75 uger, grrrrrr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.086 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. juli 2010

Milka

meget mærkeligt tigerspring vi har lige nu (75 uger). jeg synes pigerne har grædt konstant de sidste mange dage og jeg er bare helt ør i hovedet . det er for det meste hidsighedsgråd, sådan noget med at kaste sig ned på gulvet og være top drama queen(s). udbruddene hænger som regel sammen med noget de ikke må, hvilket fortæller mig at betydningen af ordet NEJ er ved at trænge igennem – endelig!

nå, men det mærkelige er hvor tydeligt det er, at der sker nye ting i hjernerne på dem. så markant plejer det ikke at være. det er som om der for alvor er kommet gang i deres fantasi, særligt hos lilja. hun putter imaginære ting i hånden på mig hele tiden, kan sidde og pille 'ting' ud af en hvid væg og give dem til mig, hundrede gange i træk. for luca er det magtpåliggende at give mor noget at drikke, hun finder al mulige tænkelige kop-lignende genstande og nærmest løber hen til mig og giver mig en tår, igen og igen og igen og så skal alle ting bare arrangeres, det kan der gå laaang tid med. og man må for guds skyld ikke forstyrre midt i en arrangering, for så bryder al helvede løs!

men nøj hvor var de stride her til aften ... jeg stod og lavede mad og de var begge i køkkenet. de fandt på at hænge i ovn-håndtaget og stå og ruske hårdt i det mens der står en varm stegepande lige over hovederne på dem. jeg siger NEJ og HOLDOP og så begynder de ellers at kaste sig ned på gulvet og skrige i vildens sky. så fik de en time-out i tremmesengene, hvor de bare skabte sig endnu mere (mens jeg rasede ude i køkkenet og prøvede at få maden færdig). fuuuuck!!

nå. jeg ved jo det snart er ovre, det føles som vi er inde i slutspurten lige nu. det er heldigvis ikke gået ud over søvnen denne gang – de sidste par dage har de sovet lur på mellem tre og fire timer og har stadig været ved at dratte omkuld ved 18.30 tiden.

... og det er jeg sådan set også. knus fra træt milka

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

Milka

ps – stadig ingen ord ... (andet end "a' det?")

Anmeld

20. juli 2010

Skouboe

Det famøse 75 ugers spring...

I dag bad Freja om noget at drikke, og vi går så ud til køleskabet og jeg finder en kop til hende og åbner køleskabet og tager den karaffel vi altid har stående med vand, hælder op og stikker den til tøsen.

Hun dypper så hele den ene hånd i koppen, jeg siger "Nej!" til hende og så kigger hun op på mig og vender lige så provokerende bunden i vejret på vandkoppen...

Lige der kom hun i seng for at sove middagslur - uden noget at drikke eller lignende...

Anmeld

20. juli 2010

Milka

Skouboe skriver:

Det famøse 75 ugers spring...

I dag bad Freja om noget at drikke, og vi går så ud til køleskabet og jeg finder en kop til hende og åbner køleskabet og tager den karaffel vi altid har stående med vand, hælder op og stikker den til tøsen.

Hun dypper så hele den ene hånd i koppen, jeg siger "Nej!" til hende og så kigger hun op på mig og vender lige så provokerende bunden i vejret på vandkoppen...

Lige der kom hun i seng for at sove middagslur - uden noget at drikke eller lignende...

haha ... undskyld men kan lige se det for mig

hvordan går det, frøken megahøjgravid? nervøs?

Anmeld

20. juli 2010

Skouboe

Milka skriver:

haha ... undskyld men kan lige se det for mig

hvordan går det, frøken megahøjgravid? nervøs?

Det ER morsomt - bare ikke når man er højgravid, utilpas og ungen hygger sig med at afprøve grænser...

Jeg er faktisk ikke nervøs, mere utålmodig. Jeg er så usigeligt træt af at være gravid og ikke kunne noget... Men der er heldigvis snart kun 6 dage tilbage...

Anmeld

20. juli 2010

Milka

Skouboe skriver:

Det ER morsomt - bare ikke når man er højgravid, utilpas og ungen hygger sig med at afprøve grænser...

Jeg er faktisk ikke nervøs, mere utålmodig. Jeg er så usigeligt træt af at være gravid og ikke kunne noget... Men der er heldigvis snart kun 6 dage tilbage...

kan jeg fandeme godt forstå! er du stadig syg? får du sovet? det er bare så typisk at man som regel er i underskud af alt når der kommer en lille ny, det er jo ligesom der man får brug for alt det man kan opmønstre af kræfter.

Anmeld

21. juli 2010

Skouboe

Milka skriver:

kan jeg fandeme godt forstå! er du stadig syg? får du sovet? det er bare så typisk at man som regel er i underskud af alt når der kommer en lille ny, det er jo ligesom der man får brug for alt det man kan opmønstre af kræfter.

Jeg er stadig ikke ordentligt rask - og oveni det hele har manden halsbetændelse (en virus - ikke bakterier som jeg havde) så vi er SÅ ynkelige.

Nu har mine forældre heldigvis været på besøg - og selvom det var mig meget imod, pga. de konflikter vi har haft for nyligt - har de fået lov til at hjælpe, så nu er der sat gitre op både foroven og forneden på trappen, hængt rullegardiner op i stue og køkken, puslebordet i stueetagen er hængt op, jeg har fået flere tøjsnore, vinduerne er pudset og stue og køkken er rengjort, Frejas gynge er blevet hængt op, jeg har fået købt de klinker, der skal lægges foran brændeovnen (det vil mor gøre mens vi er på hospitalet efter KS), der er blevet sat flere lister op på Frejas værelse og alt tøjet er blevet vasket og lagt sammen, bortset fra babytøjet.

Og vi har stort set ikke lavet andet end at dø i fred, enten på sofaen eller i sengen... jeg håber VIRKELIGT snart vi bliver bare lidt raske...

Anmeld

21. juli 2010

Dictes mor

Nu spørger jeg nok ret dumt, men hvad er et tigerspring?

Anmeld

21. juli 2010

Milka

Skouboe skriver:

Jeg er stadig ikke ordentligt rask - og oveni det hele har manden halsbetændelse (en virus - ikke bakterier som jeg havde) så vi er SÅ ynkelige.

Nu har mine forældre heldigvis været på besøg - og selvom det var mig meget imod, pga. de konflikter vi har haft for nyligt - har de fået lov til at hjælpe, så nu er der sat gitre op både foroven og forneden på trappen, hængt rullegardiner op i stue og køkken, puslebordet i stueetagen er hængt op, jeg har fået flere tøjsnore, vinduerne er pudset og stue og køkken er rengjort, Frejas gynge er blevet hængt op, jeg har fået købt de klinker, der skal lægges foran brændeovnen (det vil mor gøre mens vi er på hospitalet efter KS), der er blevet sat flere lister op på Frejas værelse og alt tøjet er blevet vasket og lagt sammen, bortset fra babytøjet.

Og vi har stort set ikke lavet andet end at dø i fred, enten på sofaen eller i sengen... jeg håber VIRKELIGT snart vi bliver bare lidt raske...

det må alligevel være fedt at få de hængepartier ordnet. god bedring til jer begge ...

Anmeld

21. juli 2010

Milka

Dictes mor skriver:

Nu spørger jeg nok ret dumt, men hvad er et tigerspring?

når baby's hjerne udvikler sig, gør den det ikke gradvist, men i korte (og intense!) perioder som bliver kaldt for tigerspring. i disse perioder mestrer barnet nye færdigheder, men det opleves ubehageligt og bringer megen gråd, søvn- og spiseforstyrrelser og en bunke andre problemer med sig. det er ikke sjovt for nogen

der findes en bog om emnet som hedder 'vidunderlige uger'. en must-have for alle nye mødre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.