meget mærkeligt tigerspring vi har lige nu (75 uger). jeg synes pigerne har grædt konstant de sidste mange dage og jeg er bare helt ør i hovedet
. det er for det meste hidsighedsgråd, sådan noget med at kaste sig ned på gulvet og være top drama queen(s). udbruddene hænger som regel sammen med noget de ikke må, hvilket fortæller mig at betydningen af ordet NEJ er ved at trænge igennem – endelig!
nå, men det mærkelige er hvor tydeligt det er, at der sker nye ting i hjernerne på dem. så markant plejer det ikke at være. det er som om der for alvor er kommet gang i deres fantasi, særligt hos lilja. hun putter imaginære ting i hånden på mig hele tiden, kan sidde og pille 'ting' ud af en hvid væg og give dem til mig, hundrede gange i træk. for luca er det magtpåliggende at give mor noget at drikke, hun finder al mulige tænkelige kop-lignende genstande og nærmest løber hen til mig og giver mig en tår, igen og igen og igen
og så skal alle ting bare arrangeres, det kan der gå laaang tid med. og man må for guds skyld ikke forstyrre midt i en arrangering, for så bryder al helvede løs!
men nøj hvor var de stride her til aften ... jeg stod og lavede mad og de var begge i køkkenet. de fandt på at hænge i ovn-håndtaget og stå og ruske hårdt i det mens der står en varm stegepande lige over hovederne på dem. jeg siger NEJ og HOLDOP og så begynder de ellers at kaste sig ned på gulvet og skrige i vildens sky. så fik de en time-out i tremmesengene, hvor de bare skabte sig endnu mere (mens jeg rasede ude i køkkenet og prøvede at få maden færdig). fuuuuck!!
nå. jeg ved jo det snart er ovre, det føles som vi er inde i slutspurten lige nu. det er heldigvis ikke gået ud over søvnen denne gang – de sidste par dage har de sovet lur på mellem tre og fire timer
og har stadig været ved at dratte omkuld ved 18.30 tiden.
... og det er jeg sådan set også. knus fra træt milka 
Anmeld