Klapvogn/barnevogn hvor længe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.292 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. juli 2010

Mutti2

Hejsa

hvor længe brugte i barnevogn/ klapvogn til jeres små poder?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

Thalia

Vi bruger stadig både klapvogn og barnevogn. Sebastian er 3 år gammel og Victor er 1½.

Victor sover stadig til middag i barnevognen og det skal han blive ved med så længe det er muligt, så den kommer vi ikke tilo at undvære det næste års tid. Til den har vi så et ståbrædt som Sebastian kan være på, og jeg har desuden altid en slynge med mig når vi er ude.

Klapvognen bruger vi mest når vi er på tur. Den er mindre at pakke i bilen og nogle gange nemmere at komme rundt med, men ulempen er at der altså kun er plads til 1 barn, så der er slyngen endnu vigtigere

Anmeld

20. juli 2010

SpunkenJo

Det aner jeg ikke.....

Men jeg syns simpelthen det ser forkert ud, når en 5 årig er klemt ned i en klapvogn! Drengen har da ben at gå på!!

Jeg forestiller mig lidt, at når man rammer børnehavealderen reduceres barnevogn klapvogn gevaldigt. og fra 3 år ku jeg forestille mig at klapvognen kun kommer frem lejlighedsvist, og mindre og mindre.

Men jeg ved det ikke !! Jeg gætter bare på hvordan jeg selv kommer til at gøre det.

Som det er nu, tager jeg hellere drengen på armen, eller en gåvogn med, hvis vi ska på små ture.

Knus Jo

Anmeld

20. juli 2010

JulieE

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa

hvor længe brugte i barnevogn/ klapvogn til jeres små poder?

Knus

Vi brugte barnevognen til de var 1½-2 Til sidste var det kun til middagslur.

Klapvognen brugte vi til de var knap 3 år.  Synes derefter de har været store nok til at gå og ikke blive kørt omkring. Allerde fra de har været omkring 2 år er vi begyndt at træne dem i at gå længere stræk. Min datter som nu er 3½ år gik uden problemer  små 5 km i paradisbakkerne på Bornholm, da vi var på ferie.

Jeg synes, for nu at være ærlig, at når de når 3-3½ år, er det simpelthen for service/curling-forældre-agtig at køre omkring med dem i klapvogn.

Anmeld

20. juli 2010

Svei

Konrad er 4 år og vi bruger stadigt klapvogn.....børn og tilmed voksne transporteres rundt i bil....så er afstanden lang, så er en klaopvogn da super...men har man bil og ikek selv bevøger sig meget, så er det nok ikkke så meget man bruger klap og barnevogn.-

Anmeld

20. juli 2010

SpunkenJo

Eva. skriver:

Konrad er 4 år og vi bruger stadigt klapvogn.....børn og tilmed voksne transporteres rundt i bil....så er afstanden lang, så er en klaopvogn da super...men har man bil og ikek selv bevøger sig meget, så er det nok ikkke så meget man bruger klap og barnevogn.-

Bil er fantastisk. Nok også derfor barnevognen ikke er blevet slidt i laser herhjemme.....

Klapvogn er derimod et hit. Men hvor længe, aner jeg ikke. 
- Mener dog stadig at 5 årige godt kan gå, medmindre man er på Hærvejsmarchen eller lignende  

Knus Jo

Damn det er godt vejr, Fedt med en bærbar, og et barn der bare sover....

Anmeld

20. juli 2010

Svei

SpunkenJo skriver:

Bil er fantastisk. Nok også derfor barnevognen ikke er blevet slidt i laser herhjemme.....

Klapvogn er derimod et hit. Men hvor længe, aner jeg ikke. 
- Mener dog stadig at 5 årige godt kan gå, medmindre man er på Hærvejsmarchen eller lignende  

Knus Jo

Damn det er godt vejr, Fedt med en bærbar, og et barn der bare sover....

Jeg går tit aftentur på 5-10 km for at få rørt mig og der hverken kan eller vil jeg slæbe et 4-5års barn med, det vil ingen få noget ud af...

Anmeld

20. juli 2010

Mutti2

Tak for jeres svar piger

Den klapvogn vi har, er slet ikke lang nok til hendes ben mere. Det ser virkeligt ubehageligt ud når hun sidder i den (combi-vogn). Så var ved at overveje om jeg skulle købe en ny. Ved godt hun ikke ville kunne bruge den særligt længe.... men så kunne den jo bruges til den næste.

Men på den anden side,... tøsen er 2½, og vi bruger yderst sjældent en barnevogn/klapvogn. (Har en brugt barnevogn til at stå oppe ved dagplejen som hun sover i, og herhjemme sover hun til middag i hendes egen seng).

Desuden sker det ofte at hun går selv over længere strækninger. (fra dagpleje og hjem 4 km). og nede i byen i flere timer.Så klapvognen bliver brugt max 1 gang i måneden.

Så jeg overvejer om vi helt skal lade være. Jeg bruger barnevognen når vi skal langt. F.eks. besøge folk langt væk.... men det er kun til transport af vores bagage.

Så ved ikke helt hvad der er smartest....

Knus

Anmeld

20. juli 2010

Mira0911

Julie er 1½ år og bruger barnevognen til midddagslur og klapvogn til når vi skal på tur.... Klapvognen kan hun også bruge når hun skal have en lur... ;)

Julie er også ved at være temmelig lang, så det er snart slut med barnevognen...

Anmeld

20. juli 2010

DK

Jeg solgte vores klapvogn det forår da Kirstine var 3 år og 4-5 mdr. Siden har hun gået selv. Men nøøj hvor jeg savnede den i starten til at læsse poser og tasker i når vi var ude, nu skulle jeg jo pludselig bære det hele selv, he he

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.