Plukveer?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

916 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. juli 2010

DK

I sidste uge havde jeg en plukve. Det er jeg simpelthen helt sikker på at det var imens den var der. Jeg havde vildt ondt i lænden, og tænkte at det går nok væk med en rask gåtur, men da vi så var halvvejs og gik op ad bakke så fik jeg bare en plukve. Jeg var på tidspunktet slet ikke i tvivl om at det var sådan en, og kunne "genkende" det fra da jeg var gravid med Kirstine.

Men nu har jeg så været ved at læse lidt, og kan så se at man normalt ikke får plukveer før laaaangt senere. Så nu er jeg lidt i tvivl om hvor sikker jeg "er" på at det er en plukve. Er der andre der har haft plukveer i uge 14? Altså det er jo suuuper tidligt! Jeg skal til jdm i morgen, og ville have hørt hende ad, men vil føle mig ret dum hvis jeg sidder og siger "jeg havde bare bombe sikkert en plukve", hvis hun så siger "ejjjj det kan man altså ikke få før uge xx". Så nu hører jeg lige jer damer!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

Tina2

Jeg fik også plukveer ret tidligt denne gang, det er jo så 3. gang..... Omkring uge 16 tror jeg de startede.....

Men plukveer sidder ikke i lænden, de sidder nederst i maven og gør den STENhård..... Er jeg ude at gå er jeg tvunget til at sætte farten ned mens den er der, kan slet ikke gå hurtigt når der er en.....

Anmeld

20. juli 2010

Dansker I Holland

DK skriver:

I sidste uge havde jeg en plukve. Det er jeg simpelthen helt sikker på at det var imens den var der. Jeg havde vildt ondt i lænden, og tænkte at det går nok væk med en rask gåtur, men da vi så var halvvejs og gik op ad bakke så fik jeg bare en plukve. Jeg var på tidspunktet slet ikke i tvivl om at det var sådan en, og kunne "genkende" det fra da jeg var gravid med Kirstine.

Men nu har jeg så været ved at læse lidt, og kan så se at man normalt ikke får plukveer før laaaangt senere. Så nu er jeg lidt i tvivl om hvor sikker jeg "er" på at det er en plukve. Er der andre der har haft plukveer i uge 14? Altså det er jo suuuper tidligt! Jeg skal til jdm i morgen, og ville have hørt hende ad, men vil føle mig ret dum hvis jeg sidder og siger "jeg havde bare bombe sikkert en plukve", hvis hun så siger "ejjjj det kan man altså ikke få før uge xx". Så nu hører jeg lige jer damer!!

Jeg vil sige det er helt normalt Jeg fik min første plukve i mellem uge 12 og 13 Men vil give hende ret, de sidder ikke i lænden ligesom veer

Anmeld

20. juli 2010

DK

Tina2 skriver:

Jeg fik også plukveer ret tidligt denne gang, det er jo så 3. gang..... Omkring uge 16 tror jeg de startede.....

Men plukveer sidder ikke i lænden, de sidder nederst i maven og gør den STENhård..... Er jeg ude at gå er jeg tvunget til at sætte farten ned mens den er der, kan slet ikke gå hurtigt når der er en.....

Altså, jeg havde ondt i lænden, men fik naturligvis plukveen foran i livmoderen. Og den blev stenhård og var præcis som jeg huskede at en plukve skulle være. Men jeg er så bare blevet i tvivl om det nu også var en plukve, fordi jeg samtidig havde så ondt i lænden, så det måske bare var det der drillede?

Men jeg kan da høre at andre også har haft tidligere plukveer, så det er nok bare det! Jeg var heller ikke i tvivl dengang jeg fik "plukveen" om at det var det. Det var bare her bagefter at jeg kom helt i tvivl!

Anmeld

20. juli 2010

Tynen

Jeg blev sygemeldt 2. gang allerede fra uge 14 fordi jeg havde vildt mange plukveer (Men jeg har samtidig en streptokokinfektion som "fremkalder" dem)
De begyndte så småt da jeg var 12 uger henne.

Så ja, det kan sagtens være det du havde

Anmeld

20. juli 2010

BJL2010

Jeg tror da også helt klart at det er en plukve du har haft! Jeg havde dem også tidligt, og jeg synes også at jeg samtidig kunne have mens. lign. smerter i lænden. Jeg tror faktisk jeg mærkede sammentrækninger i livmoderen tidligere end uge 14, så selvom den ikke var ret stor var jeg ikke i tvivl om at det var sammentrækninger i den (kom typisk efter sex).

Knuser

Anmeld

21. juli 2010

Tina2

DK skriver:

Altså, jeg havde ondt i lænden, men fik naturligvis plukveen foran i livmoderen. Og den blev stenhård og var præcis som jeg huskede at en plukve skulle være. Men jeg er så bare blevet i tvivl om det nu også var en plukve, fordi jeg samtidig havde så ondt i lænden, så det måske bare var det der drillede?

Men jeg kan da høre at andre også har haft tidligere plukveer, så det er nok bare det! Jeg var heller ikke i tvivl dengang jeg fik "plukveen" om at det var det. Det var bare her bagefter at jeg kom helt i tvivl!

Det kan sagtens ha været en plukve......  De kan komme tidligere når man er flergangs, og jeg har haft mange de andre gange og også denne gang........

Anmeld

21. juli 2010

DK

Hej

Jeg var til jdm i dag, og hun sagde at man sagtens kunne have plukveer så tidligt, især når man var andengangsgravid og havde haft plukveer "regelmæssigt" gennem den første graviditet også!

Tusind tak for alle jeres svar! Så dejligt at man altid kan regne med jer piger!

Anmeld

21. juli 2010

LinLin

Jeg har haft plukveer siden uge 14 - fik at vi at en læge der scannede mig at det godt nok var tidligt, men det kunne sagtens ske = ikke noget at bekymre sig for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.