Dåb: kan man selv bestemme hvilken dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.306 visninger
16 svar
0 synes godt om
15. juli 2010

LinLin

... eller er det kun om søndagen???

- det er nemlig den eneste dag min kæreste arbejder, så det ville passe os MEGET dårligt! Lørdag kunne til gengæld være fantastisk.

(ved godt det er et stykke ude i fremtiden, men har fået skrabet alle ting til lillebror sammen, så må have et nyt "projekt" )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

M.O.A.R.

Tror det er forskelligt fra kirke til kirke...

- mener jeg sidste år var til dåb en lørdag... så ring og hør præsten  det er nok nemmest

Anmeld

15. juli 2010

Mettemus

Hmmm... planen med en dåb er at vise barnet frem for menigheden og menigheden er kun i kirken om søndagen. Jeg er dog døbt om lørdagen fordi mine forældre blev gift samtidig, og da et bryllup rangerer højere end barnedåb, kunne det lade sige gøre på den måde.

Anmeld

15. juli 2010

LinLin

Hmm... bare ikke særligt fedt hvis faderen ikke kan komme med  - for vi kan ikke lige undvære de penge...

Men må nok ringe ned på kirkekontoret.

Anmeld

15. juli 2010

LinLin

Mettemus skriver:

Hmmm... planen med en dåb er at vise barnet frem for menigheden og menigheden er kun i kirken om søndagen. Jeg er dog døbt om lørdagen fordi mine forældre blev gift samtidig, og da et bryllup rangerer højere end barnedåb, kunne det lade sige gøre på den måde.

Så kan vi da "Bare lige" beslutte at gifte os

Anmeld

15. juli 2010

Mettemus

Mor til David skriver:

Så kan vi da "Bare lige" beslutte at gifte os

Ja det kan da ikke tage ret lang tid - det er jo ikke noget særligt

Anmeld

15. juli 2010

Halbschön

Mor til David skriver:

- det er nemlig den eneste dag min kæreste arbejder, så det ville passe os MEGET dårligt! Lørdag kunne til gengæld være fantastisk.

(ved godt det er et stykke ude i fremtiden, men har fået skrabet alle ting til lillebror sammen, så må have et nyt "projekt" )

Prøv at hør Sussie ad, mener hun holdte en lørdag!

Anmeld

15. juli 2010

DK

Det kommer vist an på hvor "travlt" de har i jeres kirke. Min bror bor på Frederiksberg i KBH, og der er der så mange børn der skal døbes, at de bliver nødt til at holde særlige dåbsgudstjenester om lørdagen. Så er der kun dåb og så tager de lige en 5-10 stykker! Men ring da bare og hør ad!

Anmeld

15. juli 2010

penden

Vores kirke holder en lørdagsdåb hver måned, vores datter er døbt en lørdag og vores søn regner vi også med skal døbes en lørdag. I vores sogn står oplysningerne på kirkens hjemmeside.

Anmeld

15. juli 2010

Mette+Mathias

Mor til David skriver:

I vores kirke har de lørdagsdåb ca. 1 gang i kvartalet, og så kan man jo så bare vælge den dag.

Prøv at spørge på kirkekontoret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.