Anonym skriver:
Min kæreste og jeg har nu snakket om at prøve at blive gravide i ca. 4 måneders tid. Men hver gang jeg kommer til at tænke på det, bliver jeg virkelig nervøs og tænker: "Det kommer nok ikke til at gå godt!"
Jeg har bare de værste fornemmelser omkring det. Bl.a.: -vi kommer ikke til at kunne klare det sammen og bliver nødt til at flytte hvert til sidst! -jeg bliver ikke en god mor, jeg ved ikke engang hvordan man skifter en ble eller hvilke ting man skal bruge hvornår, osv. -vi kommer til at gøre alt forkert og det hele ender bare galt! 
Men HVER gang jeg nævner det for kæresten kommer han altid med så skide gode argumenter og siger blandt andet: "Hvordan kan man forberede sig 100% til at få sit første barn, når det jo er første gang?
Puha, det er hårdt at gå med alle de tanker. Men tror også lidt det har noget afgøre med at jeg er bange for det ikke lykkedes sådan "hurtigt nok for os" forstået på den måde at vi kommer til at give op! 
Er det dumt at gå igang før man er 100% sikker på at nu det nu, eller er det helt normalt? 
Dine tanker og følelser er HELT naturlige!!!
Det er den aller største beslutning, man kan tage - og derfor tror jeg heller ikke, at man på noget tidspunkt får fuldstændig ro i sindet, og føler sig 100 procent klar!!!
Når det så er sagt, så skal man stole SÅ meget på sit forhold, at man har tillid til, at selvfølgelig kan vi klare det!!! Man kan ikke forberede sig på, hvordan det bliver at være forældre, men det er i hvert fald super vigtigt at føle styken i forholdet, så man som par føler sig rustet til opgaven....!!!
Men hvis I ellers har det smadder godt sammen, så er jeg da helt sikker på, at I selvfølgelilg kan klare at blive forældre....
Og der e rjo mange, der bliver forældre uden det var planlagt og tilrettelagt, og som klarer det rigtig godt alligevel... 
Pøj pøj med beslutningen....
mange knus fra Lea