Min datter på 2 slår....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.803 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. juli 2010

Leonora

Hej

Min ellers søde datter på 2 år er begyndt at slå. Ikke andre børn..nej på sin mor, far, mormor og andre hun er tæt på...og så kommer mit spørgsmål, hvordan f...skal jeg reagere. Har prøvet at sige MEGET bestemt at hun ikke må slå. Tage fat i hende og få hende til at se på mig mens jeg siger det. Sagt stille og roligt at jeg ikke kan li når hun slår. Lige meget hjælper det. Enter lader hun som om hun ikke hører mig ellers siger "hej, hej, hej" som om hun vil skide mig et stykke..undskyld mit sprog....det er Vildt frustrerende.

Er der noget der kender til problemet.....

Knus fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

Mira0911

Har en på 1½ år som slår meget...

Når hun gør det tager jeg hende i armen (Ikke hårdt) og siger "Jeg vil ikke have du slår" Og samtidig med finder jeg noget legetøj, så hun kommer på andre tanker... ;) For det meste hjælper det her...

Sommetider bliver hun hysterisk når jeg siger jeg ikke vil have hun slår, så får hun lov at hyse i den tid hun vil og komme hen til mig, når hun er god igen... ;)

Anmeld

16. juli 2010

starsofheaven

Leonora skriver:

Hej

Min ellers søde datter på 2 år er begyndt at slå. Ikke andre børn..nej på sin mor, far, mormor og andre hun er tæt på...og så kommer mit spørgsmål, hvordan f...skal jeg reagere. Har prøvet at sige MEGET bestemt at hun ikke må slå. Tage fat i hende og få hende til at se på mig mens jeg siger det. Sagt stille og roligt at jeg ikke kan li når hun slår. Lige meget hjælper det. Enter lader hun som om hun ikke hører mig ellers siger "hej, hej, hej" som om hun vil skide mig et stykke..undskyld mit sprog....det er Vildt frustrerende.

Er der noget der kender til problemet.....

Knus fra mig

hejsa, min datter er også 2 år og hun slår også især hvis hun ik får sin vilje.. og de sidder bare godt de lussinger man nogle gange får. Jeg tager straks fat i hende og siger det er meget forkert og at man ikke må slå og så skla hun sige undskyld og det gør hun så også.. men ja er selv frusteret over det.. håber det bare sådan en dum periode..

Anmeld

17. juli 2010

Thalia

Hvor godt er hun med sprogligt? Altså taler hun i hele sammensatte sætninger, eller er det stadig 3-4 or sat sammen ala "Må jeg få vand"?

Ved alle vores unger har vi oplevet at i den der mellemperiode hvor deres sprog virkeligt rykker sig, så har der bare været nogle rigtigt store konflikter med dem. Fx havde Sebastian en periode på ½ år hvor han konsekvent smed sig ned og hamrede hovedet i gulvet gentagen gange hvis han blev frustreret. Og det virkede klart som om at han havde en helt fin ide inde i hovedet om hvad det var han gerne ville forklare os, men at hans sprog bare ikke var helt med ham endnu - og at det gjorde ham rigtig vred.

I forhold til at det udelukkende er forældre og bedsteforældre hun bider, så ser jeg det faktisk som en rigtig positiv ting. Så er det jo ikke fordi hun som sådan er konfliktsøgende. Hun laver jo kun unoder overfor folk hun er trygge ved, og som hun ved stadig vil elske hende bagefter.

De gange jeg bliver bidt af vores unger (lige for tiden er yngsten på 1½ slem til det og det forbinder jeg igen med at han er ved at lære hvordan man begår sig socialt og sprogligt), siger jeg 'av det må du ikke' i en bestemt tone, mens jeg selvfølgelig fjerner hans kæber fra den luns kød han har kastet sig over.

Jeg tager ikke fat i armen på ham og jeg hæver ikke stemmen, for det handler jo ikke om at han er slem, men om at han er ved at lære hvordan man skal begå sig socialt - og når man ikke er slem får man ikke skæld ud herhjemme.

Anmeld

17. juli 2010

Leonora

Thalia skriver:

Hvor godt er hun med sprogligt? Altså taler hun i hele sammensatte sætninger, eller er det stadig 3-4 or sat sammen ala "Må jeg få vand"?

Ved alle vores unger har vi oplevet at i den der mellemperiode hvor deres sprog virkeligt rykker sig, så har der bare været nogle rigtigt store konflikter med dem. Fx havde Sebastian en periode på ½ år hvor han konsekvent smed sig ned og hamrede hovedet i gulvet gentagen gange hvis han blev frustreret. Og det virkede klart som om at han havde en helt fin ide inde i hovedet om hvad det var han gerne ville forklare os, men at hans sprog bare ikke var helt med ham endnu - og at det gjorde ham rigtig vred.

I forhold til at det udelukkende er forældre og bedsteforældre hun bider, så ser jeg det faktisk som en rigtig positiv ting. Så er det jo ikke fordi hun som sådan er konfliktsøgende. Hun laver jo kun unoder overfor folk hun er trygge ved, og som hun ved stadig vil elske hende bagefter.

De gange jeg bliver bidt af vores unger (lige for tiden er yngsten på 1½ slem til det og det forbinder jeg igen med at han er ved at lære hvordan man begår sig socialt og sprogligt), siger jeg 'av det må du ikke' i en bestemt tone, mens jeg selvfølgelig fjerner hans kæber fra den luns kød han har kastet sig over.

Jeg tager ikke fat i armen på ham og jeg hæver ikke stemmen, for det handler jo ikke om at han er slem, men om at han er ved at lære hvordan man skal begå sig socialt - og når man ikke er slem får man ikke skæld ud herhjemme.

Tak for jeres svar. Jeg tror også at det handler om at hun ikke kan sige hvad hun vil. Hun er nemlig ikke så hurtig med sproget og kan ike endnu sige hele sætninger...kun få ord sat sammen. Jeg synes heller ikke hun skal ahve skæld ud og prøver også roligt at fortælle hende at hun ikke må slå og at jeg ikke kan li det....Mit problem er at hun er skide ligeglad...Og at det er ufedt at få en flad lussing af sit 2 årge barn.....håber det er fase....

Men det er rat at høre at det ikke kun er mit barn der gør sådan i øjeblikket....Det hjælper da altid lidt :-)

Knus fra mig

Anmeld

17. juli 2010

Leonora

Thalia skriver:

ps. tak for din logiske udlægning til at hun kun slår dem der står hende nær....det giver go mening og jeg er da glad for at det ikke går ud over børn og andre fx i vuggeren....Så du har nok ret i at hun gør det ved dem hun ved elsker hende uanset hvordan hun reagerer....mon ikke det hjælper når hun kan tale....Så siger hun nok "dumme mor...." i stedet for... Ha ha ha ha ha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.