Enlig på SU - Boligsikring og Indskudslån?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.629 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. juli 2010

qp

Kan jeg få det (indskudslån) når jeg nu har en lav indkomst?

Hvad får man egentlig i boligsikring? Jeg har dobbelt su og su lån... Lejen er 7000 minus vand, el, varme og antenneafgift. Nogen der vil gi et skud på ca hvor meget jeg får? pr. mdr.

Håber her er nogen der har styr på alt det her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2010

Enayia

uhhha nu må du ikke hænge mig op på noget.

Jeg mener man kan få et indskudslån hos kommunen hvis ikke man har et i forvejen og mn får afslag af egen bank. Men jeg kan altså ikke huske om man skal have en max inkomst for at få det.

Jeg kan desværre ikke give dig et praj for jeg synes det er så indviklet.

Men hvis jeg var dig, ville jeg ringe ned til borger service og spørge, måske de har svaret, for det er individuelt hvad hjælp man kan få og hvor meget.

Noget helt andet, sikke en vanvittig dyr husleje

Hvor er det henne i landet hvis jeg må være så fræk at spørge?

Anmeld

17. juli 2010

qp

Enayia skriver:

uhhha nu må du ikke hænge mig op på noget.

Jeg mener man kan få et indskudslån hos kommunen hvis ikke man har et i forvejen og mn får afslag af egen bank. Men jeg kan altså ikke huske om man skal have en max inkomst for at få det.

Jeg kan desværre ikke give dig et praj for jeg synes det er så indviklet.

Men hvis jeg var dig, ville jeg ringe ned til borger service og spørge, måske de har svaret, for det er individuelt hvad hjælp man kan få og hvor meget.

Noget helt andet, sikke en vanvittig dyr husleje

Hvor er det henne i landet hvis jeg må være så fræk at spørge?

Jep jeg ved godt jeg kan ringe til borgerservice, men nu vælger jeg at spørge herinde da borgerservice har lukket lige nu...

Ahh det er ingenting... jeg giver 4900 pt for en 2 værelses på godt 5o m2 og det er uden el og gas Det er jo Kbh.... pisse dyrt!

Anmeld

17. juli 2010

Enayia

qp skriver:

Jep jeg ved godt jeg kan ringe til borgerservice, men nu vælger jeg at spørge herinde da borgerservice har lukket lige nu...

Ahh det er ingenting... jeg giver 4900 pt for en 2 værelses på godt 5o m2 og det er uden el og gas Det er jo Kbh.... pisse dyrt!

Hehe ja det har du jo så nok ret i

Ja okay fy for pokker da! De ved da hvad de vil have for det !

Helt sikkert noget andet her i det "bondske"

Anmeld

17. juli 2010

Agnete

Man kan ifølge loven max modtage 3.177 kr i boligsikring pr. md. hvis man har 1-3 børn. Én person kan modtage boligsikring for 65 m2, og der tillægges 20 m2 pr. ekstra person i hustanden, altså 85 m2 hvis man er en voksen og et barn. Desuden kan kommunen afslå at give boligsikring, hvis huslejen er for høj i forhold til indtægt.

Anmeld

17. juli 2010

NaFe

Altså jeg fik indskuds lån da jeg var på su og ventede mig...

og får også det højste i boligsikring... omkring de 3020kr

Anmeld

17. juli 2010

L-Mortil3

Jeg ved du på borger.dk selv kan udregne et ca. beløb på hvad du kan få i boligsikring og andre tilskud, man intaster sin inkomst, huslejen og et par andre ting og så udregner den ca. beløbet

Mht indskudslån ved kommunen, så kan de give et kommunegaranteret lån, så længe din indkomst er uder, jeg mener det er 150.000 kr om året. (der ligges ekstra oveni pr. barn).

Anmeld

17. juli 2010

Svei

Ind på borger og regne ud... det er umligt at give et svar...det kommer an på hvor stor den er, som enlig med et barn kan du kun få til x antal m2 og så er der også det hvis den er for dyr i forhold til hvad boliger koster i området så vil de ikke give til det hele-....der er en del regler og ingen kan sige hvad du kan få.

Mener det er 65m2 pr. person og så eller 20m2 for hvert barn.

Min leje er på 5500kr og min bolig på 120m2. Da jeg flyttede ind var min bolig kun 89m2 på papiret og der ville de ikke give boligsikring for det var for dyrt i forhold til strørrelse, så den blev lige gjort større og så var der ingen problemer.

Inskudslån, der må boligen vidst ikek være ældre end fra 1965 mener jeg, for at du kan få lån.

Anmeld

17. juli 2010

DK

For 3 år siden boede jeg til leje i et hus som enlig på SU.

Det kostede 6500 kr. plus varme ect. Jeg fik 4500 kr i boligsikring, og det var vist også sådan lige i overkanten, men grunden til at jeg fik så meget var at der dengang simpelthen ingen lejligheder var at få, og de kunne derfor ikke "nægte" at give mig boligsikring til min dyre husleje, fordi de godt vidste at det var umuligt for mig at finde et andet sted at bo, de kunne heller ikke selv anvise mig en billigere bolig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.