Vi får en beboer mere hjem til os... :O) Søger råd!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. juli 2010

Mira0911

Vi har jo en skøn labber... samtidig med det har vi et hold venner som skal af med en kat, de må ikke have kat der hvor de flytter hen...

Så vi overtager katten med glæde, i stedet for at de skal aflive den..

Så er spørgsmålet, mon katten og hunden kan finde ud af det sammen?

Jeg har fået afvide at katten skal holdes inde de første 14 dage, han er en udekat...

Vi har så snakket om, at hunden bliver i bryggers som han plejer når han er alene hjemme og katten får resten af hytten til at bevæge sig rundt på... så de er kun sammen når vi er hjemme om eftermiddagen/aften/natten og weekenderne... ;)

Alt legetøj og katte wc får vi med...

Jeg er så nervøs for om de ville kunne sammen, men det handler vel om at de skal lære hinanden at kende?

Kom endelig med råd og tips.... :)

Hvis der er nogen som har været i samme situation som os, så fortæl gerne hvad I gjorde og hvordan det gik.... :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

CamillaValby

De skal nok komme ud af det med hinanden, med tiden.

da jeres kat er ude kat er det vigtigt som du skriver at i holder den inde i 14 +.

Du skal påregne dig at katten vil hvæse og sprutte og måske løbe under sengen og sofaen i starten. Men de skal se hinanden an. Hvor gammel er kat og hund?

Anmeld

20. juli 2010

grinny

Da vi skulle have ny beboer hjemme hos godt valgte jeg at det hele skulle foregå i køkkenet det første stykke tid, på den måde er der ikke så meget plads til at løbe rundt på samt katten skal ikke se det hele an på en gang.. Godt nok var det to katte, men jeg synes det gjorde det hele meget nemmere. Både kæreste og jeg var selvfølgelig i køkkenet hele tiden.

Vi havde ikke nogen alvorlige slås kampe eller andet

Anmeld

20. juli 2010

Mira0911

CamillaValby skriver:

De skal nok komme ud af det med hinanden, med tiden.

da jeres kat er ude kat er det vigtigt som du skriver at i holder den inde i 14 +.

Du skal påregne dig at katten vil hvæse og sprutte og måske løbe under sengen og sofaen i starten. Men de skal se hinanden an. Hvor gammel er kat og hund?

Ja katten vil helt sikkert hvæse osv... også forståeligt...

Vores hund er snart 2½ år... Katten er ca 4 år...

Anmeld

20. juli 2010

CamillaValby

MoarJ skriver:

Ja katten vil helt sikkert hvæse osv... også forståeligt...

Vores hund er snart 2½ år... Katten er ca 4 år...

Ok jeg tror ikke det bliver noget problem.

Det som også er vigtigt er at katten flytter til et nyt hjem. Så jeg ville nok overveje at holde den inde i længere tid, og specielt når der er en hund, som den skal vænne sig til oveni hatten, og ikke kun et nyt hjem.

Mine forældre har en kat (inde) og fik sidste år ny hund, i starten var ikke ikke glade for hinanden. I dag er der intet, altså de ligger ikke sammen, men de kan sagtens være i samme rum

Jeg kan anbefale kattegalleri.dk der kan du stille en masse spøgsmål. Ellers er du velkommen til at skrive til mig, har 4 stk.

Anmeld

20. juli 2010

Mira0911

CamillaValby skriver:

Ok jeg tror ikke det bliver noget problem.

Det som også er vigtigt er at katten flytter til et nyt hjem. Så jeg ville nok overveje at holde den inde i længere tid, og specielt når der er en hund, som den skal vænne sig til oveni hatten, og ikke kun et nyt hjem.

Mine forældre har en kat (inde) og fik sidste år ny hund, i starten var ikke ikke glade for hinanden. I dag er der intet, altså de ligger ikke sammen, men de kan sagtens være i samme rum

Jeg kan anbefale kattegalleri.dk der kan du stille en masse spøgsmål. Ellers er du velkommen til at skrive til mig, har 4 stk.

Hvor skal vi holde den inde så? ;) Hvad vil du anbefale er bedst?

Jeg må da lige et smut på kattegalleriet... :)

Anmeld

20. juli 2010

CamillaValby

MoarJ skriver:

Hvor skal vi holde den inde så? Hvad vil du anbefale er bedst?

Jeg må da lige et smut på kattegalleriet...

I hvertfald inde i hus/lejligheden. Til i kan se at det går godt. Katten skal nemlig til at vænne sig til de nyde lugte og omgivelser. Ellers kan i risikerer at den ikke kommer hjem igen.

Måske bare i en månedstid.

Anmeld

20. juli 2010

Mira0911

CamillaValby skriver:

I hvertfald inde i hus/lejligheden. Til i kan se at det går godt. Katten skal nemlig til at vænne sig til de nyde lugte og omgivelser. Ellers kan i risikerer at den ikke kommer hjem igen.

Måske bare i en månedstid.

Okey tak skal du have... :)

Vil meget gerne have han kommer hjem igen når han har været ude... ;)

Når han nu har vænnet sig til alt det nye, har vi snakket om at lade et vindue stå åbent om dagen mens vi er på arbejde, så han selv kan komme ud og ind...

Kattelem kan vi ikke rigtigt have, den dør den skal sidde i hvis det var, er der hvor hunden er... Det er den eneste dør vi har... 

Der hvor han er nu, har de også et vindue åben til ham, så han selv kommer ud og ind....

Hvordan og hvorledes med vinterperioden...  ?

Anmeld

20. juli 2010

CamillaValby

MoarJ skriver:

Okey tak skal du have...

Vil meget gerne have han kommer hjem igen når han har været ude...

Når han nu har vænnet sig til alt det nye, har vi snakket om at lade et vindue stå åbent om dagen mens vi er på arbejde, så han selv kan komme ud og ind...

Kattelem kan vi ikke rigtigt have, den dør den skal sidde i hvis det var, er der hvor hunden er... Det er den eneste dør vi har... 

Der hvor han er nu, har de også et vindue åben til ham, så han selv kommer ud og ind....

Hvordan og hvorledes med vinterperioden...  ?

Det var så lidt .

det lyder fornuftigt. Hmm altså mine er inde katte har 1 maine coon og 3 persere. De får så lov til at være ude i haven både vinter og sommer når vi også er derude.

Hvis i lader vinduet stå åbent om vinteren, bliver der jo meget koldt, og så meget kulde og frost er ikke godt for selve huset.

Der ville jeg nok prøve at spørge på kattegalleri.

Anmeld

20. juli 2010

Mira0911

CamillaValby skriver:

Det var så lidt .

det lyder fornuftigt. Hmm altså mine er inde katte har 1 maine coon og 3 persere. De får så lov til at være ude i haven både vinter og sommer når vi også er derude.

Hvis i lader vinduet stå åbent om vinteren, bliver der jo meget koldt, og så meget kulde og frost er ikke godt for selve huset.

Der ville jeg nok prøve at spørge på kattegalleri.

Ja må lige på kattegalleri i aften... :)

Vi kunne evt. også holde ham inde om dagen i vinter perioden mens vi er på arbejde og så lukke ham ud når vi kommer hjem.. !?

Jeg stiller spørgsmålet derinde også...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.