Hjælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. juli 2010

camsko88

jeg er studerende men er meget i tvivl om hvordan det foregår med barsel, håber der er en der kan hjælpe mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

BetonSlotsPrinsesserne

camsko88 skriver:

jeg er studerende men er meget i tvivl om hvordan det foregår med barsel, håber der er en der kan hjælpe mig...

Hvad studere du? el. uddanner dig til?

Anmeld

16. juli 2010

camsko88

starter på HF på VUC her til august

Anmeld

16. juli 2010

BetonSlotsPrinsesserne

camsko88 skriver:

Så kan jeg ikke hjælpe dig:s

Anmeld

16. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg er faktisk meget i tvivl om hvad du har ret til på en ungdomsuddannelse

På videregående får man 12 fødselsklip (dvs. 12 x alm. SU ekstra) som man kan tage som enkelt-, dobbelt- eller mixklip... Jeg har f.eks. valgt at tage mine som enkelt klip og har derfor 12 måneders "orlov" fra uddannelsen med SU og skal så starte op igen (efter de 12 måneder) hvor jeg stoppede på uddannelsen.

Jeg synes du skal forsøge at læse på minsu.dk eller tale med su-vejlederen på din kommende skole! De plejer at have ret godt styr på det... Der er også nogle regler for hvad man må hvornår osv, men det er individuelt

hjalp det overhovedet!?

Anmeld

16. juli 2010

smokin

Caroline86 skriver:

jeg er faktisk meget i tvivl om hvad du har ret til på en ungdomsuddannelse

På videregående får man 12 fødselsklip (dvs. 12 x alm. SU ekstra) som man kan tage som enkelt-, dobbelt- eller mixklip... Jeg har f.eks. valgt at tage mine som enkelt klip og har derfor 12 måneders "orlov" fra uddannelsen med SU og skal så starte op igen (efter de 12 måneder) hvor jeg stoppede på uddannelsen.

Jeg synes du skal forsøge at læse på minsu.dk eller tale med su-vejlederen på din kommende skole! De plejer at have ret godt styr på det... Der er også nogle regler for hvad man må hvornår osv, men det er individuelt

hjalp det overhovedet!?

Det er det samme på HF!

12 klip som kan mixes!

Dvs. man kan enten holde 12 måneders barsel med alm. su udbetalt eller fx. 6 måneder med dobbelt su.

Anmeld

16. juli 2010

Margurit

camsko88 skriver:

Jeg mener desværre ikke, at du på samme måde som på videregående, kan holde pause fra studiet på HF. -men kan selvfølgelig godt være du stadig kan få SU?! Men synes bestemt også du skal søge på nettet og spørger din studievejleder eller SU-vejleder (hvis der er sådan en?!)

Anmeld

16. juli 2010

Lotte14

Jeg skal selv starte på HF på VUC her til august, og jeg har snakket med skolen, og jeg kan sagtens komme til at holde barsel, jeg har termin i januar og vi snakkede om at så kunne jeg bare holde ½ års barsel og så starte til august igen næste år, så hvorfor skulle du ikke også kunne det noget i den stil?! (Alt efter hvornår du selvfølgelig har termin) Jeg har selv været ved at læse lidt på nettet om det, og hvad jeg har fundet ud af så har du de 12 klip om de andre snakker om.

Anmeld

16. juli 2010

camsko88

jeg har termin til til februar, så satsede os på det var noget i den stil man kunne gøre

Anmeld

16. juli 2010

Lotte14

Jo, mon ikke at det sagtens kan lade sig gøre så. Og tillykke med graviditeten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.