Er forvirret..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. juli 2010

Anonym trådstarter

Jeg har ikke skrevet herinde før, men er vildt forvirret lige nu.

Jeg har smidt mine p-piller i starten af februar, men har brugt kondom frem til slutningen af maj, da jeg skulle giftes, og ville ikke være gravid til mit bryllup.

Siden jeg stoppede med p-piller har min menstruation været regelmæssig - den har rykket sig en uge længere frem, end da jeg var på p-piller.

I juni måned (sidste mens) rykkede den sig så yderligere en uge frem, og denne gang skulle den så været kommet i sidste uge, i forhold til min sidste mens, men er kommet idag, præcis yderligere en uge længere fremme.

Håber min forklaring er til at forstå?! Ellers spørg

Jeg forstår bare ikke, hvordan det kan være, at min  mens har været regelmæssig i flere måneder, og så de sidste 2 gange (efter projekt baby er begyndt) bliver ved med at rykke sig længere frem ?!

Ved ikke lige hvad jeg håber af svar, men forstår bare ikke min krop.

.. Jeg har testet flere gange, og sidste mandag morgen, men en negativ test. Jeg tror ikke jeg er gravid, men har godt nok haft nogle symptomer de sidste par uger..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

Kløver

Anonym skriver:

Jeg har ikke skrevet herinde før, men er vildt forvirret lige nu.

Jeg har smidt mine p-piller i starten af februar, men har brugt kondom frem til slutningen af maj, da jeg skulle giftes, og ville ikke være gravid til mit bryllup.

Siden jeg stoppede med p-piller har min menstruation været regelmæssig - den har rykket sig en uge længere frem, end da jeg var på p-piller.

I juni måned (sidste mens) rykkede den sig så yderligere en uge frem, og denne gang skulle den så været kommet i sidste uge, i forhold til min sidste mens, men er kommet idag, præcis yderligere en uge længere fremme.

Håber min forklaring er til at forstå?! Ellers spørg

Jeg forstår bare ikke, hvordan det kan være, at min  mens har været regelmæssig i flere måneder, og så de sidste 2 gange (efter projekt baby er begyndt) bliver ved med at rykke sig længere frem ?!

Ved ikke lige hvad jeg håber af svar, men forstår bare ikke min krop.

.. Jeg har testet flere gange, og sidste mandag morgen, men en negativ test. Jeg tror ikke jeg er gravid, men har godt nok haft nogle symptomer de sidste par uger..

Jeg er ikke helt med, dvs din cyklus er blevet 1 uge længere end normalt, eller bliver den hver uge 1 uge længere, eks 28 dage så 35 dage og så 42 dage eller har den bare generelt rykket sig en uge, men har stadig samme længde ?

Anmeld

21. juli 2010

Putomanen

Det er meget normalt at det tager op til 6 måneder, hvis ikke længere, før hormonerne er ordentligt ude af kroppen. Så hvis du først stoppede i februar måned er der ikke gået så lang tid.

Hormonerne er især stærke i starten, hvilket nok er derfor din menstruation har opført sig som sædvanligt. Men nu hvor der er gået længere tid, så er hormonerne ved at være væk, og kroppen skal selv finde ud af et mønster.

Så du skal ikke være bekymret over, at din menstruation ikke er helt regelmæssig endnu. Det tog også mig lidt over 6 måneder at få et ordentligt mønster i det.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget

Anmeld

21. juli 2010

tinasmor

Der kan godt gå længere tid inden din mens er kommet ind i en normal cyklus. hvis du ikke er gravid nu, og din cyklus fortsætter med at blive længere, kan du få en henvisning til en gynækolog. Min mens var regelmæssig ved p piller. Efter jeg stoppede var der dog lidt længere (ca 5-7 dage længere) det viste sig, at jeg havde tildens til PCO men det kunne man ikke se når man tager p piller.

jeg er dog sikker på, at I dit tilfælde, at det bare er fordi du lige skal ind i en rytme (eller at du er gravid)

Anmeld

22. juli 2010

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar - dejligt at få noget respons på sine tanker

Jeg tog en test i går eftermiddags, som så pludselig viste  en positiv streg - den var ikke helt kraftig, men man kunne nemt se den, og den kom meget hurtigt.

Min mens stoppede også igår, så måske det alligevel ikke var mens. ?!

Jeg prøver at teste imorgen tidlig igen ....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.