Eliza/lykke skriver:
Hej med dig
Lad mig ligeeee høre mere om det :-)
Min datter er næsten 2½ mrd., og vores SP har sagt god for at hun starter grød som 3½ mrd., fordi hun ikke gider at spise (flaskebarn). Hun spiser om natten uden problemer med i løbet af dagen skriger hun, hvis vi tilbyder hende mad. Igår prøvede vi med lidt sukkervand - det ville hun gerne... hmmmmm.... tænker jeg så! Det skal lige siges, at hun tager på og lægen er med også.
Jeg ville RIGTIG gerne starte grød tidligere end 3½ mrd, fordi hun bare ikke gider flasken. Hver gang vi lægger hende i spise position, skriger hun. Hun er vågen, når vi spiser aftensmad og kigger meget med. Hun bliver 3 mrd., den 11. august.
Fortæl mig lige lidt mere om din start på grøden, hvad gir du? Har der været tildens til hårdmave? Hvordan tager går det med skeen? Min datter får mylocon dråber og D vitamin på ske og åbner munden, når vi gir hende det.
Hvilket måltid har du startet med at udskifte? Frokosten eller aftensmaden?
Med hvad søvnen, er det gået udover den?
Hej fra Lykke
Hejsa
Vi startede grød 3 dage før han blev 3 mdr...
Jeg bruger risgrød med mango/æble, alm risgrød og hirsegrød med med pære/banan.....
Jeg blander 120 Ml MME og blander så grød i det. Der står på pakkerne at der skal 3½ spiseske pulver til 1 Dl vand, prøv det først, så du har lidt en fornemmelse af hvor tyk/tynd grøden skal være, sådan ca.... Mathias får den en smule tykkere end man skal, fordi det vil han helst have!
Han havde lige hård mave et par gange lige da vi startede, men det gik hurtig over.... Og det var ik noget han var mærket af!! Men igen, prøv dig frem....
Mathias sover fra kl 20.00 om aftenen til 07.00 ca om morgenen, når han så vågner får han en flaske med 210 Ml MME. Så to timer senere er han sulten igen, og der får han så grød.... Så sådan op af formiddagen!! Så får han flaske igen gangen efter også hen først på eftermiddagen får han grød igen, eller flaske, kommer lidt an på hvordan han sover i løbet af dagen, for får han grød for sent, gider han ikke hans flaske til natten, og den skal han have for at falde til ro og vil sove ordenlig til natten.....
Håber du kan bruge mit info, ellers må du hjertens gerne skrive igen!!!
Kram