Jeg er ret sikker på, at Morten reagerer på, at der er ved at ske forandring.
Ligesom det er en ændring i ens liv, når man går på barsel, bliver sygemeldt eller "bare" er jobløs, så er det en ligeså stor omvæltning, når man pludselig skal igang igen - og det er det for alle. Også N.E.....han ved jo bare ikke endnu, hvad der er i vente.
Det er en størst omvæltning for dig, og du kunne nok godt bruge Mortens støtte og opbakning omkring det - men han er igang med at fokusere på ALLE ulemperne der måtte være ...og det er synd at dødsdømme det på forhånd, inden du overhovedet er kommet igang.
Øv, jeg kan godt forstå, at det gør dig ked af det.
Men jeg er overbevist om, at du ikke bliver gladere ved at hoppe med på alt det som er "i vejen" med at tage jobbet. Hvis det er i sådan et job du trives, så er det altså vigtigere på længere sigt, end at I havde 1200 kr. mere udbetalt om måneden eller lignende.
Og ja, det er da træls, at Morten så hænger på "lorten" ved at være alene mange dage, om at skulle hente N.E. .....Men sådan er det jo i mange familier, for at det kan hænge sammen. Og det er vel ikke mere fair, at det hænger på mor end på far !?!?
Men altså, jeg tror, at det er meeeget normalt, at enten ens partner eller man selv, kan reagerer sådan lidt sortseenede og negativt, når man står overfor en forandring.
Men i sidste ende handler det vel om, at du har et job, fremfor at fortsætte med at gå ledig. Og endnu vigtigere, at du laver noget, som du godt kan lide!!
Jeg håber humøret vender. Og selvom det er lidt af et puslespil, at få til at gå op - så kan det nok lade sig gøre.......I er bare nødt til at være to om det, og begge være indstillet på det. Så hold du ved, at det nok skal blive godt. Så kan du bare håbe, at Morten får et mere positivt syn på det, når først du er startet op.
Måske vil han kunne mærke at du trives med det, kommer træt hjem og har noget at fortælle om - at du faktisk bliver glad af at have et job at passe og at DET job lige er dig! ...det kan jo være, at han så bliver mere okay med det hele så.
Og ellers må i tage de 6 måneder som en slags "prøve", og så veje og måle, og snakke derefter, om det fungerer eller ej.
Men giv det nu en chance ....også selvom manden er lidt knotten og på tværs!