Kan man gemme mad med MME i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.846 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. juli 2010

patella

Kan man gemme f.eks. kartoffelmos eller grød og opvarme det senere eller næste dag, hvis der er MME-pulver i? Vil der mon være nogen sundhedsmæssig risiko i det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

L.J.L

Det tror jeg ikke er sådan en god ide. Når jeg laver mos eller grød laver jeg det uden mælk, og putter først mælken i de enkelte portioner når de skal serveres.

Anmeld

19. juli 2010

patella

linselouise skriver:

Det tror jeg ikke er sådan en god ide. Når jeg laver mos eller grød laver jeg det uden mælk, og putter først mælken i de enkelte portioner når de skal serveres.

Det er en rigtig go idé. Men når man f.eks. har fået lavet lidt for meget her til aften, og syns det er for meget at smide ud.... øv. Syns nemlig det er svært at vide hvor meget de spiser.

Men hvad er den nøjagtige årsag til at du venter med mælken?

Anmeld

19. juli 2010

L.J.L

Det står der i bøgerne Har du ikke fået den der bog med barnets første mad fra sundhedsplejersken?

Ihvertfald anbefales det at mælken først kommer i når maden skal spises.

Anmeld

19. juli 2010

patella

linselouise skriver:

Det står der i bøgerne Har du ikke fået den der bog med barnets første mad fra sundhedsplejersken?

Ihvertfald anbefales det at mælken først kommer i når maden skal spises.

Jo det har jeg, men jeg burde nok lige studere den lidt mere 

Anmeld

19. juli 2010

patella

patella skriver:

Jo det har jeg, men jeg burde nok lige studere den lidt mere 

Hmm jeg kan ikke finde noget om opbevaring af mad med MME i eller tilsætning af mælk i det hæfte 

Anmeld

22. juli 2010

L.J.L

patella skriver:

Hmm jeg kan ikke finde noget om opbevaring af mad med MME i eller tilsætning af mælk i det hæfte 

hej igen.

Har lige fundet den madplan jeg fik af min sundhedsplejerske. Der står at man skal vente med at tilsætte fedtstof og mælk til mosen opvarmes, altså skal det ikke fryses ned. Tror det er fordi det så evt. mister noget af den energi/vitaminer der er i mælken..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.