spisning....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.574 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. juli 2010

camsko88

er pt gravid i 7+6 men den sidste uge har jeg intet kunne spise, har tabt mig 2,3 kg og det fortsætter bare, hvor meget må man tabe sig inden man skal snakke med lægen om det?

nogen der har nogen råd til hvad man kan spise som ikke fremkalder kvalme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

Dansker I Holland

camsko88 skriver:

er pt gravid i 7+6 men den sidste uge har jeg intet kunne spise, har tabt mig 2,3 kg og det fortsætter bare, hvor meget må man tabe sig inden man skal snakke med lægen om det?

Mandler skulle lindre kvalmen selvom det ikke ligefrem er noget man bliver mæt af

Anmeld

18. juli 2010

NoName

prøv bare at spise lidt, uanset hvad det er... jeg ved godt det ikke er nemt, kæmpede selv med kvalme og opkast, men tricket er IKKE at være sulten, så spis lidt hele tiden så maven aldrig når at blive tom. Jeg kunne i starten nogen dage spise min morgen youghurt 3 måske 4 gange inden den blev nede i maven... pisse irreterende, men det var der bare ikke noget at gøre ved.

Knus og go bedring fra NoName 38+4

Anmeld

18. juli 2010

K&S

camsko88 skriver:

Hejsa

Jeg tabte 10 kilo over de første 3 måneder - men lægen sagde at baby nok skulle ta´ det baby havde brug for...!

Men som en anden har skrevet - så er tricket at spise en lille smule MANGE gange om dagen så du ikke når at blive sulten - det var i hvert fald der, jeg fik mest kvalme...! Jeg havde nemmest ved at spise youghurt (de små bægre med appelsinsmag og knas), toastbrød og frugt - specielt æbler og appelsiner

"SeaBand" armbånd fra apoteket var min redning - de bruges også mod køresyge og søsyge ved hjælp af akupressur på indersiden af håndleddet - de var FANTATISKE...!  så hvis du ikke har prøvet, så er det helt sikkert forsøget værd, det kan jo være de også kan hjælpe dig

Katja (35+5 - nu med kvalme IGEN)

Anmeld

18. juli 2010

Snefnug1984

Vil også anbefale Sea Band - virkelig gode

Ellers prøv denne her:

Saft af 3 lime, 1 ss honning, 2½ dl vand med brus, 1 lime i skiver, isterninger og evt. et kvist mynte. Det hele blandes og nydes koldt. - skulle være god mod kvalme, men har ik selv prøvet den.

Anmeld

18. juli 2010

camsko88

tusind tak skal i have

Anmeld

18. juli 2010

Maria-s

Hejsa

Jeg er også en af dem der lider rigtig meget af kvalme. Det har indtil videre stået sådan rigtig på i en uge nu, hvor jeg næsten har konstant kvalme og som regel et par gange om dagen må overgi mig og kaste op... Det mad der fungere for mig pt er; havregrød, knækbrød, franskbrød/toast, pasta med ketchup og så har jeg lige fundet ud af at bagt kartoffel er rigtig godt Jeg er normalt en rigtig kød-pige, eeeelsker kød. BARE IKKE NU!! Bare tanken!..... Kan lige klare en skive tyndskåret spegepølse eller en leverpostegmad de gode dage. Men ingen hakkebøffer, kylling eller frikadeller, nejnejnejnej!...  og mange grøntsager samt salat har jeg også svært ved desværre... Så der er ikke rigtig andre veje end som de andre også skriver; prøv dig frem. Spis lidt men ofte (for nøj hvor gør det ondt at kaste mavesyre op...) Og så lad være at tænk på at det for en periode går hen og bliver ensformigt, ifølge alle de steder jeg har læst, så gør det ikke noget Men det er vigtigt du får noget næring indenbords, så du ikke køre dig selv helt ned.

Og ja så sørg for at drikke rigeligt med vand

Anmeld

18. juli 2010

Kløver

camsko88 skriver:

Vi er næsten lige langt henne, og jeg døjer også en del med kvalme, når kvalmen er mindst prøver ejg at se om jeg kan få noget kød ned, da det holder længst tid, ellers holder jeg mig til blødt brød/knækbrød, med ost, og også is synes jeg er godt, specielt frugtis/sodavandsis.

kan også hjælpe mig at drikke noget med sukker i, da det får blodsukkeret op, for kvalmen bliver værre, hvis blodsukkeret falder.Cola (alm) har også været godt engang imellem, fordi de giver bøvser og hjælper lidt med at man så ikke har luft i maven, bedste måde jeg lige kan beskrive det på.

Har derudover købt noget der hedder sea-band i matas, og indtil videre haft god effekt, selvom det kun er få gang jeg har prøvet dem. Det er sådan nogle armbånd, man bruger som trykker på nogle punkter på håndleddene, som hjælper mod kvalme og transportsyge, havde dem på da vi den anden dag skulle langt, og bliver ellers rigtig dårlig i bilen, efter jeg er blevet gravid, og det hjalp at have dem på, så måske de kunne gøre en forskel for dig også. '

ellers tror ejg bare du skal spise det du kan få ned, og det du nu har lyst til, og du føler hjælper for dig, i min bog står der man nok skal indhente det hele, senere i graviditeten

held og lykke, og tillykke med den lille spire

Anmeld

18. juli 2010

baby2010

isterninger, mariekiks, kog vand og put lidt ingefær i - det tager sommetider kvalmen hos nogen, kacaomælk.

Intet virkede rigtig for mig - havde kvalme i næsten 2 måneder, men kan klart anbefale akupunktur, det tog næsten det hele! Ellers køb Sea Band i Matas, de hjalp også mig

Julie

Anmeld

19. juli 2010

camsko88

tusind tak for de mange råd, håber jeg kan begynde at holde mad nede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.