Det er bare for ulækkert... Man tjekker altså kødet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. juli 2010

Mira0911

Ja jeg har fået det helt skidt...

Der kom kvalmen frem i mig...

http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article1377500.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

Louise mortil4

Ja jeg har fået det helt skidt...

Der kom kvalmen frem i mig...

http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article1377500.ece

Ja føj da ulækkert er det.

Må nok lige tilføje at jeg er faglærtlandmand og min mand er uddannet industri slagter (dem der står på slagterierne rundt omkring)

Men når det er sagt så kan butikken jo ikke gøre for det. En sådan byld er ikke voldsom nem at afsløre, hverken for slagteriet eller for den sags skyld landmanden og da slet ikke for butikken der får kødet leveret færdigt og færdig pakket. Jo de kunne godt tage en stikprøve, men det er jo kun en af de stykker de får leveret og der kan lige så godt være intet i vejen med det stykke kød som der kan være noget i vejen. Hva skal de gøre?? Det kan ikke ses uden på pakken og resten af kødet ser normalt ud. Det er en indkapslet byld, det vil sige det sidder ikke i andet af kødet (køberne er heller ikke blevet syge af det) Hvis ikke der har været andre bylder der hvor de har skåret i kødet på slagteriet er det umuligt at se sådan en byld, den behøver ikke en gang at bule ud på dyret da det var levende. Årsagen til at den er dannet kan også være meget lille og se helt ubetydelig ud.

Men når det så er sagt, så kan det vist ikke komme bag på nogen at det kommer fra skare, de har før været i rampelyset pga dårligt og gammelt kød, bla. derfor køber vi aldrig kød der er fra skare.

Anmeld

15. juli 2010

Nemesis

Vi har haft nøjagtigt det samme problem hos vores Spar købmand og efter en kollega også fik en steg med flere bylder i, så er vi færdige med at købe kød der. 

Nej det er ikke købmandens skyld, men så må han jo mærke på omsætningen at et leverandør skift er påkrævet.

Nu køber vi kød hos bonden eller i Metro.

Sisse

Anmeld

15. juli 2010

CiSo

fy for den lede hvor er det bare klamt!

Anmeld

16. juli 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg er så stor en sippe at jeg havde kastet op Og jeg har købt en culotte vi skal have i morgen - tror først det bliver når jeg har glemt denne artikel

Anmeld

16. juli 2010

Stephanie3

Hvor er det klamt, og jeg er i forvejen hys med kød, og dette gør det bestemt ikke bedre! Føj

Anmeld

16. juli 2010

Enayia

Fy for pokker!

Anmeld

16. juli 2010

Chamomile

Jeg læste det godt tidligere, og det hjalp ikke på min kvalme- føj! Og så nu at læse at det er sket for andre også, jeg tør da aldrig købe en culottesteg længere.

Anmeld

16. juli 2010

BineS

Fy forpyffer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.