Overgang til flaske - hvordan???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. juli 2010

Anonym trådstarter

Hej Piger..

Har brug for lidt råd og historier, jeg kunne godt tænke mig og hører hvordan i kørte jeres børn over på flaske???

Jeg skriver som ano, da jeg egentlig ikke gider folk's kommentar om at jeg gerne vil stoppe en velfungerende amning, jeg føler bare ikke for det mere, jo selvfølgelig er det smadder hyggeligt, men mangler bare mig selv lidt..

Knus og tak for hjælpen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

Tullemor

Hej

For mig var det ret simpelt, da jeg simpelthen ikke havde nok mælk selv til at kunne mætte ham. efter 12 fodringer på 4 timer blev manden sendt i kvickly efter en flaske og erstatning og han fik en 90ml flaske da han kom til bage og sluprede det i sig. i en uge kørte vi skiftevis flaske - bryst. men til sidst var der bare ikke mere i mig - desværre.

At stoppe en velfungerende amning er jo helt op til dig selv. hvis du ikke længere føler for det så er det jo sådan det er. De første dage efter jeg stoppede malkede jeg det der nu var ud til grød og kom i fryseren, så han på den måde fik det allersidste med af mælken fra mig.

Håber du finder det.

Anmeld

16. juli 2010

Anonym trådstarter

Tullemor skriver:

Hej

For mig var det ret simpelt, da jeg simpelthen ikke havde nok mælk selv til at kunne mætte ham. efter 12 fodringer på 4 timer blev manden sendt i kvickly efter en flaske og erstatning og han fik en 90ml flaske da han kom til bage og sluprede det i sig. i en uge kørte vi skiftevis flaske - bryst. men til sidst var der bare ikke mere i mig - desværre.

At stoppe en velfungerende amning er jo helt op til dig selv. hvis du ikke længere føler for det så er det jo sådan det er. De første dage efter jeg stoppede malkede jeg det der nu var ud til grød og kom i fryseren, så han på den måde fik det allersidste med af mælken fra mig.

Håber du finder det.

Hvor gammel var din søn da du stoppede??

M tog en flaske med 130 ml i aften uden problemer, og virkede faktisk stadig sulten bagefter, men faldt dog i søvn uden mere mad, M er 2 mdr.. Er det for lidt??

Hvor tit fik din søn flaske så og hvor meget??

Anmeld

16. juli 2010

Tullemor

Hej igen

Min søn var 6 uger da vi måtte hente flasken og i starten fik han flaske med 120ml+erstatning ca hver fjerde time fra han stod op ved 6.30 tiden og den sidste ved 22tiden.

Mængden blev dog hurtigt sat op da han var mere sulten og han startede på at få lidt vælling til nat da han var 4-5 mdr

Lavede faktisk altid lidt mere end jeg vidste han kunne spise for han spyttede selv flasken ud af munden når han ikke ville have mere. Når han begyndte at tømme flasken flere gange i rap lavede jeg 30 ml mere næste gang han skulle have flaske.

han er idag 10 mdr og får stadig flaske 3 gange om dagen. dog med 200ml i gennemsnit i hver.

Anmeld

17. juli 2010

Stepmom87

Tullemor - Hvordan kan du få din søn til at tage flaske så mange gange om dagen? Jeg er heldig hvis min datter gider have en godnat-flaske og det er efterhånden sjældent.

Anmeld

17. juli 2010

Halbschön

Anonym skriver:

Hej Piger..

Har brug for lidt råd og historier, jeg kunne godt tænke mig og hører hvordan i kørte jeres børn over på flaske???

Jeg skriver som ano, da jeg egentlig ikke gider folk's kommentar om at jeg gerne vil stoppe en velfungerende amning, jeg føler bare ikke for det mere, jo selvfølgelig er det smadder hyggeligt, men mangler bare mig selv lidt..

Knus og tak for hjælpen..

Hej ano!

Først - jeg synes det er helt okay, at du vælger at stoppe din amning! Det skal fungere godt for begge parter..

Jeg skulle starte på studie igen da Nicolai var 4mdr, så jeg måtte skifte fuldtidsamningen ud og så igang med MME.. I starten når han var sulten, så fik han lidt ved mig og så flaske bagefter.. Altså en stille og rolig overgang.. Efter en lille uge fik han kun flaske... Men jeg havde omkring 150ml+MME. Aften og nat ammede jeg ham stadig, men ikke om dagen..

Nu får han alm kost samt ca tre flasker dagligt..

Jeg tænker at du måske kan starte stille ud med at tilbyde ham på flasken og amme lidt - på den måde skruer du også ned for din mælkeproducering, så du ikke kommer til at sidde med rigtig ømme bryster...

Anmeld

17. juli 2010

Tullemor

Stepmom - jeg har en meget madglad søn og når han en sjælden gang er syg er det kun flasken der virker. Men omvendt kan man også sige at han har faktisk næsten ikke været vant til andet da jeg også brugte suttebrik da jeg ammede, da min søn havde stramt tungebånd og ikke kunne få fat. Derved kendte han jo ligesom princippet i det med flasken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.