Transport hjem fra sygehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.437 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. juli 2010

morNov2010

Nu stiller jeg måske et dumt spørgsmål, men kom til at tænke på, om man godt må transportere sin helt lille nyfødte (nu tænker jeg på timer gamle, da jeg jo nok bliver smidt hjem med det samme) baby, i en autostol, som er beregnet til babyer 0-9 kg??

Tænker bare, de sidder vel en lille smule op i sådan en stol.

Skal man have fat i sådan en boks hvor de kan ligge helt ned i stedet? Sådan en havde vi til min søn for 8 år siden, men synes bare ikke rigtig det er noget der er fremme nu.

Kh Mette, 23+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

L.J.L

Vi kørte også hjem med vores 2 dage efter han blev født, og han sad i en babysafe

Anmeld

19. juli 2010

<3

Lift med liftnet

Anmeld

19. juli 2010

spj

De kan sagtens tåle at sidde i en autostol hvis det bare er en kort tur. De må bare ikke sidde i den i flere timer.

Anmeld

19. juli 2010

morNov2010

Jeg troede faktisk ikke liftnet var lovligt mere.

Hold da op, jeg kan godt se på det hele, at der er nogle ting jeg liiiiiiiiige skal opdateres lidt på, føler bare jeg er vildt uvidende om alting, selvom jeg allerede har et barn.

Anmeld

19. juli 2010

lsvendsen

Liftnet bliver heller ikke anbefalet mere, da det ikke er sikkert ved sidekollisioner... vi kørte hjem med vores dreng ca. 1/2 times kørsel, det sagde de på barselsafdelingen at det var helt fint...

Anmeld

19. juli 2010

Trolde_mor

morNov2010 skriver:

Jeg troede faktisk ikke liftnet var lovligt mere.

Hold da op, jeg kan godt se på det hele, at der er nogle ting jeg liiiiiiiiige skal opdateres lidt på, føler bare jeg er vildt uvidende om alting, selvom jeg allerede har et barn.

Den er lovlig, men man fraråder den, idet den ikke er lige så sikker som en autostol. (så vidt jeg ved)

Har en faster der kørte hjem med deres 1 time gamle søn, de stoppede en enkelt gang undervejs, så han ikke skulle være i autostolen for længe.

Hvor lang er turen?

Anmeld

19. juli 2010

loppen82

Hej.

Vi havde vores datter i autostol da vi tog hjem fra sygehuset. Det anbefalede babysam og vores læge.

Liftnet er ikke ulovlige men de er ikke sikre da barnet IKKE er spændt fast under kørslen. Så en video fra færdselsstyrelsens crashtest hvor de viser hvor galt det kan gå et barn i lift net. Kan desværre ik huske hvornår jeg så det.

Men en autostol er ok at tranportere den lille hjem i.

Knus Loppen82

Anmeld

19. juli 2010

Laulund87

Hvordan skulle alle andre ellers komme hjem med deres babyer?

Ej autostol er fint nok, man kan endda købe nogle hvor de næsten ligger helt ned. Man kan også købe den der, der ligner en lift

Anmeld

19. juli 2010

loppen82

http://www.youtube.com/watch?v=qeJ50z-r-5s

Fandt lige linket og ADVARSEL det er ikke særlig rart at se.

Forstår ikke dem der vil sætte deres børns liv på spil ved at ha dem i et lift net.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.