Tjuhl skriver:
aj, jeg sidder liiiige og stener på su.dk, for jeg skal jo bestille min barsels su nu. Søren er igang med fagforeningen nede i stuen 
nåh men...er fødselsklip og su barselsklip det samme?? det ser umiddelbart sådan ud, jeg synes bare det er træls man skal bruge to forskellige ord...
og er der nogen der har brugt det der mixklip?
jeg går på barsel 1- september 2010 og starter på uddannelsen igen september 2011, så jeg skal jo kun vælge at være på barsel til august - eller hvad? må man gerne være studieaktiv og få barsels su?
nåh...det var rodet! hvis der er nogen der kan finde hoved og hale i mit indlæg og ved noget om det her cirkus, så skriv endelig!!
forresten...er der nogen der ved, om min su barsel har nogen indflydelse på Sørens 6 ugers barsel? indtil videre har vi forstået det sådan, at han kun kan få sine 6 uger, hvis jeg vælger at holde barsel i mindre end et år, men så virker det på den anden side som om at su barsel er helt uden for kategori....
GOKGOKGOK!
Mht SU.. ja så er fødselsklip/barselsklip det samme..
Du får tildelt 12klip.. Dem kan du så vælge at bruge over et år - og det er jo egentlig det du skal... Miksklip kan du bruge, hvis du har flere klip tilbage når du starter på studiet igen.. Du kan ikke få "rene" fødselsklip mens du er aktiv på studiet - man skal holde orlov, for at kunne få dem tildelt..
Min barsel så således ud:
Termin 2/10. Barsel fra 1/10-09 - 1/3-2010
Jeg fik således dobbelt fødselsklip i:
Okt 09¨
Nov 09
Dec 09
Jan 10
Feb 10 = 10klip.
Jeg strter så på studiet igen 1/3, og får så de sidste som miksklip, altså et fødselsklip+1alm:
Marts 10
April 10 = 2klip. Og så var de brugt, og nu får jeg så alm SU igen..
Håber det var til at forstå ;o)