Problemer før 13 graviditetsuge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.249 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. juli 2010

Kløver

Ja er nu i mine tanker, begyndt at blive sådan lidt.... Tænker lidt på om jer der havde prøblemer før de 12-13 uger var gået, om i mærkede det, eller om kroppen ændrede tegn, feks om jeres kvalme pludselig forsvandt eller lignende.

man går jo lidt og bekymrer sig, når man ikke er nået over de 12 uger, og var da egentlig beroliget af at vi havde set vores lille spire, 6+6 med hjerteblink og det hele, lige indtil jeg læste, om en anden, hvis lille spire, pludselig i 8 graviditetsuge (7+x) var holdt op med at vokse

har så ondt af dem, som oplever dette, men tænker også på om man kan opdage noget, feks om den kvalme man har, stopper, eller om man bliver ved at have alle graviditetssymptomer.

selv har jeg enormt kvalme, og lugtproblemer, dvs mange dufte kan jeg pludselig ikke ha, da de giver kvalme, døjer med svimmelhed, men sjovt nok er ligamentsmerterne, der ikke så meget mere som de har været.

håber nogle har mod på at fortælle om deres oplevelser, selvom det er et hårdt emne, og sender jer der har måtte opleve disse ting en stor krammer

ved forresten ik om emnet er i korrekt kategori

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

AnneBJ

Jeg har tænkt det samme, så er lige med på en lytter...

Anmeld

21. juli 2010

tinasmor

Blev scannet i uge 9. alt var vel. Ved NF scanning var fosteret desværre gået til i lige efter uge 9.

Jeg havde troet alt var vel. Vare ret stor og voksede normalt.

Husk på, det er meget sjældent at noget er galt når man har set liv ved en første scanning (under 5 procent) 

Dog skal det siges, at jeg har Tina, hvor alt gik efter bogen. Jeg havde ingen symptomer med nogle af graviditeterne (kvalme osv)

Prøv ikke at bekymre dig. Du er nået så langt, og du har set liv. Jeg er sikker på, at alt er helt som det skal være.

At man ikke har ømme bryster, kvalme, vokser så hurtigt osv. betyder overhoved ikke at der er noget galt. Heller ikke hvis der er lidt i starten med det så stopper efter et par uger. Det kan være helt normalt (sådan var min første graviditet)

Anmeld

21. juli 2010

Kløver

tinasmor skriver:

Blev scannet i uge 9. alt var vel. Ved NF scanning var fosteret desværre gået til i lige efter uge 9.

Jeg havde troet alt var vel. Vare ret stor og voksede normalt.

Husk på, det er meget sjældent at noget er galt når man har set liv ved en første scanning (under 5 procent) 

Dog skal det siges, at jeg har Tina, hvor alt gik efter bogen. Jeg havde ingen symptomer med nogle af graviditeterne (kvalme osv)

Prøv ikke at bekymre dig. Du er nået så langt, og du har set liv. Jeg er sikker på, at alt er helt som det skal være.

At man ikke har ømme bryster, kvalme, vokser så hurtigt osv. betyder overhoved ikke at der er noget galt. Heller ikke hvis der er lidt i starten med det så stopper efter et par uger. Det kan være helt normalt (sådan var min første graviditet)

ok tak, men man kan jo ikke lade være alligevel, blev jo scannet tidligt, så synes jo alligevel der er langt til nakkefold, om en 4-5 ugers tid.

Hmm men ved ikke om jeg skal have fat i lægen, da jeg først skal have taget blodprøve om 1 uge når jeg er 8+5, og derfor først får vandrejournal osv der, tænker at der så ikke er meget tid at give af, for at nå til jordemoder, og få aftalt tid til nakkefoldsscanningen

Hmm synes nu også det hele gik så stærkt og at de ikke har styr på noget, ved ikke engang om jeg skal kontakte jordemoderen, og bestille tid, eller om det sker helt automatisk

Anmeld

21. juli 2010

Belinda83

Jeg kan godt følge dig i din tankegang om at du er nervøs, jeg har i denne her graviditet selv været lidt bange for om der er noget galt, da jeg har haft en del smerter i maven og nogle andre ting, min læge fortalte at det var meget normalt når jeg var 2.gangs fødende fordi at ens krop er slap indeni - så jeg er desværre også nød til at vente på at jeg bliver indkaldt til nakkefoldsscanningen for at finde ud af om der var noget galt eller om det hele er som det skal være

Ang indkaldelse til jordmord/scanning sker det helt automastisk og du skal ikke selv kontakte dem - når du er til din læge undersøgelse hvor de laver din vandrejournal skal du udfylde ønske om fødested og hvor du vil gå til jordmor henne, så sender din læge dine papir videre og du vil automatisk blive indkaldt...

Jeg afventer selv min indkaldelsen til nakkefoldsscanning jeg er 10 plus 2 og man bliver indkaldt mellem 11-13 uge...

Anmeld

21. juli 2010

Kløver

Belinda83 skriver:

Jeg kan godt følge dig i din tankegang om at du er nervøs, jeg har i denne her graviditet selv været lidt bange for om der er noget galt, da jeg har haft en del smerter i maven og nogle andre ting, min læge fortalte at det var meget normalt når jeg var 2.gangs fødende fordi at ens krop er slap indeni - så jeg er desværre også nød til at vente på at jeg bliver indkaldt til nakkefoldsscanningen for at finde ud af om der var noget galt eller om det hele er som det skal være

Ang indkaldelse til jordmord/scanning sker det helt automastisk og du skal ikke selv kontakte dem - når du er til din læge undersøgelse hvor de laver din vandrejournal skal du udfylde ønske om fødested og hvor du vil gå til jordmor henne, så sender din læge dine papir videre og du vil automatisk blive indkaldt...

Jeg afventer selv min indkaldelsen til nakkefoldsscanning jeg er 10 plus 2 og man bliver indkaldt mellem 11-13 uge...

hmm det sjove er bare jeg har været til første lægeundersøgelse, var jeg allerede 7+0 og der skulle jeg ha haft taget blodprøve, men de rykkede den da det var for tidligt, så når jeg kommer derned igen, skal de kun ta blodprøven, og så ville jeg få papirerne, så var lidt forvirret over at sekretæren snakkede om jeg selv skulle ringe til jordemoder, men jeg aner ikke hvor jeg skal kontakte dem henne, og min læge snakkede halvvejs gennem konsultationen, så fik ik spurgt om ½ af det jeg skulle

Nå men håber det går

Anmeld

22. juli 2010

tinasmor

Der kommer et brev til dig med tid til jm. Men det er først efter du har været til NF så der skulle være tid nok.

Hos mig så går man til lægen, får vandre journal og et papir hvor man selv skal bestille tid (over nettet) til NF. (ved ikke om det er sådan over hele landet)

Anmeld

22. juli 2010

Caracatita

Da jeg aborterede ved sidste graviditet, opdagede vi det ved, at jeg ikke længere følte mig så gravid. Jeg var 8+, og vi købte en privat scanning. Den viste et foster med hjerteblink, som dog var 2 uger under det, den skulle være i str. Efter mange dage med blodprøver fik jeg en scanning på sygehuset, der viste, at der ikke længere var liv, og at den var "gået til" lige efter sidste scanning.

Så jo, jeg syntes, jeg havde det anderledes (voksede ikke, men havde også været syg, brysterne var ikke ømme...mm.)

Denne gang er jeg blevet scannet 2 gange,  hvor baby har udviklet sig, som den skal og har en fin hjertefrekvens.....så mon ikke den bliver der?! Samtidig føler jeg mig også MEGET gravid....

I nordjylland kommer der automatisk tid til NF og JDM....

Held og lykke!!!

Anmeld

22. juli 2010

Kløver

Caracatita skriver:

Da jeg aborterede ved sidste graviditet, opdagede vi det ved, at jeg ikke længere følte mig så gravid. Jeg var 8+, og vi købte en privat scanning. Den viste et foster med hjerteblink, som dog var 2 uger under det, den skulle være i str. Efter mange dage med blodprøver fik jeg en scanning på sygehuset, der viste, at der ikke længere var liv, og at den var "gået til" lige efter sidste scanning.

Så jo, jeg syntes, jeg havde det anderledes (voksede ikke, men havde også været syg, brysterne var ikke ømme...mm.)

Denne gang er jeg blevet scannet 2 gange,  hvor baby har udviklet sig, som den skal og har en fin hjertefrekvens.....så mon ikke den bliver der?! Samtidig føler jeg mig også MEGET gravid....

I nordjylland kommer der automatisk tid til NF og JDM....

Held og lykke!!!

tak og i lige måde

Håber på alt går godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.