYNDT EN MDR FØR TID!!!!

Kram fra LouiseNielsen

hold nu KÆFT hvor er han dejlig... ja undskyld sproget men ej det er han altså... og super dejligt i har fundet ud af at grøden er den eneste ene lige nu det er det også for min søn selv om han er 4 mdr men han elsker det og er blevet en virkelig glad og flottet lille dreng

Anmeld

22. juli 2010

Susanne79

Synes at det er helt i orden at du er startet. Når bare drengen virker glad og tilfreds og sover som han skal, kan jeg ikke se noget problem.

Og han ser jo fantastisk dejlig og glad ud 

Her startede vi med lidt mos da Maja var 3,5 mdr. Nu er hun næsten 5 mdr og hun elsker grød!! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. juli 2010

Eliza/lykke

Hej med dig

Lad mig ligeeee høre mere om det :-)

Min datter er næsten 2½ mrd., og vores SP har sagt god for at hun starter grød som 3½ mrd., fordi hun ikke gider at spise (flaskebarn). Hun spiser om natten uden problemer med i løbet af dagen skriger hun, hvis vi tilbyder hende mad. Igår prøvede vi med lidt sukkervand - det ville hun gerne... hmmmmm.... tænker jeg så! Det skal lige siges, at hun tager på og lægen er med også.

Jeg ville RIGTIG gerne starte grød tidligere end 3½ mrd, fordi hun bare ikke gider flasken. Hver gang vi lægger hende i spise position, skriger hun. Hun er vågen, når vi spiser aftensmad og kigger meget med. Hun bliver 3 mrd., den 11. august.

Fortæl mig lige lidt mere om din start på grøden, hvad gir du? Har der været tildens til hårdmave? Hvordan tager går det med skeen? Min datter får mylocon dråber og D vitamin på ske og åbner munden, når vi gir hende det.

Hvilket måltid har du startet med at udskifte? Frokosten eller aftensmaden?

Med hvad søvnen, er det gået udover den?

Hej fra Lykke

Anmeld

22. juli 2010

Valle81

LouiseNielsen skriver:

Kram fra LouiseNielsen

Fedt :0)

Ingen hagl herfra - kun THUMBS up Elsker mædre der lytter og kigger på deres børn og mor ved nu engang bedst:0) og han skulle jo nok sige fra hvis han ikke ville have det, og hvis han fik ondt i mavsen, så ville han jo også skrige:0)

Vi er også startet før tid, en lille uges tid før, for Anton virker til tider ret så træt af flasken og er begyndt at vågne om natten,. Han får også tilbudt grød to gange om dagen, grød om formiddag og kartoffelmos om aftenene:0)

Og hold nu kæft hvor er han også lækker:0)

Anmeld

22. juli 2010

Enayia

Det kan da ikke være rigtigt, anbefaler de virkelig de skal leve af mælk så længe ?

Ja de siger så meget de kloge, men jeg tror nu selv mødrene ved bedst hvad deres børn angår

Ser ud til han nyder det

Knus Enayia (nej nej jeg aner intet om emnet)

Anmeld

22. juli 2010

LouiseNielsen

Eliza/lykke skriver:

Hej med dig

Lad mig ligeeee høre mere om det :-)

Min datter er næsten 2½ mrd., og vores SP har sagt god for at hun starter grød som 3½ mrd., fordi hun ikke gider at spise (flaskebarn). Hun spiser om natten uden problemer med i løbet af dagen skriger hun, hvis vi tilbyder hende mad. Igår prøvede vi med lidt sukkervand - det ville hun gerne... hmmmmm.... tænker jeg så! Det skal lige siges, at hun tager på og lægen er med også.

Jeg ville RIGTIG gerne starte grød tidligere end 3½ mrd, fordi hun bare ikke gider flasken. Hver gang vi lægger hende i spise position, skriger hun. Hun er vågen, når vi spiser aftensmad og kigger meget med. Hun bliver 3 mrd., den 11. august.

Fortæl mig lige lidt mere om din start på grøden, hvad gir du? Har der været tildens til hårdmave? Hvordan tager går det med skeen? Min datter får mylocon dråber og D vitamin på ske og åbner munden, når vi gir hende det.

Hvilket måltid har du startet med at udskifte? Frokosten eller aftensmaden?

Med hvad søvnen, er det gået udover den?

Hej fra Lykke

Hejsa

Vi startede grød 3 dage før han blev 3 mdr...

Jeg bruger risgrød med mango/æble, alm risgrød og hirsegrød med med pære/banan.....

Jeg blander 120 Ml MME og blander så grød i det. Der står på pakkerne at der skal 3½ spiseske pulver til 1 Dl vand, prøv det først, så du har lidt en fornemmelse af hvor tyk/tynd grøden skal være, sådan ca.... Mathias får den en smule tykkere end man skal, fordi det vil han helst have!

Han havde lige hård mave et par gange lige da vi startede, men det gik hurtig over.... Og det var ik noget han var mærket af!! Men igen, prøv dig frem....

Mathias sover fra kl 20.00 om aftenen til 07.00 ca om morgenen, når han så vågner får han en flaske med 210 Ml MME. Så to timer senere er han sulten igen, og der får han så grød.... Så sådan op af formiddagen!! Så får han flaske igen gangen efter også hen først på eftermiddagen får han grød igen, eller flaske, kommer lidt an på hvordan han sover i løbet af dagen, for får han grød for sent, gider han ikke hans flaske til natten, og den skal han have for at falde til ro og vil sove ordenlig til natten.....

Håber du kan bruge mit info, ellers må du hjertens gerne skrive igen!!!

Kram

Anmeld

22. juli 2010

LouiseNielsen

Enayia skriver:

Det kan da ikke være rigtigt, anbefaler de virkelig de skal leve af mælk så længe ?

Ja de siger så meget de kloge, men jeg tror nu selv mødrene ved bedst hvad deres børn angår

Ser ud til han nyder det

Knus Enayia (nej nej jeg aner intet om emnet)

Jeps, man anbefaler de først starter på grød når de er 4 mdr.... Og ja det kunne min sveske så ikke lige!

Anmeld

22. juli 2010

Eliza/lykke

Hej Louise

Det lyder meget vellykket :-)

Jo, jeg kan bestemt bruge det til noget. Det kan jo nå at ændre sig her mhs. til hendes lyst til flasken. Men hun har længe ikke ville have den, så vi er gået til vægtkontrol med hende.

Hun har en okay rytme, hvor det ville være nemt at udskifte en flaske til fordel for grøden - frokosten og aftensmaden. Hun spiser nemlig ikke noget særligt inden, hun skal sove. Igår spiste hun 60 ml.... vildt ikke?

Hvor hurtigt kom I op på en portion? Efter en uge eller 14 dage?

Lykke

Anmeld

22. juli 2010

LouiseNielsen

Eliza/lykke skriver:

Hej Louise

Det lyder meget vellykket :-)

Jo, jeg kan bestemt bruge det til noget. Det kan jo nå at ændre sig her mhs. til hendes lyst til flasken. Men hun har længe ikke ville have den, så vi er gået til vægtkontrol med hende.

Hun har en okay rytme, hvor det ville være nemt at udskifte en flaske til fordel for grøden - frokosten og aftensmaden. Hun spiser nemlig ikke noget særligt inden, hun skal sove. Igår spiste hun 60 ml.... vildt ikke?

Hvor hurtigt kom I op på en portion? Efter en uge eller 14 dage?

Lykke

Mathias spiste en hel potion med det samme... Havde først lavet lidt til ham, og ville så give ham flaske for resten. Men drengen var af en helt anden mening... Hehe! Så han fik lov til at få resten, også måtte vi ta den derfra, og der var ingen problemer.... Men alle børn er jo ikke ens, så prøv dig frem....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.