Hestepiger???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. juli 2010

Ann.

Vi har snakket om at jeg skal genoptage en gammel hobby (ridning), vi kan få den opstaldet hos kæresten's onkel og hvor Lærke har sin lille bitte pony, som hun har fået af kæresten's bedstefar også står
Men hvor finder jeg en "nybegynder" hest af roligt sind, da det er meget længe siden jeg har reddet sidst??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

TTM

Det kommer an på hvor store dine drømme er

Ej jeg ville gå efter en "skovturs-hest" en som er 10-13 år ca, evt. en nordbakke (De plejer at være okay i pris, og stabile - også til børn)

Det ALLER vigtigste er, at du får lov at ride på den inden du slæber dyret med hjem. Og at i selfølgelig passer sammen personlighedsmæssigt

Hvis der er mulighed for du kan låne den med hjem på prøve, ville det være godt, så i finder ud af om den og pony'en kan sammen

Jeg ville samtidig kræve og se et evt. dyrlæge besøg, om ormekur er overholdt(Et MUST), evt. vaccinationer og føle dyret efter om der var ømhed i ryggen, skævhed i gang osv... (Men nu har jeg også haft meget med heste og gøre, så det skal du kun gøre hvis du ved hvad du skal kigge efter )

Håber du kan bruge mit svar til noget...

Anmeld

16. juli 2010

TTM

Den skal samtidig være nem at løfte ben på, og passet med smed. Ellers kan du ricikere den bliver halt hurtigt.

Og når/hvis du skal ride på den, så bed om selv og få lov til at sadle op. Så ser du nemlig om den har tendens til at bide, er hovedsky og andre unoder.

Og for guds skyld... Gå aldrig bagom hesten, heller ikke selv om du får af vide "Den aldrig ville sparke" De kan jo blive nervøse... (Kun ment som advarsel, har set alt for mange med skader pga. de netop fik afvide af tidligere ejer at det kunne deres engel aaaaaaldrig finde på...)

Anmeld

17. juli 2010

3xM

hej

af internet sider kan du se efter på horse.dk og hestenettet. evt blå avis.

hvor meget vil du ofre på dyret

jeg vil evt anbefale en handelsundersøgelse ifb forsikrings tegning af den. og din egen sikkerhed for en sund hest

husk når du køber privat har du ikke ret til at levere den tilbage medmindre der er handlet ulovligt.

som ren nybegynder eller efter flere års pause er det vigtig for dig at det er en hest du kan være tryg ved og komme igang på. alder mv. kan spænde bredt for hestens temprament så ikke andet for end ud og kigge og prøve hesten nogle gange.

en unghest betegnes fra 3-5 år, men ældre heste kan sagtens være "varme" også....

slå koldt vand i blodet for hurtige handler, du hænger på dyrlæge,smed, foder, udstyr og det er en bekostlig affærer og der er MANGE heste til salg...så vil sælger handle hurtigt, eller andet så sig nej tak-det er DIT køb.

det er sjælden du ville få lov at få en hest på prøve, jeg har aldrig ved salg haft mine heste på udlån og mange vil ikke gøre det.

kigger jeg på hest kigger jeg efter :

hvilket niveu den befinder sig på ridemæssigt( jeg er dressur rytter)

hvordan er den bygget

hvad er dens historie ( hvem har haft den i hænder-er det en der jævnligt ryger til salg)

kan jeg røre den under maven, hovedet, øre, ja overalt...

løfter den alle 4 ben frivilligt

hvordan er den når den er i boksen, på staldgangen, at trække med og opsadle

hvordan er den ved opsidning

hvordan er den at trække ind og ud fra mark, går den op i trailer

vacciner overholdt

jeg kigger efter mange andre ting som for dig ville være irrelevant lige nu...

håber du kunne bruge dette lidt

Anmeld

17. juli 2010

Ann.

Tak for svar

Jeg leder nok efter en "skov-turs" hest, som er meget rolig. Jeg har ikke planer om stævner, men en jeg kan få et pusterum sammen med.

Har en handicappede datter og meget af min hverdag drejer sig om hende, og føler min hverdag går lidt i stå.

Savner at ride - og elsker det. Men det skal være en hest som er rolig og behøver ikke være særlig talentfuld i nogle ting. Så længe den opfører sig ordentlig og er nem at være sammen med.

Anmeld

17. juli 2010

VIPpigen

TrineLærke skriver:

Tak for svar

Jeg leder nok efter en "skov-turs" hest, som er meget rolig. Jeg har ikke planer om stævner, men en jeg kan få et pusterum sammen med.

Har en handicappede datter og meget af min hverdag drejer sig om hende, og føler min hverdag går lidt i stå.

Savner at ride - og elsker det. Men det skal være en hest som er rolig og behøver ikke være særlig talentfuld i nogle ting. Så længe den opfører sig ordentlig og er nem at være sammen med.

Min søster har sin til salg, han er desværre ikke på nettet lige pt.

Men han er en vallak, 8 år gammel. Har været brugt til hygge... spring og dresur (Hygge) han salges for 25.000, uden udstyr, men hun kan forhandles med. Hun har fået lavet en handelsundersøgelse af ham for små 14 dage, 3 uger siden hvor han ikke bestod en bøjprøje på det ene ben, han var halt lige i det han kom ud at løbe, men da han havde stået 2 min derefter kunne de tage en tur til uden problemer, og da han kom på marken sprang og bukkede han som han plejer. Han var for 2 år siden skadet, og det er så den lille forvridning som stadig driller(ligesom os andre hvor en forstuet fod også kan drille resten af livet, men uden den er til gener).

Han har jævnlig besøg af smed, og dyrelæge har hun også haft hver gang der har været noget. Han har været hendes lille barn siden han var 1 år, og hun 13, men hun har desværre ikke tiden til ham længere. Han er en rigtig hyggehest man kan udfolde sig med lidt efter lidt...

Så du må sige til hvis det var en interesse, eller om du vil have andre informationer. Han står i Jylland, små 10 km fra Fredericia.

Anmeld

17. juli 2010

Ann.

VIPpigen skriver:

Min søster har sin til salg, han er desværre ikke på nettet lige pt.

Men han er en vallak, 8 år gammel. Har været brugt til hygge... spring og dresur (Hygge) han salges for 25.000, uden udstyr, men hun kan forhandles med. Hun har fået lavet en handelsundersøgelse af ham for små 14 dage, 3 uger siden hvor han ikke bestod en bøjprøje på det ene ben, han var halt lige i det han kom ud at løbe, men da han havde stået 2 min derefter kunne de tage en tur til uden problemer, og da han kom på marken sprang og bukkede han som han plejer. Han var for 2 år siden skadet, og det er så den lille forvridning som stadig driller(ligesom os andre hvor en forstuet fod også kan drille resten af livet, men uden den er til gener).

Han har jævnlig besøg af smed, og dyrelæge har hun også haft hver gang der har været noget. Han har været hendes lille barn siden han var 1 år, og hun 13, men hun har desværre ikke tiden til ham længere. Han er en rigtig hyggehest man kan udfolde sig med lidt efter lidt...

Så du må sige til hvis det var en interesse, eller om du vil have andre informationer. Han står i Jylland, små 10 km fra Fredericia.

Det bliver desværre ikke lige nu her - men først efter vi har fået nr. 2.

Har dog en veninde der vil ride den for mig - til jeg selv kan igen. Men skal selvfølgelig selv prøve at ride på den inden jeg vælger den. Gravid eller ej.

Anmeld

17. juli 2010

3xM

TrineLærke skriver:

Har dog en veninde der vil ride den for mig - til jeg selv kan igen. Men skal selvfølgelig selv prøve at ride på den inden jeg vælger den. Gravid eller ej.

hvis du er gravid  og ikke har redet vil jeg STÆRKT anbefale dig af ikke begynde at ride under en gravi, hvis du er vant til det kan du sagtens, men du udsætter din lænd for massiv belastning og et risiko for fald...

selv var jeg så dum at hoppe op på en 4 års vallak og jeg har redet siden jeg var 6 års. på ok plan og selv haft 3 heste og redet 4-5 stk hver dag...

det er de sidste 3 år jeg ikke har redet fast så hovsa modighed og dumlyst betaler sig ikke og var 16 uger henne SHIT jeg gør der ALDRIG igen...

Anmeld

17. juli 2010

Ann.

Så må jeg vente med at købe en - så har jeg også tid til at finde den rigtige.

Anmeld

17. juli 2010

VIPpigen

TrineLærke skriver:

Okai. Held og lykke med at finde den rigtige. Den skal nok væære derude. Og hvis det er må du prøve at skrive hvis han kunne have interesse til den tid, der er ikke meget gang  i salget lige for tiden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.