Streptokokker og graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.312 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. juli 2010

Rsa

Hej

Jeg fik ved første lægebesøg, da jeg var 7 uger henne, konstateret streptokokker i min urin. Jeg kom i behandling og synes ikke at den havde virket optimalt.

Senere urintest viste, at det havde de heller ikke... Er nu kommet ud af anden penicillin behandling og frygter, at infektionen endnu ikke er væk...

Er blevet lidt ængstlig ved, at læse mig frem til - samt fået at vide, at det kan være farligt for barnet ved fødslen, hvis man har streptokokker i skeden. Det kan føre til minigitis, blindhed osv. Og har man haft den bakterie infektion, skal man regne med at den kommer igen og igen.

Samtid er det jeg kan læse mig frem til også modsigende med alle de slemme følgevirkninger der kan komme. Da det påvises, at der kun er 30 tilfælde af fødsler i Danmark om året, hvor der er følgevirkninger af streptokokker.

Bliver alligevel lidt bange, da jeg nu har kæmpet med to behandlinger over 10 uger, som ikke har hjulpet.

Er der andre herinde der har erfaring med streptokokker i graviditeten???

Vh. RSA 17 + 6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2010

Sirimor

Jeg havde streptokokker i starten af gravidteten, men det blev behandlet og er ikke kommet igen.

Jeg fik at vide at den største fare ved streptokok, var at de satte gang i plukkeveer og det kunne starte fødslen tidligere.

Jeg har hørt om et tilfælde, hvor en gravid kvinde måtte fortsætte streptokok behandlingen hele graviditeten, fordi det ikke ville gå væk og det gik fint med graviditeten og fødslen. Og hun har en sund og rask dreng i dag. Så jeg tror at du bare skal fortsætte behandlingen også tage den med ro.

Anmeld

17. juli 2010

Tynen

Jeg havde det (Eller har vel stadig, da det ikke er noget man slipper af med igen) og har fået 2 stks. velskabte børn ud af det alligevel

Jeg var også meget, meget bekymret, men blev ved med at fokusere på at penicillinen nok skulle virke og at lægerne vidste hvad de havde med at gøre.
Jeg var dog selv igennem 7 penicillinbehandlinger ved begge mine graviditeter og endte med tidlig sygemelding da jeg havde mange mavesmerter og plukveer.
Min læge forklarede mig at det var for at gå med "livrem og seler" og for at mindske komplikationerne ved fødslen.
Der er rigtig mange der ikke er klar over at de er bærer af det og alligevel føder sunde og raske børn.

Endvidere skal du huske på at du under fødslen får drop med antibiotika i 2 gange med 4 timers mellemrum for at undgå smitte.
Hvis du ikke når det (Som jeg ikke gjorde 2. gang) tager de efter fødslen en blodprøve fra barnet (Mener det var fra navlesnoren, faktisk) for at tjekke om alt er normalt.

Jeg var begge gange indlagt på barselsafsnittet i 2 døgn efter fødslen.
Der blev begge børn observeret under hvert bleskift for at tjekke om de bar tegn på mulig smitte.

Jeg er sikker på at det hele nok skal gå! Du har i det mindste været i behandling og kommer det igen til fødslen

Held og lykke med det hele - Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål!

/Trine

Anmeld

17. juli 2010

Kvindemin

Tynen skriver:

Jeg havde det (Eller har vel stadig, da det ikke er noget man slipper af med igen) og har fået 2 stks. velskabte børn ud af det alligevel

Jeg var også meget, meget bekymret, men blev ved med at fokusere på at penicillinen nok skulle virke og at lægerne vidste hvad de havde med at gøre.
Jeg var dog selv igennem 7 penicillinbehandlinger ved begge mine graviditeter og endte med tidlig sygemelding da jeg havde mange mavesmerter og plukveer.
Min læge forklarede mig at det var for at gå med "livrem og seler" og for at mindske komplikationerne ved fødslen.
Der er rigtig mange der ikke er klar over at de er bærer af det og alligevel føder sunde og raske børn.

Endvidere skal du huske på at du under fødslen får drop med antibiotika i 2 gange med 4 timers mellemrum for at undgå smitte.
Hvis du ikke når det (Som jeg ikke gjorde 2. gang) tager de efter fødslen en blodprøve fra barnet (Mener det var fra navlesnoren, faktisk) for at tjekke om alt er normalt.

Jeg var begge gange indlagt på barselsafsnittet i 2 døgn efter fødslen.
Der blev begge børn observeret under hvert bleskift for at tjekke om de bar tegn på mulig smitte.

Jeg er sikker på at det hele nok skal gå! Du har i det mindste været i behandling og kommer det igen til fødslen

Held og lykke med det hele - Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål!

/Trine

Jeg er lige så nervøs som trådstarter, og dit indlæg var super beroligende
Er det et must, at man skal inlægges 2 dage på barselsafsnittet for at de kan holde 'tjek'?
Og fødte du for tidligt, tænker mht. dine plukveer?

Knus

Anmeld

23. juli 2010

Tynen

Chritinap skriver:

Jeg er lige så nervøs som trådstarter, og dit indlæg var super beroligende
Er det et must, at man skal inlægges 2 dage på barselsafsnittet for at de kan holde 'tjek'?
Og fødte du for tidligt, tænker mht. dine plukveer?

Knus

Hov, havde slet ikke set at du havde skrevet.

Ja, det er et must at man bliver indlagt. (Sådan har jeg i hvert fald forstået det    )
Jeg tiggede og bad for at komme hjem dagen efter da jeg havde født 2. gang, fordi at jeg savnede min datter så meget, men nej der var intet at gøre.
De skulle simpelthen observere vores søn i 48 timer før de ville sende os hjem.
Altså, selvfølgelig kan de ikke tvinge en til at blive, men egentlig synes jeg faktisk at det er bedre at "de" står med ansvaret for at tjekke om alt er normalt, end at man selv skal stå med det derhjemme)

Jeg fødte ikke selv for tidligt, men jeg tror kun at det er fordi at jeg blev sygemeldt fra mit job.
Jeg døjede rigtig meget med plukveer og blev sygemeldt første gang i uge 25 og anden gang allerede i uge 12-13 stykker, så vidt jeg husker.
Første gang fødte jeg 38+5, anden gang lige på terminen.

Held og lykke med det hele!
- Er glad for at mit svar kunne berolige en smule.
Jeg var selv super nervøs da jeg fik det "konstateret" og kunne ikke rigtig finde noget konkret om emnet.

/Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.