Kager.........(billedspam)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.256 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. juli 2010

Dot D

Så har jeg haft gang i bageriet igen. En stor studenterhue, som ikke helt blev, som jeg ville have den, pga varmen. Så er det jo ferietid og min mand skulle have feriekage med, og det måtte jo være med logo på. Så en blomsterkage til forældrekaffe hos dagplejen. Til sidst en løvekage til Nick, der fylder år i morgen, han ønskede sig en gul løvekage. Alle kagerne er chokoladekage, nogle med skildpaddecreme og nogle med tobleronecreme. Studenterhuen er med hindbærmousse lavet på creme fraiche 38%, da der var én med, der ikke kunne tåle fløde, jeg piskede creme fraiche med lidt flormelis også hindbær i og tilsidst husblas, det gav en fin mousse, lidt mere syrlig end med fløde

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

Snefnug1984

Wauw.. sej løve Dot

Anmeld

20. juli 2010

Dot D

JordbærBlomst skriver:

Wauw.. sej løve Dot

Tak, var lidt sådan, øh ligner den nu nok, men det er vist ok, håber Nick også synes den ligner en løve, når han ser den

Anmeld

20. juli 2010

LotteN

waauuh er bare helt vild med løven - hvad har manken lavet af? det er vel ikke fondant?

Anmeld

20. juli 2010

Dot D

LotteN skriver:

waauuh er bare helt vild med løven - hvad har manken lavet af? det er vel ikke fondant?

Tak tak. Den er lavet af chokoladesmørcreme sprøjtet ud med sprøjtepose. Den bliver hård, når den kommer på køl, og kagen er også smurt op med den, det giver sådan et lidt "sprødt" bid til kagen

Anmeld

20. juli 2010

CamillaValby

wow det er du sku god til

Anmeld

20. juli 2010

Dot D

CamillaValby skriver:

wow det er du sku god til

Tak for det, har også øvet længe og det er sjovt

Anmeld

20. juli 2010

CamillaValby

Jeg ville virkelig ønske at jeg var så kreativ. Min mor er også heeeeeeeeeelt vild dygtig. Men har vist ikke lige fået den side fra hende hehe. Øv altså

Det er lige før at du burde åbne en hjemme arbejdsplads, hvor du kan sælge kager mm. specielt hvis du bor et sted som i de større byer. Så ville du få en del ordre, det er jeg sikker på

Anmeld

20. juli 2010

Dot D

CamillaValby skriver:

Jeg ville virkelig ønske at jeg var så kreativ. Min mor er også heeeeeeeeeelt vild dygtig. Men har vist ikke lige fået den side fra hende hehe. Øv altså

Det er lige før at du burde åbne en hjemme arbejdsplads, hvor du kan sælge kager mm. specielt hvis du bor et sted som i de større byer. Så ville du få en del ordre, det er jeg sikker på

Det er også lidt en drøm at komme til det, men det varer vist lidt inden det kommer så vidt. Jeg nyder bare at lave lidt til min familie og venner, så  får jeg jo øvet til engang jeg kan åbne "Dot´s Kager", hi hi hi. Hvis du nu prøver, så tror jeg også at du kan, det er faktisk ret nemt, men kræver da helt sikkert øvelse, øvelse og øvelse 

Anmeld

20. juli 2010

CamillaValby

Det kunne jo være man skulle prøve bare en enkelt gang når min sommerferie nu snart er der

For at det lykkes for dig en dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.