Nogen der kan fortælle mig lidt om...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. juli 2010

Skytten0111

.. 2 jordemoder-besøg? Hvad kommer der til at foregå? Til første jordemoder besøg var det mest snak osv.. Sker der noget andet denne gang? Så til jer som har været der, kan i fortælle lidt om hvad i skulle.

På forhånd tak

Knus Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

Shibby

Hun målte synfysemål,lyttede hjertelyd,stilte spørgsmål om forløbet sofar og kradsede noter i min vandrejournal med hvor jeg ville føde ect. Ikk det vilde..

Anmeld

19. juli 2010

Dansker I Holland

Shibby skriver:

Hun målte synfysemål,lyttede hjertelyd,stilte spørgsmål om forløbet sofar og kradsede noter i min vandrejournal med hvor jeg ville føde ect. Ikk det vilde..

Hmm min jordemoder målte ikke symfyse mål 2 gang jeg var der :O Eller er det forskelligt fra region til region ?

Anmeld

19. juli 2010

Shibby

Ehm..ved det ikke. Det har jeg fået gjort begge gange jeg var i uge 24

Anmeld

19. juli 2010

oo

jeg fik også målt symfysemål og lyttet hjertelyd og målt blodtryk. vi havde allerede ved 1. jordmoderbesøg snakket om fødsel, amning osv, så det var mest bare lige en update af de ting vi allerede havde aftalt. så blev vi meldt til fødselsforberedelse og snakkede lidt om, at hun ville se os oftere fra 3. trimester af og at min mor skal deltage i et jordmoderbesøg (hun skal være praktisk gris ved fødslen derhjemme) og at hun kommer på hjemmebesøg osv. men det var et meget kort besøg i forhold til 1. gang, for der var ikke så meget at snakke om

Anmeld

19. juli 2010

misslea

Ja - som der også er andre, der skriver, så fik jeg målt blodtryk, symfysemål, hørt babys hjertelyd og vurderet babys vægt!

Hun tjekkede mig for vand i kroppen og vejede mig!!!

Hun spurgte ind til, hvordanjeg havde det generelt, hvornår jeg skal på barsel, hvor meget jeg mærker liv, og om der generelt var sket noget "spændende ift. graviditeten siden sidst!!

Ellers talte vi lidt om fødselsforberedelse, hvilket i min kommune er skåret væk - jeg har så selv meldt mig til yoga/fødselsforberedelse!!

Det var et lidt kort besøg, da alt så helt perfekt ud med mig og lillepigen!!

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

19. juli 2010

Skytten0111

Mange tak for svar alle sammen..  Jeg tænkte at det ville være noget andet en første besøg. Men det er dejligt lige at vide lidt på forhånd hvad der vil ske.. Så tak Tøser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.