Nogen der er blevet gravide på egen hånd efter 1 år????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

870 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. juli 2010

Sujan

Hej alle i dejlige tøser

Ja nu er vi oppe på 15 mdr. hvor vi har prøvet ihærdigt på at blive gravide.. Vi har ikke været ved lægen. Det gør vi i starten af næste år hvis det ikke er lykkes inden da.
Grunden til vi venter er at min kæreste har fået arbejde i udlandet og kun er hjemme hver 2-3 weekend. Så vi kan ikke forsøge så ihærdigt det næste halve år.

For 5 år siden blev jeg gravid på p-piller, men fik abort, så undre mig jo over at der ikke er sket noget. Jeg har hele tiden tænkt at der kan jo gå op til 1 år før der sker noget. Men nu er der altså gået meget længere. og så vil jeg spørge jer. Er der nogen af jer der er blevet gravid efter 1 år på egen hånd?? Eller har i haft brug for behandling?

Håbet svinder måned for måned og mærker panikken breder sig og tænker, tænk hvis jeg aldrig bliver mor.

ÆL skulle være lige om hjørnet og vi gør virkelig alt for at det skal lykkes denne gang, men tør ikke tro på det virkelig kunne lykkes for os... Hvordan holder man håber oppe.

Tanken om behandling er ikke rar synes jeg. Sådan noget skal jo ske naturligt. Har overhovedt ikke noget imod behandling og er da også det jeg vil gennemgå hvis det er det der skal til.. Bare ikke lige det man havde drømt om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

Daisy

Første gang tog det 3 år Puha det var hårdt. Anden gang 2 år , men denne her kom som en overraskelse da jeg var på mini-piller . Så skal også siges at jeg har haft 11 SA imellem disse år
Krydser fingre for at det snart bliver Læste et eller andet sted at omkring 80% bliver gravide indenfor det første år, man kan sku ikke huske hvor det var

Anmeld

19. juli 2010

Mikkel's mor <3

puha  for at der sker noget snart..

jeg blev gravid ca. 3 måneder efter jeg var stoppet med mine p-piller. var stoppet for at holde en pause på dem.
så baby er lavet på sprunget gummi
men som man siger det sker når man mindst venter det. så jeg tror at jeg ville lade mine tanker være et andet sted..  selvom at det er svært. tror bare man skal lade vær kun at hygge sig i lagnerne når man har ÆL kunne forestille mig at man stresser sig selv ved det i længden..

Anmeld

19. juli 2010

loralilly

Ja, her tog det 13 måneder, før der var bid. Og jeg var virkelig også ved at gå ud at mit gode skind! Jeg var næsten overbevist om, at det aldrig ville lykkes, og jeg var til sidst helt forberedt på, at min menstruation kom hver måned. 

Vi havde så lige præcis nået at få tjekket min kærestes sæd, og jeg havde fået taget blodprøver, og alt så fint ud, og vi var begyndt at snakke om, hvad det næste træk skulle være, hvis det ikke snart lykkedes.

Men lige pludselig var jeg gået 10 dage over tid. Jeg troede sgu ikke på, at jeg var gravid, for det har jo hver gang vist sig at være falsk alarm, men der var sgu 2 fine streger! Og nu er jeg 23 uger henne med en fin lille dreng.

Så der gik altså ca. 13 måneder, fra jeg smed p-pillerne, til undfangelsen fandt sted. Det sker altså bare for nogen af os, at det tager længere tid. Men det kan jo ikke skade at få tjekket din kærestes sæd, og du selv får taget blodprøver, der kan påvise, at du har ægløsning. Så er I da kommet det første skridt på vejen.

Håber det snart lykkes for jer. Det er ulideligt og gå og vente på lykken!

Anmeld

19. juli 2010

Sujan

Jennifer skriver:

puha  for at der sker noget snart..

jeg blev gravid ca. 3 måneder efter jeg var stoppet med mine p-piller. var stoppet for at holde en pause på dem.
så baby er lavet på sprunget gummi
men som man siger det sker når man mindst venter det. så jeg tror at jeg ville lade mine tanker være et andet sted..  selvom at det er svært. tror bare man skal lade vær kun at hygge sig i lagnerne når man har ÆL kunne forestille mig at man stresser sig selv ved det i længden..

Jeg giver dig ret i det kan stresse. Men nu har vi prøvet i 15 mdr. der er mange måneder hvor vi ikke har koncentreret os om ÆL og alt det der. Vi har haft meget andet og tænke på. men når man har prøvet så længe som vi har er det altså lidt svært at tage det afslappet. Er sikker på at når han er væk i det halve år vil vi heller ikke forsøge så "hårdt" da vi ved mulighederne er små lige for at ramme rigtigt.
Havde jo håbet at det skete inden han skulle afsted. Men når man har prøvet så længe så er det altså skide svært ikke at tænke en del over hvad man kan gøre for at det skal lykkes netop denne gang.

Anmeld

19. juli 2010

oo

altså vi blev jo gravide på egen hånd efter 3 år. vi havde dog også et år med IUI behandlinger inden, men da det lykkedes (og den sad rigtigt) var det helt os selv

I skal være opmærksomme på, at der kommer fuld brugerbetaling på barnløshedsbehandling fra nytår af...

Anmeld

19. juli 2010

Sujan

Tjuhl skriver:

altså vi blev jo gravide på egen hånd efter 3 år. vi havde dog også et år med IUI behandlinger inden, men da det lykkedes (og den sad rigtigt) var det helt os selv

I skal være opmærksomme på, at der kommer fuld brugerbetaling på barnløshedsbehandling fra nytår af...

Ja er jeg godt klar over der kommer fuld brugerbetaling... Det er altså strengt.. Men ved ikke hvad vi ellers skal gøre.. er vel lidt svært at gå i behandling alene. og der går vel også en del tid med at lave udredning.

Det er så flot at i kunne lave jeres helt egen baby.. Er fortjent efter alt det i har været igennem.

Anmeld

19. juli 2010

oo

Sujan skriver:

Ja er jeg godt klar over der kommer fuld brugerbetaling... Det er altså strengt.. Men ved ikke hvad vi ellers skal gøre.. er vel lidt svært at gå i behandling alene. og der går vel også en del tid med at lave udredning.

Det er så flot at i kunne lave jeres helt egen baby.. Er fortjent efter alt det i har været igennem.

det er fuldkommen sindssygt med brugerbetalingen men ja, du har ret, det ER ret svært at gå i behandling alene og hvis I også skal igennem udredningen først, så tager det jo unægteligt lidt tid.

Anmeld

19. juli 2010

B&J

Åhh ville ønske jeg kunne give dig lidt af min hurtighed med af blive gravid....

jeg blev gravid efter 3mdr hvor jeg smed mine p-piller for første gang i 8år.... og min mens var totalt uregl messig så ja det var hurtigt men glade det blev vi men kom til som et chok fordi vi havde snakket meget om det men vi tænkte altså ikke lige på det ville gå så hurtigt....

men håber snart du kan få den dejlige følelse af at være mor

Anmeld

19. juli 2010

Low

Hos mig var det overhoved ikke planlagt men vi dyrkede ubeskyttet sex i et år ca. før jeg blev gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.