veninde, måske med spiseforstyrrelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. juli 2010

Anonym trådstarter

Uh hvor er jeg træt af det her, er skide frusteret. Har igen været forbi veninden, som er overvægtig, og konstant snakker om hun har dårlig samvittighed over det hun spiser, men alligevel kan hun ikke lade være med at proppe i munden.

Sidst fik hun spist rimelig meget, (4 gange så meget som jeg selv, + slik og chips) og endte med hun pludselig sagde, at nu havde hun ik dårlig samvittighed mere fordi det var kommet op igen fordi hun havde overspidt, og alligevel sad hun bagefter og igen spiste chips

Er både ritgig træt af konstant at høre om det, men er på den anden side også bekymret. For tænker jo om hun kan have spiseforstyrrelser, men det plejer jo at foregå i det skjulte....

Jeg kender selv til det, og synes det både er bekymrende, men alligevel, kan jeg ikke finde ud af om hun bare ønsker at få opmærksomhed, for jeg ved jo ikke om hun i virkeligheden var ude at kaste op, hun nævte det jo først senere på aftenen, så kan jo have været mens hun var på toilet, men så længe synes jeg heller ik hun var væk.... ved sgu ikke rigtig hvad jeg gøre, synes jo jeg snart har prøvet alt og at være hendes gode veninde veninde, og lagt øre til meget, også ang hendes problemer med kæresten....

What to do ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

Anonym trådstarter

Ingen forslag ????

Anmeld

18. juli 2010

<3

Synes lidt det er en open and shut case. 1. hun vil have opmærksomhed. 2. fjern guffen. Hvis hun vitterlig har en spiseforstyrrelse så skal du da ikke være enabler og spise med. Så undgår man de forkerte ting som hun ikke må spise. Så næste gang kan hun æde sig tyk i gulerødder. Det kan godt være svært kan jeg sige dig.

Og hvis hun kommenterer at du ikke serverer det sædvanlige så kan du jo sige sandheden. At du ikke synes det er fedt at hun æder så meget usundt og bagefter går ud og kaster op. Så derfor fra nu af står den på gulerødder, agurk og æble UDEN dip når I ses

Anmeld

18. juli 2010

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

Synes lidt det er en open and shut case. 1. hun vil have opmærksomhed. 2. fjern guffen. Hvis hun vitterlig har en spiseforstyrrelse så skal du da ikke være enabler og spise med. Så undgår man de forkerte ting som hun ikke må spise. Så næste gang kan hun æde sig tyk i gulerødder. Det kan godt være svært kan jeg sige dig.

Og hvis hun kommenterer at du ikke serverer det sædvanlige så kan du jo sige sandheden. At du ikke synes det er fedt at hun æder så meget usundt og bagefter går ud og kaster op. Så derfor fra nu af står den på gulerødder, agurk og æble UDEN dip når I ses

Det var hjemme ved hende, så bestemmer ikke rigtig hvad der kommer på bordet, hun gider sjældent at tage hjem til mig.

Men ja virker jo også lidt på mig som om hun ønsker opmærksomhed, men alligevel synes jeg jo ikke det er normalt, og ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal gøre, ud over at lade være med at besøge hende, og virker jo også sådan lidt, specielt da hun synes jeg gør en fjer til 5 høns

Anmeld

18. juli 2010

CS

Anonym skriver:

Det var hjemme ved hende, så bestemmer ikke rigtig hvad der kommer på bordet, hun gider sjældent at tage hjem til mig.

Men ja virker jo også lidt på mig som om hun ønsker opmærksomhed, men alligevel synes jeg jo ikke det er normalt, og ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal gøre, ud over at lade være med at besøge hende, og virker jo også sådan lidt, specielt da hun synes jeg gør en fjer til 5 høns

Jeg vil da opfordre dig til at tage en snak med hende om din bekymring. Fortæl hende hvad du tænker, ja måske hun ønsker opmærksomhed, men det er vel ikke det din bekymring går på eller?

Anmeld

18. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

En spiseforstyrrelse kan stå i at være en overspiser - men bulimi er jo også hvor de kan spise utrolig meget og så gå ud og kaste det hele op igen...

Anmeld

18. juli 2010

Anonym trådstarter

Mor til Frederic skriver:

En spiseforstyrrelse kan stå i at være en overspiser - men bulimi er jo også hvor de kan spise utrolig meget og så gå ud og kaste det hele op igen...

Jeg kender desværre godt til bulimien, da jeg selv har lidt af det, men det der undrer mig, er hvis hun gør det så åbenlyst, da jeg selv, og andre ejg har kendt med spiseforstyrrelser, gjorde alt for at holde det skjult, det er derfor det nok forvirrer mig så meget, om hun bare vil have opmærksomhed, eller om der virkelig er et relativt problem

Anmeld

18. juli 2010

<3

Anonym skriver:

Du lader da bare være med at tage hjem til hende mere og hvis det endelig er så kan man jo demonstrativt lade være med at spise det usunde...

Tror ikke du kan gøre så meget. Hun virker ikke specielt sund eller glad og ja hun overspiser men tror ikke det er en egentlig spiseforstyrrelse for det holder man gerne for sig selv. En spiseforstyrelse er noget hemmeligt noget privat. Noget som foregår mellem dig og en del af dig selv personificeret via spiseforstyrelsen.Så hvis hun er åben omkring det så er det ikke en spiseforstyrelse.

Tror du må bestemme om hvorvidt du vil tage aktiv del i hendes liv på det her område velvidende at du ikke kan træffe de rigtige valg for hende eller om du vil trække dig lidt og lade være med at tænke mere over det. Du bliver nødt til en af delene

Anmeld

18. juli 2010

GryHSB

Har ikke lige læst de andre svar - for putter børn

Måske hun er flov over at hun spiser så meget, men simpelthen ikke kan holde igen (pga. spiseforstyrrelsen; overspisning synes jeg dog at have forstået som oftest sker i det skjulte også, men er ikke sikker). Og så forsøger hun at skjule sin reelle spiseforstyrrelse, med en opdigtet en. Altså det er måske bedre for hende, at du tror hun spiser lidt for meget og kaster op bagefter, en af hun spiser og spiser og spiser for at udfylde et tomrum? Ved ikke om folk med en spiseforstyrrelse kan finde på at lyve sig til en anden, men lyve det gør de jo - også for sig selv. Har du prøvet at spørge hende, om hun er vedat udvikle bulimi - ja eller om hun er overspiser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.