Blodpropper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. juli 2010

Sky

Hej tøser

Har hele weekenden gået og døjet med en hævet fod/ankel - tænkte at det bare var vand, men blev alligevel lidt bekymret fordi det kun var i den ene fod.

Som så mange andre stædige mennesker, løber jeg ikke til læge hele tiden, men lovede alligevel min kæreste at jeg ville gøre det i dette tilfælde, fordi det kunne ha betydning for vores lille kommende datter. Så jeg fik en tid i dag!...og blev desværre sendt direkte på sygehuset med mistanke om blodprop i benet...fååårrk!

Nå men scanning viste heldigvis at der ikke var noget at komme efter i lysken/knæet, men foden kunne de ikke udelukke Der er slut med stillesiddende arbejde så der er dømt hjemmearbejdsplads frem til barsel (sygemelt vil jeg ikke være!), men jeg må ikke sidde ned hele dagen, og skal ha så meget motion konstant gennem hele dagen som muligt for at holde systemet igang.

Jeg tænker derfor på om der er noget man kan gøre for at hjælpe på situationen? - eller sørge for at det ikke bliver til en rigtig blodprop? - jeg tænker måske noget alternativ behandling for at hjælpe på blodgennemstrømning ol? Lægen sagde at jeg max måtte sidde i 45 min, kun sove på siden, og drikke masser af vand...

Er der andre der har prøvet det? - hvad gjorde i?

En lidt bekymret Sky

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

XXSS

Jeg har ikke prøvet det - men her under min operation (kejsersnit) skulle jeg bære støttestrømper for at forhindre blodpropper. Synes da du skal spørge din læge mhs til mulighederne - hellere spørg en gang for meget end for lidt.

Anmeld

20. juli 2010

tb

Hej

Jeg blev indlagt da jeg var gravid, da mit højre ben lige pludselig hævede op. Det var kun det højre ben, og foden så helt tosset ud.. Jeg troede det var vand og måske en svangerskabsforgiftning.. Det skete selvfølgelig på en lørdag, så jeg ringede til vagtlægen om morgenen.. Skulle komme derud og han mente absolut ikke det var svangerskabsforgiftning, da det kun var den ene fod.. Han troede derimod at det var en blodprop, så jeg blev bedt om at tage op på Akutmodtagelsen, og der blev jeg indlagt oppe.. De tog blodprøver, lavede EKG og alt muligt.. Blodprøven viste et lille udslag, men de kunne ikke sige om det bare skyldtes graviditetshormoner.. Da det jo var weekend var det ikke bare lige sådan at komme i scanning, så jeg blev indlagt på Patienthotellet og måtte afvente en akut scanning der.. Kom så først til mandag over middag, da der havde været travlt på sygehuset i weekenden.. Scanningen viste så heldigvis ikke noget alarmerende, men det kunne så heller ikke give en ordentlig forklaring på hvad det så kunne være.. Men de kom vist frem til at det var fordi lille pigen lå og trykkede i den side af bækkenet og lukkede af for noget gennemstrømning.. Jeg fik at vide at jeg skulle sørge for at lægge benet op flere gange om dagen og også gå lidt ture.. Hævelsen forsvandt så først halvanden uge efter jeg fødte min datter, og havde da også der bredt sig til begge ben

Hilsen Tina

Anmeld

20. juli 2010

klmf

Jeg tænker også nogle strøttestrømper måske... Tjek lige med din læge!

Og så måske zoneterapi, om ikke andet er det godt fore hele ens velbefindende

Anmeld

21. juli 2010

Sky

Tak for jeres gode erfaringer ... Og tak for jeres gode råd! - jeg vil prøve at komme til zone-terapi - det har jeg aldrig prøvet før, men er åben for nye muligheder.

Jeg har købt et par gode sandaler og støttestrømper...Og så er det ellers bare ud og gå!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.