6 måneder - sut eller ikke sut...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
2 svar
0 synes godt om
20. juli 2010

SHERO

Min søn har aldrig gidet sutten, har ikke kunne finde ud af den... Men forleden fandt jeg nogen sutter jeg købte for 5 måneder siden, og gav ham den lidt for sjov. Og det var bare et hit. Han kunne selv holde den i munden, og tage den ud og ind igen.

Men tænker lidt, er det dumt at vænne ham til sut nu hvor han har klaret de første 6 måneder uden... Flere har sagt til mig at jeg vil blive glad for det når han blir ældre, for så har jeg sutten til at trøste med... Han sutter tommelfinger når han skal sove og når han er pyldret...

Er det mon en god idé at prøve med sutten igen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

Thalia

Jeg ville helt klart lade ham beholde sutten hvis han vil det nu. Herhjemme lider vi stadig under at Victor på 1½ altid har nægtet alt hvad der hedder sutter og flasker.

Jeg ville give min højre arm for at kunne proppe en sut i munden på ham og se ham finde ro på den måde.

Anmeld

21. juli 2010

patella

Tullen85 skriver:

Min søn har aldrig gidet sutten, har ikke kunne finde ud af den... Men forleden fandt jeg nogen sutter jeg købte for 5 måneder siden, og gav ham den lidt for sjov. Og det var bare et hit. Han kunne selv holde den i munden, og tage den ud og ind igen.

Men tænker lidt, er det dumt at vænne ham til sut nu hvor han har klaret de første 6 måneder uden... Flere har sagt til mig at jeg vil blive glad for det når han blir ældre, for så har jeg sutten til at trøste med... Han sutter tommelfinger når han skal sove og når han er pyldret...

Er det mon en god idé at prøve med sutten igen? 

Jeg ville også lade ham beholde sutten! Den kan du nemlig tage fra ham igen - det kan du ikke med fingeren. Jeg suttede selv finger til jeg var ret gammel, og havde de mest skrækkelige tænder p.g.a. det.. Har været så meget igennem med retning af tænder der tog flere år. Min søn vil heldigvis ha sutten, og jeg gør alt for at holde den tommelfinger ude af hans mund 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.